Gå til innhold

Spa i Oslo; The Well?

Anbefalte innlegg

Skrevet
På 19.1.2018 den 2.42, AnonymBruker skrev:

Bussen som the well kjører fra sentrum bruker 50 min, direkte.

Kollektiv tar time, trust me vi har sjekka.

Og itilegg har jeg hatt familie derifra npr jeg var liten som dro å bespke.

Anonymkode: 82d9b...82a

Da du var liten? The Well åpnet i desember i 2015, så enten er du svært ung eller så husker du rett og slett feil.

Reisetiden varierer ut fra om du må reise i rushtiden ut av Oslo eller ikke. 

Anonymkode: cdd18...7f9

Videoannonse
Annonse
Skrevet
På 19.1.2018 den 2.42, AnonymBruker skrev:

Bussen som the well kjører fra sentrum bruker 50 min, direkte.

Kollektiv tar time, trust me vi har sjekka.

Dette er feil. The well-bussen bruker 25min. Har tatt den 6 ganger. Aldri brukt lenger tid enn det. Heller kortere.

Skrevet

Det har blitt funnet legionella og sæd på The Well 🤢

http://www.tv2.no/a/9318518/

Jeg hadde gått for hjemmespa.

Anonymkode: 03e71...e76

• Liker 1
Skrevet

The Well er flott. Anbefales.

Man kan velge å være naken i bassenger og boblebad(bortsett fra tirsdager da badetøy er påbudt), men det er uansett ikke tillatt med badetøy i saunaer og dampbad. I saunaer og dampbad kan man derimot dekke seg til med håndkle eller peshtemal(som selges på stedet). Man må regne med å få noen glimt av nakne kropper, men min erfaring er at nakenheten ikke er påtrengende. The Well er stort og selv med mange besøkende er det plass nok til at man hele tiden kan finne steder å være mer eller mindre alene.

The Well følger en continental SPA-stil hvor man ønsker at nakenhet skal være noe helt naturlig. I den atmosfæren som er på The Well, klarer man langt på vei det. Jeg tror The Well er et sted hvor mange for første gang oppdager at det å se andre nakne kropper og det å være naken sammen med andre av begge kjønn slett ikke er så farlig og skummelt.

Du må kanskje være forberedt på å utfordre deg selv og ditt syn på nakenhet en smule, men kast deg ut i det og prøv The Well. Det er et deilig sted å tilbringe noen timer.

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, aksase said:

The Well er flott. Anbefales.

Man kan velge å være naken i bassenger og boblebad(bortsett fra tirsdager da badetøy er påbudt), men det er uansett ikke tillatt med badetøy i saunaer og dampbad. I saunaer og dampbad kan man derimot dekke seg til med håndkle eller peshtemal(som selges på stedet). Man må regne med å få noen glimt av nakne kropper, men min erfaring er at nakenheten ikke er påtrengende. The Well er stort og selv med mange besøkende er det plass nok til at man hele tiden kan finne steder å være mer eller mindre alene.

The Well følger en continental SPA-stil hvor man ønsker at nakenhet skal være noe helt naturlig. I den atmosfæren som er på The Well, klarer man langt på vei det. Jeg tror The Well er et sted hvor mange for første gang oppdager at det å se andre nakne kropper og det å være naken sammen med andre av begge kjønn slett ikke er så farlig og skummelt.

Du må kanskje være forberedt på å utfordre deg selv og ditt syn på nakenhet en smule, men kast deg ut i det og prøv The Well. Det er et deilig sted å tilbringe noen timer.

Blitt for dyrt

• Liker 2
Skrevet

Enig med @aksase . Nakenheten på The Well er ikke sjenerende. De fleste har på badedrakt ute i de store bassengene og i de små bassengende inne i saunaområdet der badedrakt ikke er tillatt sitter man jo under vann med mesteparten av kroppen. I saunaen er det som tidligere nevnt lov å bruke peshtemal. Klart en del velger å være nakne også i de store bassengene, men dem om  det. De kommer seg jo fort under vannflaten de også og er man et lite stykke vekk så ser man ikke annet enn hode og skuldre på dem heller. 

Skrevet
På 1/19/2018 den 2.49, AnonymBruker skrev:

anbefales ikke. Prøv Four Seasons Spa i oslo, to t bane stopp fra sentrum

Anonymkode: 5ee91...f32

De er vel stengt? Elendig rating på FB og mange sinte kunder som bla truer med politianmeldelse, fordi de har mistet gavekortene sine. 

På 1/19/2018 den 2.42, AnonymBruker skrev:

Du skjønner vel at infrastruktur kan ha forandret seg litt på tjue år? :fnise:

Anonymkode: ec3ff...67c

• 1 måned senere...
Skrevet

The Well ble en veldig god opplevelse og anbefales! Godt innlegg fra @aksase her oppe. Men synes nesten at enten bør alle være nakne eller alle ha på badetøy, ble litt mye av og på med badetøy etterhvert. Men var mest naken på slutten..Well bussen tar bare ett øyeblikk :)  Kom hjem fra turen med influensa noen dager senere dog:frkk: TS

Anonymkode: fdc7d...dc2

Skrevet

Hvordan er det egentlig å gå rundt naken? Synes dere folk stirrer? Og er det mange gamle menn der som kun er der for å se på yppige ungjenter og vise fram "stoltheten sin"?

Anonymkode: 34836...cd9

Skrevet (endret)
På 24.2.2018 den 19.21, AnonymBruker skrev:

Hvordan er det egentlig å gå rundt naken? Synes dere folk stirrer? Og er det mange gamle menn der som kun er der for å se på yppige ungjenter og vise fram "stoltheten sin"?

Anonymkode: 34836...cd9

Du sprader ikke rundt naken på TW. Det er ikke tillatt i følge reglementet. Man dekker seg til når man går rundt i anlegget. Selv om du velger å droppe badetøyet, trenger du ikke å la mange andre se deg naken. Du dekker deg til der du kan, og ellers oppfordres alle til å være diskret. Du er kanskje bare eksponert noen få sekunder når du går ned i et basseng, opp i en jacuzzi eller inn i ei badstu. Når du har kommet ned i vannet, ser man jo ikke stort, og når du sitter i vanlige badstuer, kan du dekke deg til med håndkle. I de våte badstuene og i fellesdusjene fungerer det dårlig å ta med tøy/håndklær inn fordi det raskt blir kliss vått, men synes du det blir veldig vanskelig på disse stedene kan du jo droppe disse stedene og nyte resten av anlegget.

Det er folk i alle aldre på dette stedet, og man ser jo hverandre, det er helt normalt. Man må tåle å bli sett uten klær, hvis man drar hit, men hva gjør vel det? Vi er i bunn og grunn ganske like under klærne alle sammen, kun med mindre variasjoner i form og farge. Det finnes nok alltid noen som drar hit for å se på andre, men det tror jeg i så fall ikke er bare "gamle menn". Tror like gjerne det kan være yngre menn, eller eldre damer, eller yngre damer. TW har vakter, både "uniformerte" og anonyme, som følger med og de vil raskt plukke ut og snakke til "spradere" og "stirrere". Slikt oppførsel er ikke akseptert på TW. Hvis du føler at noen går over streken, kan du snakke med nærmeste vakt/ansatt, så vil de ta seg av det.

Det er ofte en overvekt av godt voksne menn som velger å være "naturister" og det ser ut til å gjelde TW også. Dette mener jeg bestemt at ikke har noe å gjøre med at de er noen "gamle griser med skitne fantasier som liker å vise seg frem", eller at de er spesielt interessert i yngre jenter. Jeg tror snarere at dette skyldes at litt godt voksne menn har kommet til et punkt i livet hvor de har et mer avslappet forhold til kroppen sin enn den øvrige befolkningen. Generelt er det mye vanskeligere for kvinner å være nakne enn det er for menn. Mange kvinner har et veldig anstrengt forhold til sin egen kropp med alle sine "feil og skavanker" og det blir dessverre veldig vanskelig for dem. Menn flest er ikke så opptatt av sånt, mange vet ikke engang hva cellulitter er for noe, og når menn når en viss alder, gir mange rett og slett litt blaffen i hva andre synes om dem, og så kaster de klærne og nyter livet og friheten. Jeg unner alle, kvinner og menn i alle aldre, å bli så trygge på sin egen kropp at de ikke har problemer med å la andre se den. Jeg synes litt synd på de som har et så anstrengt forhold til kroppen sin at de ikke engang klarer å ta av seg badetøyet i dusjen sammen med likekjønnede. Det må være slitsomt å være "fanget" i sin egen kropp på den måten. Det å besøke TW eller andre steder hvor man kan utfordre seg selv på dette, kan nok hjelpe noen til å bli mer komfortable med egen kropp.

Så, hvordan er det å gå rundt naken? Jeg kan ikke svare for hvordan andre opplever det, men jeg kan svare for meg selv. Det føles godt å slippe stramme klær og vått badetøy. Det er vanskelig å beskrive med ord på annen måte enn en slags frihetsfølelse. Det er deilig å være naken hjemme, bade naken og sove naken, men da er man ofte alene og det er ikke så spesielt. Det å være naken sammen med andre/fremmede av begge kjønn i en sosial setting, slik som TW eller et naturiststed, løfter nakenheten opp i en annen dimensjon, på en måte. Det at jeg klarer å fri meg fra alle de sperrer og begrensninger i forhold til nakenhet, kropp og kjønn som min oppvekst og kultur har lært meg, gir meg en helt spesiell frihetsfølelse. Jeg viser frem ALT og jeg har ikke mer å skjule. Det er litt som å endelig kunne snakke om noe vanskelig som man har måttet holde hemmelig i mange år. Jeg blir lettet og fri samtidig som jeg føler meg privilegert over at mine medmennesker viser meg den tillit at de lar meg se deres nakne hemmeligheter. Jeg har prøvd dette flere ganger siste året, både på TW, på naturistresort i Spania og på innebad med en lokal naturistforening. Like flott hver gang å oppleve at når alle er nakne betyr plutselig ikke kropp og utseende så mye. Man kommer som man er og blir akseptert slik man er. Frihet.

En fin tekst jeg fant på nett for noen år siden. Ukjent opphav:

Når jeg er naken foran deg, er det mer enn å bare vise kroppen.
Mer enn en eksponering av kroppsdeler.
Det er alt jeg er.
Alt det resten av verden ikke får se.
Alt jeg har lært at jeg må skjule.
Alle mine feil.
All min fullkommenhet.
Det er en tillitserklæring, som en hemmelighet delt med en bestevenn.
Det er et vakkert øyeblikk; rent og ærlig.
Jeg deler dette med deg, og du deler tilbake med meg.

Endret av aksase
  • Liker 1
  • 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Var der i går og det var så himla avslappende å gå rundt i morgenkåpe der. Lyden av vannsprut og bobleskum, spa-svette, behagelige facials med agurk-briller. Skal definitivt dra dit igjen, anbefales!

Trodde først at jeg hadde kommet i fengsel men når du våger deg inn der så ser det ut som at du har landet på en neonplanet; det var en opplevelse.,

Bilderesultat for the well buss

Relatert bilde

Bilderesultat for the well buss

Bilderesultat for the well

Bilderesultat for the wellBilderesultat for spa

Nåe er jeg så avslappet og klar for uka!

Anonymkode: f4078...a8b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...