Gå til innhold

Nav innhenter status på mine behandliger i helsetjenesten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går på avklaringspenger på 2dre året

Er til flere utredninger i helsetjenesten. Nav innhenter nå staus hos mine behandlere og fastlegen har svart nav om min status.

Finnes ikke diagnose på noe sykdom hva skjer da ?. 

Anonymkode: b6df4...2a9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da søker du om dagpenger og prøver å komme deg i jobb.

Har man ingen diagnose, ligger man tynt an.

Anonymkode: 977c3...0f3

Skrevet

Diagnose har ikke noe å si, det er arbeidsevnen som er avgjørende. Man har krav på AAP under utredning også. Hva slags status har de spurt om? Arbeidsevnen din, om du er fortsatt under utredning/behandling, eller prognose for bedring? 

https://www.nav.no/no/Person/Arbeid/Sykmeldt%2C+arbeidsavklaringspenger+og+yrkesskade/arbeidsavklaringspenger-aap#chapter-1

Anonymkode: 5b6e8...025

• Liker 1
Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Går på avklaringspenger på 2dre året

Er til flere utredninger i helsetjenesten. Nav innhenter nå staus hos mine behandlere og fastlegen har svart nav om min status.

Finnes ikke diagnose på noe sykdom hva skjer da ?. 

"Status" da er vel at du er under utredning og dine helsevansker er notert ned, regner jeg med? Du kan jo rapportere om at du sliter med for eks smerter uten at du har en diagnose

2 år uten skikkelig utredning er for øvrig kritikkverdig. Hva har legen/e fortalt deg så langt?

Anonymkode: a489c...1ef

Skrevet

Det har balt litt på seg, først var det jeg sov formeget. Fikk tablett for urolige ben, så vond skulder (tror legen har konkludert med kapsulitt). Utredes nå for søvnapne, sover med pustemaskin. Som om ikke dette var nok fikk jeg et lite hjerneslag (øyeinfarkt) som har resultert i dobbeltsyn. Fikk det i sommer og måbvente 1 år før operasjonen kan gjøres.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Det har balt litt på seg, først var det jeg sov formeget. Fikk tablett for urolige ben, så vond skulder (tror legen har konkludert med kapsulitt). Utredes nå for søvnapne, sover med pustemaskin. Som om ikke dette var nok fikk jeg et lite hjerneslag (øyeinfarkt) som har resultert i dobbeltsyn. Fikk det i sommer og måbvente 1 år før operasjonen kan gjøres.

da har jo nav helseopplysninger som slag. Så du vil fortsatt gå på AAP så lenge du ikke har blitt frisk igjen. Det er ikke som om de vil få skriv fra legen der det står at du er helt frisk og klar til arbeid

Anonymkode: a489c...1ef

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da søker du om dagpenger og prøver å komme deg i jobb.

Har man ingen diagnose, ligger man tynt an.

Anonymkode: 977c3...0f3

Tull, det er funksjonsnivå og ikke diagnose som avgjør hvilke ytelser man får.

La være å svare når du ikke har peiling på tema.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...