Gå til innhold

Kan man dra vekk to uker i året selv om man har aap?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Jeg har aap. Jeg gjennomfører aktivitetene mine men skal reise vekk til utlande en uke nå og en uke i sommer. Jeg gjennomfører aktivitetene samtidig da jeg medbringer PC. Jeg er også tilgjengelig om det skulle være noe. 

Men har jeg lov til å reise bort disse to ukene? 

Nav vil ikke svare meg konkret. Men jeg mener å ha hørt noen som sier at det var greit! 

Anonymkode: c5aa0...8c1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du fyller ut sånn søknad som din saksbehandler godkjenner. Det er bare formaliteter, du bør helt uten problemer kunne reise vekk to uker i året med mindre det ødelegger dine aktiviteter og behandlinger helt.  Når jeg gikk på aap så dro jeg vekk 4-6 uker hvert år blant annet fordi nav ville ha meg ut og sosialisert, og fordi jeg kunne utføre aktiviteter dit jeg dro. Dette går nok kjempebra skal du se. Bare lever søknad så de har papirarbeidet.

Anonymkode: 0152b...837

Skrevet

Ingen kan svare deg fordi du må søke om å få lov til å reise til utlandet. Det er oppfølgeren din som behandler søknaden din.

https://www.nav.no/no/Person/Arbeid/Sykmeldt%2C+arbeidsavklaringspenger+og+yrkesskade/Relatert+informasjon/fravær-på-grunn-av-sykdom-eller-ferie-aap

"Hvis du vil reise til utlandet må du søke om dette på forhånd på skjema 11-03.07.

I utgangspunktet har du ikke rett på AAP når du har feriefravær. Det er fordi det i ferieperioder kan være aktuelt å delta i aktiviteter som sommerjobb, møter hos NAV, eller annen form for oppfølging. Du må informere om feriefravær på spørsmål fire på meldekortet. Feriefravær fører til redusert utbetaling.

I noen tilfeller kan du likevel beholde AAP selv om du tar fri eller skal reise bort"

Anonymkode: 72d16...331

Skrevet

Når jeg gikk på det og ga beskjed, fikk jeg ikke penger når jeg reiste. Vet flere som reiser og ikke gir beskjed siden de ikke har råd til å miste pengene. Dumt om man blir tatt. Skal gi beskjed. Men samtidig er systemet sløkka. For om du gjør alt du skal og så hadde trengt en liten tur vekk og er ærlig og gir beskjed burde du fått penger. 

Anonymkode: b93de...e0e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...