Gå til innhold

Ned i vekt på usunn mat....

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Det er noe jeg har oppdaget. I en periode bestemte jeg meg for å begynne å spise sunt (grønnsaker, frukt, grovt brød osv.), men endte med at jeg gikk opp i vekt. I min ungdom spiste jeg mye usunt, pizza, cola, sjokolade osv. Hadde heller ingen faste måltider, men spiste akkurat når det passet meg. Gikk veldig mye ned i vekt. Hvorfor skjer dette? Er det pga at kroppen ikke får tak i næringstoffer at den går ned i vekt (i dette tilfelle)?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I "din ungdom" vokste du og trengte mer energi enn du gjør nå. altså forbrente du mye mer som ung og kunne spise alt mulig rart uten å legge på deg.

Skrevet

Jeg har erfart det samme som trådstarter! Trodde det var min hemmelige slankekur som ingen andre visste om...

Jeg er ekstremt glad i snop og søtsaker (ikke spes. sjokolade, men lakris, drops, seigmenn, karameller...). Og når jeg spiser mye snop så ødelegger jeg jo matlysten, og spiser derfor lite vanlig mat.

Derfor holder jeg meg slank! (om noe usunn i tillegg, men har aldri erfart "bivirkninger" av noe slag, føler meg i fin form :) )

Jeg spiser ikke snop for å slanke meg, altså, men det er en heldig effekt ved det hele.

man legger jo ikke på seg av drops og lakris! Er ikke glad i sjokolade som er den store synderen her.

Gjest Anonymous
Skrevet

lurer på hvordan blodårene deres ser ut da :o

Skrevet

Blodårene er kanskje ikke det aller verste i så ung alder, men alt det sukkeret kan faktisk forårsake diabetes 2...I tillegg gir et slikt kosthold på sikt mangel på endel viktige vitaminer og mineraler, i tillegg til at cellene ikke får de nødvendige stoffene for å vedlikeholde seg.

Trenger jeg å si mer?

TYNN er ikke alltid ensbetydende med SUNN!

:roll:

Gjest Litjmæ
Skrevet

Selv om du kanskje ikke merker det selv, så vil humøret ditt svinge når du spiser på den måten. Du må spise MAT for å få i deg nok energi og næringsstoffer for å klare deg gjennom en dag. Når du bytter ut dette med sukker - godterier - så får du en energikick der og da, du blir i godt humør og føler deg topp, men etter kort tid synker blodsukkeret igjen og da kommer nedturen, noe folk rundt deg kommer til å merke.

Nå vet jeg ikke om du bruker dette som en slankekur eller spiser sånn konstant, men uansett er det mildt sagt veldig farlig for kroppen. Du bør oppsøke lege for å hjelpe deg ut av spiseforstyrrelsene.

Skrevet

Jeg tror at kroppen selv sier fra når den er lei av snop en stund. Da har jeg ikke lyst på så mye, og tar en pause noen dager.

Jeg er nok heldig, har aldri vært syk i mitt liv (bortsett fra forkjølelse innimellom) og har alltid vært sprek og normal i kroppen. Spiser sunne måltider innimellom alt snopet :wink:

Skjønner at det ikke er sunt, og kanskje ikke bra i lengden, men jeg blir litt oppgitt over alt vitaminsnakket for tida. Greit at noen liker det, men det er langt fra bevist at det har så store effekter på vanlige menneskers kosthold, og mange ernæringseksperter sier at det bare er sprøyt.

Jeg så på en dokumentar om sult fra Afrika for et par dager siden på tv. De menneskene i landsbyen hadde 2 matretter som de levde på - NÅR de var så heldige å få spise. Det var ingenting annet å spise enn de 2 rettene (hvis du kan kalle ugress-blader for en matrett i det hele tatt).

En skulle tro at de ikke klarte seg i det hele tatt med så lite mat og så lite variasjon. De lever nok ikke så lenge som oss, og har vel skrøpeligere helse, men likevel! Mennesket er sterkt og normale, sunne folk tåler en støyt.

Skrevet

hos kvinner spes endres kjemien når de blir eldre.

Uansett dør man jo fort av å leve på usunn mat..

Skrevet

Det er sikkert fordi du var yngre da...har du ikke tenkt på det? ungdsommer vokser og trenger mere energi...men skal være enig med deg i det at man ikke legger på seg av godterier..en får jo ikke lyst på vanlig mat da... Men jeg for min del da prøver å holde meg unna godterier på hverdager likevel fordi det betyr mye for meg å føle at jeg lever sunt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...