AnonymBruker Skrevet 19. januar 2018 #1 Skrevet 19. januar 2018 Jeg har vært ansatt i en mindre stilling hvor kontrakten gikk ut i desember 2017. Dette har vært en prosjekt stilling. I desember ringte jeg og spurte HR om feriepengene kan bli utbetalt i januar, siden arbeidsforhold er avsluttet. Over tlf fikk jeg høre at det var i orden. At feriepenger og sluttoppgjør kommer i januar. Vi har lønningsdato den 20 hver mnd. Men dersom den 20 er i helgen, kommer det fredagen før. Igår ringte jeg for å høre - da fikk jeg høre at lønningsdatoen er idag. Men de sa også at vanligvis blir feriepengene utbetalt 1 mnd etter at arbeidsforholdet er avsluttet. Jeg har er at jeg ikke har fått noen feriepenger idag. Kan det være at det kommer seinere på dagen, siden lønning egentlig er i morgen - men da er det jo helg. Eller burde jeg ringe å høre (noe som jeg syns er litt leit). I desember sa de jo at det var greit og blir litt stresset når ei annen sier igår at dey blir utbetalt 1 mnd etter avsluttet forhold. Hva skal man tro? Jeg er ganske avhengig av disse feriepengene nettopp nå i januar... Hva ville du ha gjort? Og bare for ordens skyld - jeg har vel rett på feriepenger, så lenge jeg har arbeidet hos samme arbeidsgiver fra januar 2017 - desember 2017? Anonymkode: 17772...169
Gjest padawan Skrevet 19. januar 2018 #2 Skrevet 19. januar 2018 BBS har fire overføringer mellom banker hver virkedag så pengene kan faktisk komme så sent som 16:30-ish da det er siste overføring for dagen.
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2018 #3 Skrevet 19. januar 2018 4 minutter siden, padawan skrev: BBS har fire overføringer mellom banker hver virkedag så pengene kan faktisk komme så sent som 16:30-ish da det er siste overføring for dagen. Tusen takk for svaret Jeg vet at dersom det hadde vært den 20 idag eller på en virkedag, da kommer lønningen med en gang fra kl. 07:00 på morgene. Da for jeg bare håpe at de blir overført i løpet av dagen. Dersom de ikke blir det - er det en lov som virkelig sier at man må vente en mnd etter avsluttet forhold? Anonymkode: 17772...169
Gjest padawan Skrevet 19. januar 2018 #4 Skrevet 19. januar 2018 Eneste jeg vet er at lønn / feriepenger / whatever skal komme senest midnatt natt til lønningsdagen. Faller lønningsdagen på en helg, hellig dag / rød dag i kalenderen skal det komme dagen i forveien.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå