Gå til innhold

Innhold i barskapet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg ikke akkurat et eget barskap, da, men: Hva har dere som standard utvalg av flaskefor i heimen? Selv har jeg vanligvis: Rød og hvit vin, dessertvin, div. konjakk, gjerne en calvados, gin, vodka, sitruslikør (både søt og bitter), rom, baileys, vermuth rød og hvit, en tørr sherry, Lakke (mest til å dynkte multekake) portvin ruby eller tawny samt en og annen kuriositet. Siruper av ymse slag er også greit.

Nå reiser jeg og Zews egentlig mye mer enn vi drikker, så da lar det seg gølre å bygge opp og vedlikeholde et lager til grei pris. Jeg liker også å bruke div. alkohol i maten. Det er noe med at det er kjekt å ha stående litt i påkomne tilfelle som uventede gjester og sånn. Har et prosjekt om at jeg skal bli flinkt bartender til hjemmebruk i løpet av dette året.

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

I barskapet har jeg to flasker rødvin, en dunk hvitvin og en flaske "vodka".(og nei det skammer jeg meg ikke over, so leave it..)

Skrevet

Vi samler på rødvin så i kjelleren tror jeg vi har ett sted mellom 40-50 flasker. Skikkelig morro!

I barskapet har vi som regel en flaske jameson (brukes mest til irish coffee), baileys, rom (brukes mest til matlaging), sherry, portvin, akevitt og cognac. Tror det står noe tequila og vodka gjemt helt bakerst som ingen av oss rører.

Skrevet
Nå har jeg ikke akkurat et eget barskap' date=' da, men: Hva har dere som standard utvalg av flaskefor i heimen? Selv har jeg vanligvis: Rød og hvit vin, dessertvin, div. konjakk, gjerne en calvados, gin, vodka, sitruslikør (både søt og bitter), rom, baileys, vermuth rød og hvit, en tørr sherry, Lakke (mest til å dynkte multekake) portvin ruby eller tawny samt en og annen kuriositet. [/quote']

Fyttirakkern! Det var mye det!

Her i huset har vi hatt ei flaske konjakk (til meg) og ei flaske whisky (til mannen), men nå er det tomt og det blir nok ikke fylt på med det første. Eventuelle vinflasker rekker aldri å vurdere å flytte inn i barskapet før vi har tømt de.

Har flere bøker om cocktailer etc, men har aldri hatt råd til å kjøpe alt det jeg ville. Og så oppdaget jeg at jeg ikke er noe spesielt glad i cocktailer heller. Jeg liker bare tanken på dem.

Skrevet

Vi har som regel vodka, sitruslikør, rød og hvit vin, cognac, whiskey også hvit rom på sommerstid.

Skrevet

Vi har rødvin, vodka, amaretto, whiskey, cointreau og passoa,...for øyeblikket. Drikker svært lite for tiden... Har hvitvin om sommeren.

Skrevet

"Barskapet" pleier å bestå av rødvin, hvitvin, Baileys, Kahlua, vodka, rom, musserende/champagne, konjakk, calvados og sambos store samling med single malt whiskyer (han har 20-30 flasker).

Er ikke egentlig noe poeng å ha mye, men synes det er morsomt å ha litt forskjellig å by gjester eller å kose oss med selv. Har forresten alltid en flaske hvitvin liggende i kjøleskapet, det er et tips jeg har fått fra en kokkevenninne.

Skrevet

Vi pleier alltid ha en fire-fem rødvinsflasker, vodka, whiskey, gin og konjakk. Nå har vi i tillegg tequila, en flaske xante, cointreau og en kaffelikør....

Skrevet

For tiden: rødvin, hvitvin, dessertvin, Jameson, Xante, Bailey's & Fisherman

Skrevet
Nå har jeg ikke akkurat et eget barskap, da, men: Hva har dere som standard utvalg av flaskefor i heimen? Selv har jeg vanligvis: Rød og hvit vin, dessertvin, div. konjakk, gjerne en calvados, gin, vodka, sitruslikør (både søt og bitter), rom, baileys, vermuth rød og hvit, en tørr sherry, Lakke (mest til å dynkte multekake) portvin ruby eller tawny samt en og annen kuriositet. Siruper av ymse slag er også greit.  

Minus portvin og pluss gin og et par typer whisky pluss tequila, har vi mer eller mindre det samme som dere har i skapet. Jeg har en samboer som har fått en fiks ide om at han skal mikse masse drinker, og derfor har vi en haug med basisvarer stående. Selv hadde jeg nok klart meg lenge med konjakk, whisky, gin, vodka, pluss rød og hvit vin.

