AnonymBruker Skrevet 18. januar 2018 #1 Skrevet 18. januar 2018 Om man har vært sykemeldt i 1.5 måned, så jobber i 3 uker, for så å bli sykemeldt igjen, får man fortsatt dekket det av nav? Mtp denne; Du må være medlem av folketrygden Du må være arbeidsufør på grunn av en funksjonsnedsettelse som klart skyldes egen sykdom eller skade. Du må ha vært i jobb i minst fire uker umiddelbart før du ble arbeidsufør. Du må tape pensjonsgivende inntekt på grunn av arbeidsuførheten. Det er et vilkår at inntektsgrunnlaget for sykepenger utgjør minst 50 prosent av grunnbeløpet i folketrygden(1/2 G). Denne inntektsgrensen gjelder ikke for sykepenger i arbeidsgiverperioden Anonymkode: 1437b...ecc
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2018 #2 Skrevet 18. januar 2018 Ja du gjør det. Du tenker på punkt 3, Du må ha vært i jobb i minst fire uker umiddelbart før du ble arbeidsufør ? Med den menes det når arbeidsforholdet startet. Vær obs på de 1,5 mnd du var sykemeldt, vil regnes med i sykemeldingsperioden din. Altså, det er med på dagene du kan gå sykemeldt (260 dager) før sykepenger rettighetene er brukt opp. Dersom du skal tjene deg opp nye sykepengerettigheter, må du gå 26 uker uten sykemelding. Da starter man å telle fra 0 igjen. Anonymkode: b584a...d46 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2018 #3 Skrevet 18. januar 2018 Tusen takk for svar! jeg er aldri vært sykemeldt ellers før nå, så jeg regner med at når jeg blir friskmeldt nå, så jobber jeg opp det igjen uten å tenke noe over det. tusen takk igjen for svar! Anonymkode: 1437b...ecc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå