AnonymBruker Skrevet 19. januar 2018 #1 Skrevet 19. januar 2018 Jeg prøver igjen ... Hvordan finne lykke i seg selv? Jeg føler jeg begynner å bli litt deprimert nå. Jeg skjønner at jeg har en tendens til å føle at jeg må finne meg en mann/ kjæreste/ date for å være lykkelig. Jeg søker lykke i menn og kjærlighet. Jeg vet jeg ikke burde det. Men det gjør jeg. Jeg føler at jeg ikke er eller kan være lykkelig uten en mann liksom. Det er veldig vanskelig. Jeg har et sterkt behov for den type kjærlighet. Help anyone? Eller noen tips? Anonymkode: 5d3da...a2c
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2018 #2 Skrevet 19. januar 2018 Vi kan dessverre ikke hjelpe deg stort annet enn å spørre hvorfor? hva kan du gjøre med det? har du gått til psykolog? Det er sikkert gode grunner til at du har det slik og du er ikke alene, men jeg tror du sårer mange mennesker med oppførselen din, som tror at du liker dem også er det bare vås. Jeg håper virkelig du får den hjelpen du fortjener Anonymkode: ea9fe...30e 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2018 #3 Skrevet 19. januar 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi kan dessverre ikke hjelpe deg stort annet enn å spørre hvorfor? hva kan du gjøre med det? har du gått til psykolog? Det er sikkert gode grunner til at du har det slik og du er ikke alene, men jeg tror du sårer mange mennesker med oppførselen din, som tror at du liker dem også er det bare vås. Jeg håper virkelig du får den hjelpen du fortjener Anonymkode: ea9fe...30e Hæ? Nei. Det er eller motsatt. Jeg prøver å finne/ date menn, men så finner jeg bare feil menn. Og så får jeg følelser for de eller vil fortsette å møte de, og så vil ikke de, så ender JEG opp med å bli såret -TS Anonymkode: 5d3da...a2c
Elaine Marley Skrevet 19. januar 2018 #4 Skrevet 19. januar 2018 Da må du finne noe som gir deg mening uavhengig av andre. Eventuelt ta tak i det som gjør at du føler at du må ha en mann for å være lykkelig. Om du ikke er lykkelig, hvordan skal en mann fikse det? Nesten så jeg tenker at du er avhengig av å ha en mann fordi det er ting du ikke klarer å ta tak i? Blir bare spekulering, men det var det jeg tenkte. 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2018 #5 Skrevet 19. januar 2018 1 minutt siden, Elaine Marley skrev: Da må du finne noe som gir deg mening uavhengig av andre. Eventuelt ta tak i det som gjør at du føler at du må ha en mann for å være lykkelig. Om du ikke er lykkelig, hvordan skal en mann fikse det? Nesten så jeg tenker at du er avhengig av å ha en mann fordi det er ting du ikke klarer å ta tak i? Blir bare spekulering, men det var det jeg tenkte. Jeg bare føler jeg trenger den kjærligheten. Og jeg er veldig ensom ellers. Det er veldig ensomt å sitte hjemme alene hver kveld. Og jeg er ikke noe feste menneske, så jeg konmer meg ikke ut sånn sett. Er en ung alenemor. Har ikke så mange venner. Har for tiden ikke mulighet for å jobbe pga sosial angst. Men får hjelp med det og målet er å komme ut i jobb. Så jeg er jo mye alene og har ikke så mye å gjøre. Og som sagt, når jeg ikke er så sosial så er det ikke rart at jeg blir ensom. Kanskje det blir bedre når jeg får kommet meg ut mer blandt folk og være mer sosial(?) .... folk sier at de blir lykkeligere av å trene. Kanskje jeg burde begynne å trene? Prøve å møte vennene mine litt oftere ? -TS Anonymkode: 5d3da...a2c
hocane Skrevet 19. januar 2018 #6 Skrevet 19. januar 2018 (endret) 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er en ung alenemor. Det alene gjør det vanskeligere å finne en partner, vel det er fortsatt veldig mulig, men valgmulighetene av menn er kraftig redusert Endret 19. januar 2018 av hocane
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2018 #7 Skrevet 19. januar 2018 1 minutt siden, hocane skrev: Det alene gjør det vanskeligere å finne en partner, vel det er fortsatt veldig mulig, men valgmulighetene av menn er kraftig redusert Jo takk for den oppmuntringen 😂 -TS Anonymkode: 5d3da...a2c 2
hocane Skrevet 19. januar 2018 #8 Skrevet 19. januar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jo takk for den oppmuntringen 😂 Jeg bare påpeker det. Som alenemamma er du nødt til å være realistisk. Du kan ikke lenger velge menn fra øverste hylle. Jeg kjenner flere alenemødre i din situasjon. Mitt tips er, prøv å finn menn som har barn selv, dere har flere ting til felles.
Bonusmammaen Skrevet 19. januar 2018 #9 Skrevet 19. januar 2018 Man finner ikke lykken, man skaper den. Den er ikke avhengig av en person og du vil ikke bli mer lykkelig i det lange løp med en kjæreste når du ikke har det bra selv. Da vil du dra kjæresten ned. Du sier du har angst og da håper jeg du får hjelp ang dette. Når du får hjelp kan du begynne så smått å sette deg små mål. Vi har vel alle noe vi drømmer om? Hva drømmer du om Ts? 3
Kalevala Skrevet 19. januar 2018 #10 Skrevet 19. januar 2018 Kanskje du kan få noen tips i denne podcasten? Den følger Tiril (evig singel) hos psykologen, på veien mot å finne seg selv for å kunne finne en å dele livet med. Om serien: https://www.nrk.no/presse/programomtaler/ny-terapiserie-med-peder-kjos-i-nrk-1.13682255 Første episode: https://radio.nrk.no/podcast/hos_peder/nrkno-poddkast-25572-129444-10012018015400 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2018 #11 Skrevet 19. januar 2018 3 minutter siden, hocane skrev: Jeg bare påpeker det. Som alenemamma er du nødt til å være realistisk. Du kan ikke lenger velge menn fra øverste hylle. Jeg kjenner flere alenemødre i din situasjon. Mitt tips er, prøv å finn menn som har barn selv, dere har flere ting til felles. Heheh.... måtte flire litt av dette. "Kan ikke velge menn fra øverste hylle"? Visst kan hun det. Klart livet blir annerledes med barn og valg av partner, men det betyr jo ikke at en ikke kan finne en flott og kjekk mann. Til TS; lykken finner du I deg selv. Som bonusmamma sier her, hva drømmer du om? Hva er det realistisk for deg å oppnå? Og ja, trening er supert. Anonymkode: c8ffd...25b 1
Elaine Marley Skrevet 19. januar 2018 #12 Skrevet 19. januar 2018 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg bare føler jeg trenger den kjærligheten. Og jeg er veldig ensom ellers. Det er veldig ensomt å sitte hjemme alene hver kveld. Og jeg er ikke noe feste menneske, så jeg konmer meg ikke ut sånn sett. Er en ung alenemor. Har ikke så mange venner. Har for tiden ikke mulighet for å jobbe pga sosial angst. Men får hjelp med det og målet er å komme ut i jobb. Så jeg er jo mye alene og har ikke så mye å gjøre. Og som sagt, når jeg ikke er så sosial så er det ikke rart at jeg blir ensom. Kanskje det blir bedre når jeg får kommet meg ut mer blandt folk og være mer sosial(?) .... folk sier at de blir lykkeligere av å trene. Kanskje jeg burde begynne å trene? Prøve å møte vennene mine litt oftere ? -TS Anonymkode: 5d3da...a2c Da tenker jeg at det er der det ligger. Du er ensom og derfor søker du etter noe som kan bryte den ensomheten. Det er ikke så rart Ja, jeg tenker at det å komme seg ut og bli mer sosial og få litt nye inntrykk vil hjelpe deg, men det å komme deg ut nå er også viktig så ja, om det er trening eller venninner så kan begge deler være fint. Eventuelt noe annet du liker og interesserer deg for. 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2018 #13 Skrevet 19. januar 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Heheh.... måtte flire litt av dette. "Kan ikke velge menn fra øverste hylle"? Visst kan hun det. Klart livet blir annerledes med barn og valg av partner, men det betyr jo ikke at en ikke kan finne en flott og kjekk mann. Til TS; lykken finner du I deg selv. Som bonusmamma sier her, hva drømmer du om? Hva er det realistisk for deg å oppnå? Og ja, trening er supert. Anonymkode: c8ffd...25b Jeg vet ikke helt hva jeg drømmer om. Føler jeg har mista meg selv litt kanskje. Men målet mitt er jo som sagt å komme ut i jobb. Og håpe at det gir meg litt. At jeg kan bli litt gladere da når jeg har noe å gå til og være sosial. Og jeg burde kanskje begynne å trene (?) jeg vil bare klare å være lykkelig uavhengig av om jeg har kjæreste eller ikke. Jeg vil ikke måtte føle at jeg er «avhengig» av å ha en mann for å være lykkelig. Jeg vet bare ikke hvordan jeg skal klare det. Det eneste jeg tenker er som jeg skrev over her, å få en jobb og Kanksje begynne å trene ? 🤔 -TS Anonymkode: 5d3da...a2c
DonaldDuck Skrevet 19. januar 2018 #14 Skrevet 19. januar 2018 27 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg bare føler jeg trenger den kjærligheten. Og jeg er veldig ensom ellers. Det er veldig ensomt å sitte hjemme alene hver kveld. Og jeg er ikke noe feste menneske, så jeg konmer meg ikke ut sånn sett. Er en ung alenemor. Har ikke så mange venner. Har for tiden ikke mulighet for å jobbe pga sosial angst. Men får hjelp med det og målet er å komme ut i jobb. Så jeg er jo mye alene og har ikke så mye å gjøre. Og som sagt, når jeg ikke er så sosial så er det ikke rart at jeg blir ensom. Kanskje det blir bedre når jeg får kommet meg ut mer blandt folk og være mer sosial(?) .... folk sier at de blir lykkeligere av å trene. Kanskje jeg burde begynne å trene? Prøve å møte vennene mine litt oftere ? -TS Anonymkode: 5d3da...a2c En stor del av problemet kan ligge i at du har sosial angst. Om du ikke liker å være alene, men ikke klarer å være sosial pga angsten, så vil det helt sikkert bli bedre om du får behandling for det. En stor deg av livet for de fleste er jo også at man har en jobb å gå til. Jeg vil tro at dette forsterker følelsen av ensomhet for deg. De fleste er ikke skapt for å være alene hele tiden. En ting som kanskje kan hjelpe, er om du er veldig aktiv på diverse nettforum (som f.eks kg). Jeg vil i så fall anbefale deg å ikke bruke AB alt for mye. Det er jo greit at folk vet hvem som skriver og har mulighet til å kontakte deg (jeg skjønner at du bruker AB på akkurat denne posten altså). 2
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2018 #15 Skrevet 19. januar 2018 7 minutter siden, Elaine Marley skrev: Da tenker jeg at det er der det ligger. Du er ensom og derfor søker du etter noe som kan bryte den ensomheten. Det er ikke så rart Ja, jeg tenker at det å komme seg ut og bli mer sosial og få litt nye inntrykk vil hjelpe deg, men det å komme deg ut nå er også viktig så ja, om det er trening eller venninner så kan begge deler være fint. Eventuelt noe annet du liker og interesserer deg for. Ja det er kanskje det. Problemet med det med interesser er at jeg har liksom ingen interesser liksom. Men får prøve å begynne å like trening 😅 -TS Anonymkode: 5d3da...a2c 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2018 #16 Skrevet 19. januar 2018 2 minutter siden, DonaldDuck skrev: En stor del av problemet kan ligge i at du har sosial angst. Om du ikke liker å være alene, men ikke klarer å være sosial pga angsten, så vil det helt sikkert bli bedre om du får behandling for det. En stor deg av livet for de fleste er jo også at man har en jobb å gå til. Jeg vil tro at dette forsterker følelsen av ensomhet for deg. De fleste er ikke skapt for å være alene hele tiden. En ting som kanskje kan hjelpe, er om du er veldig aktiv på diverse nettforum (som f.eks kg). Jeg vil i så fall anbefale deg å ikke bruke AB alt for mye. Det er jo greit at folk vet hvem som skriver og har mulighet til å kontakte deg (jeg skjønner at du bruker AB på akkurat denne posten altså). Egentlig så får jeg bare dårligere selvtillit av å være her inne på denne siden pga jeg har jo skrevet flere innlegg her inne, og får ofte negative (unødvendige) kommentarer. Jeg blir sjokkert over hvordan folk snakker/ skriver til andre noen ganger. Folk hadde jo aldri snakka sånn til andre i virkeligheten. Så jeg vet ikke om det bare er det at jeg kan være dårlig til å formulere meg, eller om det selve sakene jeg skriver om. Men jeg blir faktisk lei meg av å lese noen av de kommentarene og får bare dårligere selvtillit av å være her inne pga det. Og da, på toppen av det hele så har jeg ihvertfall ikke lyst til at folk vet hvem jeg er. Og nesten alt jeg skriver/ spør om her inne er ting jeg ikke vil at folk skal vite at det er meg liksom. -TS Anonymkode: 5d3da...a2c
