Gå til innhold

Hvorfor kommer ikke feriepenger som avtalt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært ansatt i en mindre stilling hvor kontrakten gikk ut i desember 2017. Dette har vært en prosjekt stilling. I desember ringte jeg og spurte HR om feriepengene kan bli utbetalt i januar, siden arbeidsforhold er avsluttet. Over tlf fikk jeg høre at det var i orden. At feriepenger og sluttoppgjør kommer i januar.

Vi har lønningsdato den 20 hver mnd. Men dersom den 20 er i helgen, kommer det fredagen før. Igår ringte jeg for å høre - da fikk jeg høre at lønningsdatoen er idag. Men de sa også at vanligvis blir feriepengene utbetalt 1 mnd etter at arbeidsforholdet er avsluttet.

Jeg har er at jeg ikke har fått noen feriepenger idag. Kan det være at det kommer seinere på dagen, siden lønning egentlig er i morgen - men da er det jo helg. Eller burde jeg ringe å høre (noe som jeg syns er litt leit). I desember sa de jo at det var greit og blir litt stresset når ei annen sier igår at dey blir utbetalt 1 mnd etter avsluttet forhold. Hva skal man tro? Jeg er ganske avhengig av disse feriepengene nettopp nå i januar...

Hva ville du ha gjort? Og bare for ordens skyld - jeg har vel rett på feriepenger, så lenge jeg har arbeidet hos samme arbeidsgiver fra januar 2017 - desember 2017?

Anonymkode: 17772...169

Videoannonse
Annonse
Gjest padawan
Skrevet

BBS har fire overføringer mellom banker hver virkedag så pengene kan faktisk komme så sent som 16:30-ish da det er siste overføring for dagen. 

Skrevet
4 minutter siden, padawan skrev:

BBS har fire overføringer mellom banker hver virkedag så pengene kan faktisk komme så sent som 16:30-ish da det er siste overføring for dagen. 

Tusen takk for svaret :) 

Jeg vet at dersom det hadde vært den 20 idag eller på en virkedag, da kommer lønningen med en gang fra kl. 07:00 på morgene. Da for jeg bare håpe at de blir overført i løpet av dagen.

Dersom de ikke blir det - er det en lov som virkelig sier at man må vente en mnd etter avsluttet forhold?

Anonymkode: 17772...169

Gjest padawan
Skrevet

Eneste jeg vet er at lønn / feriepenger / whatever skal komme senest midnatt natt til lønningsdagen. Faller lønningsdagen på en helg, hellig dag / rød dag i kalenderen skal det komme dagen i forveien.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...