Gjest Anonymous Skrevet 7. februar 2005 #1 Del Skrevet 7. februar 2005 vi har ervervet oss en kattepus - og den er til stor glede for oss i huset. Men ukentlig har vi besøk av en som er allergisk:( Han tetner helt til hvis han har glemt å ta med medisin. Er det noe vi kan gjøre for at han skal plages mindre i huset vårt? Kattefrie rom? Funker egentlig støvsuging noe særlig, eller bare sprer vi allergenene ( har bare en liten pinglestøvsuger.. )? Vurderer å skaffe tørr- og våtmopp, hjelper dette mot allergener? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 7. februar 2005 #2 Del Skrevet 7. februar 2005 Lufte godt og vaske så godt du kan hjelper. Hvis det er mulig å holde katten unna en sofa så gjesten kan få sitte i en kattefri sofa er det en fordel, men allergi er vel forskjellig fra person til person også... Fint om dere tar på rene nyvaskede klær som dere ikke har koset med katten med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 8. februar 2005 #3 Del Skrevet 8. februar 2005 ok. Takk:) Kom til å tenke på at det sikkert hadde hjulpet om han som har besøket (er støttekontakt..) hadde støvsugd og vasket på rommet sitt litt oftere enn en gang i halvåret også... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest miau Skrevet 8. februar 2005 #4 Del Skrevet 8. februar 2005 Jeg har "Miele, Super air clean" støvsuger. Spurte på Elkjøp etter støvsuger som tar dyrehår, og billigste alternativet var denne.Den kostet ca 1000-1200. Jeg er hvertfall kjempefornøyd! Ellers bruker jeg å sette på luftrenser før jeg får allergikerbesøk... Hilsen Miau med 2puser og 2voffser Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 8. februar 2005 #5 Del Skrevet 8. februar 2005 Han som får besøket kan jo unngå å ha katten på sitt rom? En runde med støvsugeren, samt riste tepper etc. utendørs først hjelper nok også godt. Har katt selv og hadde i sommer besøk av flere i familien som er allergiske. Gikk kjempefint uka det sto på. Katten min er heldigvis ingen "ligge i fanget" katt, samt at han sjelden ligger i sofaen. Støvsugde godt hver dag + alle tekstiler (sofa, stoler, gardiner) skikkelig grundig før de kom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå