Gå til innhold

Ny telefon, abonnement - Telenor.

GulSitron

Anbefalte innlegg

Hei! 

Jeg må snart ha ny telefon da den jeg har begynner å streike. (Har hatt den i snart tre år og den har funket veldig bra frem til nå, så den har gjort nytten sin for å si det sånn) 

Jeg har Telenor abonnement som jeg er fornøyd med, koster 329kr/mnd. Jeg er inne på Telenor sine sider og jeg er litt usikker på hva som lønner seg. Velger jeg abonnementet som er tilsvarende det jeg har er jo prisen 100kr dyrere! Bare abonnementet alene, og med telefonen da så blir det jo nærmere 1000kr/mnd?! 

En ting til;  jeg ha swap? Hvis ja, er det sånn at jeg kan kjøpe mobil med swap og fortsatt ha telefonen i tre år slik som nå? Eller er det en klausul i avtalen at jeg må bytte telefon etter 1-2år? 

For å ikke virke helt fjern så kan jeg veldig lite om dette fordi pappa har vært veldig grei og betalt abonnementet mitt frem til jeg har kommet meg ordentlig på beina økonomisk. (Arbeidsledig i 5år pga sykdom, utredning og behandling. Er endelig i jobb igjen og tjener såpass at jeg kan stå helt på egne ben) 

Og til slutt; hvilken telefon ville du anbefalt? Jeg har iPhone nå, men vurderer android. 

På forhånd takk for svar! ❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Det eneste jeg kan svare deg på i forbindelse med SWAP, er at du betaler ned ny telefon over f.eks 24 måneder. Du har mulighet til å bytte den inn mot nyeste modell etter 12 måneder om du vil, men da begynner du nedbetaling på 24 mnd igjen. Du må ikke dette, men det er et tilbud om man hele tiden ønsker å ha det nyeste - litt som leasing. ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte tlf igår, og jeg er også skeptisk til denne swap ordningen deres. Spurte om det gikk an å bryte avtalen etter et år, og det gjør visst de aller fleste. Men da må du betale resterende beløp, i mitt tilfelle ble det 3000,-. Jeg og trengte en ny nå, så valgte å ta et ab.med telenor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei! Takk for svar! 

Mer usikker på hvilken telefon jeg skal velge, men telefonens viktigste funksjoner fungerer jo enda, så det er jo ikke noe voldsom hast 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke SWAP og jeg vil ikke anbefale det, - du kommer billigere ut uten. Her er litt info: https://www.tek.no/artikler/telenor-kritiseres-for-swap/350631

Her er en oversikt over de billigste mobilabonnementene: https://www.tek.no/mobilabonnement

Hvis du vurderer android, så vil jeg anbefale denne: http://cdon.no/elektronikk/motorola-moto-e-plus-16gb-gull-p40236360?utm_term=Motorola+MOTO+E+PLUS+3/16GB+DUAL+SIM+FINE+GOLD&utm_content=40236360&utm_campaign=prisjakt_no_Cell+-+Cellphones_cellphone&tduid=57d700ea99178e593f99c2707738cd00&affId=2097229&utm_source=prisjakt&utm_medium=cpc

Den har stort batteri på 5000 mAh, lagring på 16 GB (du kan sette inn minnekort på opptil 128 GB om det blir for lite, og du kan velge å enten øke internminne eller minne for bilder etc.)

Ellers vil jeg anbefale å ta en titt inne på dette forumet: https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=279 Der har de god greie på mobiltelefoner etc.

Endret av Hanne67
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har min 3. samsung galaxy nå, og kommer til å bytte til galaxy 8 om en måneds tid. Veldig fornøyd - anbefales! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anbefaler også galaxy, nettopp kjøpt min tredje! Ikke kjøp telefoner med lite minne! Telefonens system tar fort de 16gb etter et par oppdateringer! 

Galaxy 8s er forresten på salg hos Elkjøp nå!😊

Hvor mange GB har du inkludert i abonnementet ditt? Jeg har 12gb til 369kr i måneden, har Chilimobil, telia-nett da, bare et tips om du vil ha mer😊

Anonymkode: 7c6bd...1e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velger alltid mobil med mer lagring enn 16gb. 16gb går fort og om man har en iPhone med 16gb minne må man kjøpe ny telefon om minnet skulle bli fullt pga oppdateringer.. 

Tusen takk for tips! ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...