Gjest Litjmæ
Skrevet

Hvitvin og øl har vi i kjøleskapet og rødvin i vinstativet. I barskapet har vi vodka (vanlig, sitron og vanilje tror jeg), bacardi, martini, noen typer whisky, tequila, baileys, jägermeister og diverse sorter likør som fersken, kirsebær, appelsin og eple og så blå og grønn curacao for drinkblanding. Liker ikke gin, så det står vi over. Vi reiser en del, så det blir som regel at man tar med seg et par flasker da og så drikker vi ikke opp det så fort heller...

Skrevet

Tok en opptelling i barskapet og fant følgende innhold:

• 2 Saint Brandan`s

3 Bailey`s

1 Jegermeister

1 Absolutt Vodka

1 Rød Smirnoff

1 Ballantines Whisky

2 Kahlua

1 Shivas Regal Whisky

1 Bell`s Whisky

1 Bacardi Lemon

1 Campari

1 Hennesy Whisky

1 Blaa Aalborg

1 Bache Gabrielsen Cognac

1 Galliano

1 Eiffel Tower Cognac (kjøpt pga stilig flaske)

5 forskjellige rødvin

1 hvitvin

Skrevet

Vi drikker så og si aldri alkohol, jeg bruker vin i matlaging, men likevel har vi da en del i huset. Vi har et godt lager rødvin og litt hvitvin, russisk multevodka, Finlandia vodka, Sheridan, Baileys, Bacardi rom, en del forskjellige gode whiskey'er og en hel rekke likører som jeg ikke gidder ramse opp.

Skrevet

Det er litt forskjellig hva vi har. Ofte har vi ingenting, fordi vi som regel kjøper vin tilpasset den maten vi skal ha. Allikevel har vi gjerne noe maltwhisky, likør, portvin eller konjakk, men sjelden alt på en gang. Akkurat nå har vi: Noe rødvin, madeira, portvin, en Sauternes (gjett om jeg gleder meg til den!), akevitt, og whisky.

Gjest Anonymous
Skrevet

Når det gjelder portvin og sherry, som en del nevner, synes jeg disse ikke "egner" seg i barskapet i den forstand at tørr sherry og særlig vintage portvin bør betraktes som annen vin når flasken først er blitt åpnet - og drikkes så fort som mulig. Ellers taper de seg veldig fort.

Det sies at en skikkelig portvinskaraffel skal ha avrundet bunn, slik at den ikke kan stå av seg selv, men må sendes rundt bordet til vinen er drukket opp... :wink:

Skrevet

Vi har diverse rødviner, noen få hvitviner og musserende vin. Flere typer vodka, både vanlig og med diverse smaker. 2-3 sorter rom, tequila, brandy, whiskey, cointreau, absinth, sitruslikør, tyrker-shots, sambucca og gin.

Skrevet

Rødvin, hvitvin, vodka, gin, cognac, portvin, Baileys baccardi! Øl finnes også stort sett alltid i kjøleskapet! :)

Skrevet
Når det gjelder portvin og sherry, som en del nevner, synes jeg disse ikke "egner" seg i barskapet i den forstand at tørr sherry og særlig vintage portvin bør betraktes som annen vin når flasken først er blitt åpnet - og drikkes så fort som mulig. Ellers taper de seg veldig fort.

Det sies at en skikkelig portvinskaraffel skal ha avrundet bunn, slik at den ikke kan stå av seg selv, men må sendes rundt bordet til vinen er drukket opp... :wink:

Så sant, så sant. Men det forhindrer ikke at man jevnlig kjøper ny flaske slik at man som regel har portvin i huset! :wink:

Skrevet

Hmmm...... i tillegg til rødvin og hvitvin (som ikke står i barskapet) ser "samlingen" slik ut:

Cognac

Fersken "schnaps"

Gin

Vodka

Martini

Akevitt

Baileys

Bommerluner

Grand Marnier

Drambuie Cream

Crema Catalan

Southern Comfort

Likør 43

Rom

Skulle holde en vintrnatt dette :oops:

Skrevet

Har hvit og rød vin, Portvin, Sherry og Cognac.. det er det som blir brukt av og til.. i tillegg har jeg Gin, Vodka, Chivas, Whiskey, Campari og en del andre flasker som bare står og støver ned.

Drikker selv bare vin (og hetvin) .. så det er ikke mye omløp i det skapet gitt.. - men det er for dumt å helle det ut - så jeg satser på gjestene :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...