Elaine Marley Skrevet 19. januar 2018 #17 Skrevet 19. januar 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Egentlig så får jeg bare dårligere selvtillit av å være her inne på denne siden pga jeg har jo skrevet flere innlegg her inne, og får ofte negative (unødvendige) kommentarer. Jeg blir sjokkert over hvordan folk snakker/ skriver til andre noen ganger. Folk hadde jo aldri snakka sånn til andre i virkeligheten. Så jeg vet ikke om det bare er det at jeg kan være dårlig til å formulere meg, eller om det selve sakene jeg skriver om. Men jeg blir faktisk lei meg av å lese noen av de kommentarene og får bare dårligere selvtillit av å være her inne pga det. Og da, på toppen av det hele så har jeg ihvertfall ikke lyst til at folk vet hvem jeg er. Og nesten alt jeg skriver/ spør om her inne er ting jeg ikke vil at folk skal vite at det er meg liksom. -TS Anonymkode: 5d3da...a2c Ja, jeg vil faktisk ikke anbefale å være her så mye om du sliter. Kg er ikke et hyggelig forum. Jeg hadde en periode hvor jeg var veldig deprimert, og det å være her og få masse negative og noen ganger stygge kommentarer gjorde at jeg følte meg helt forferdelig. Måtte ta en pause. Men om man klarer å sile ut ting, ikke oppsøke negativtet og ikke ta seg nær av ting så er kg helt ok for underholdningens skyld. 2
Hoppetaujenta Skrevet 19. januar 2018 #18 Skrevet 19. januar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Egentlig så får jeg bare dårligere selvtillit av å være her inne på denne siden pga jeg har jo skrevet flere innlegg her inne, og får ofte negative (unødvendige) kommentarer. Jeg blir sjokkert over hvordan folk snakker/ skriver til andre noen ganger. Folk hadde jo aldri snakka sånn til andre i virkeligheten. Så jeg vet ikke om det bare er det at jeg kan være dårlig til å formulere meg, eller om det selve sakene jeg skriver om. Men jeg blir faktisk lei meg av å lese noen av de kommentarene og får bare dårligere selvtillit av å være her inne pga det. Og da, på toppen av det hele så har jeg ihvertfall ikke lyst til at folk vet hvem jeg er. Og nesten alt jeg skriver/ spør om her inne er ting jeg ikke vil at folk skal vite at det er meg liksom. -TS Anonymkode: 5d3da...a2c Du forklarer deg helt fint. Det som er helt sikkert er at på KG (og i livet forøvrig) kan en ikke ta ting som blir sagt så veldig alvorlig, eller veldig personlig. En må lære seg å lukke litt igjen, gro seg litt teflonhud og ikke føle seg såret. Det gjelder for oss alle sammen. Mange snakker direkte og sier hva de mener uten omsvøp. Det kan være litt/altfor mye noen ganger, men det er en fin mulighet til å øve seg i å takle verden. KG er et snitt av verden og da er det viktig å ikke stirre seg blind på alt det negative. Det finnes veldig mange hyggelige folk her også. Håper at du finner noen av dem og kan få gode råd i en vennlig tone. Lykke til, ts. 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2018 #19 Skrevet 19. januar 2018 7 minutter siden, Hoppetaujenta skrev: Du forklarer deg helt fint. Det som er helt sikkert er at på KG (og i livet forøvrig) kan en ikke ta ting som blir sagt så veldig alvorlig, eller veldig personlig. En må lære seg å lukke litt igjen, gro seg litt teflonhud og ikke føle seg såret. Det gjelder for oss alle sammen. Mange snakker direkte og sier hva de mener uten omsvøp. Det kan være litt/altfor mye noen ganger, men det er en fin mulighet til å øve seg i å takle verden. KG er et snitt av verden og da er det viktig å ikke stirre seg blind på alt det negative. Det finnes veldig mange hyggelige folk her også. Håper at du finner noen av dem og kan få gode råd i en vennlig tone. Lykke til, ts. Ja, det er sant. Jeg tar ting veldig alvorlig og personlig og bokstavelig når folk sier noe. Jeg må jobbe med det og lære og ikke bry meg så mye. Tusen takk Anonymkode: 5d3da...a2c
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2018 #20 Skrevet 19. januar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja, det er sant. Jeg tar ting veldig alvorlig og personlig og bokstavelig når folk sier noe. Jeg må jobbe med det og lære og ikke bry meg så mye. Tusen takk Anonymkode: 5d3da...a2c -TS * Anonymkode: 5d3da...a2c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå