AnonymBruker Skrevet 18. januar 2018 #1 Skrevet 18. januar 2018 Jeg har ei venninne med en 4år gammel sønn. Når han ikke sover hyler han så og si konstant, og han sover så og si aldri. Hver gang hun ringer meg hører jeg sønnen løpe rundt hylende gjennom hele samtalen. Kanskje en time eller til og med mer! Aner ikke hvordan han puster. Er dette normalt? Feiler det han noe? Er alle 4 åringer sånn? Hun er helt alene med ungen, og ser ut til å fase dette helt ut selv på et eller annet vis. Anonymkode: 6eb9f...032 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2018 #3 Skrevet 18. januar 2018 Ja det er normalt med gutter/småbarn som bråker! Noe mer du lurte på? Anonymkode: 1b0c6...fb7
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2018 #4 Skrevet 18. januar 2018 Har du vurdert ørepropper? Barn må få lov til å uttrykke seg og det er mange år siden folk flest gikk bort fra en barneoppdragelse hvor barna ikke skulle ses eller høres. Anonymkode: 3e27f...a28 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2018 #5 Skrevet 18. januar 2018 Han blir sikkert morsom på skolen! Kanskje du skal fortelle venninnen din om begrepet inne-/utestemme? Anonymkode: 57e1c...b22 3
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2018 #6 Skrevet 18. januar 2018 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du vurdert ørepropper? Barn må få lov til å uttrykke seg og det er mange år siden folk flest gikk bort fra en barneoppdragelse hvor barna ikke skulle ses eller høres. Anonymkode: 3e27f...a28 Nå er det vel forskjell på å utrykke seg og å hyle inne i lang tid. Barn kan både sees og høres selv om de korrigeres for øredøvende lyd altså.. Anonymkode: 3d443...533 4
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2018 #7 Skrevet 18. januar 2018 Har ikke noe imot at barn bråker, men dette er som den power reklamen med den hylende ungen på repeat. Fatter ikke at det er mulig. Har ikke barn selv, men vil ha en dag da, så jeg har gått og grudd meg til denne "fasen", men har jo sett andre fireåringer som oppfører seg mere "nøytralt". Jeg lurte bare på om dette var det som var normalt. Vennina mi har en veldig åpen oppdragelse. Det skal være minst mulig regler. Inne- og utestemme er ikke et konsept hun ville gått med på. jeg takker for svar :). Ts. Anonymkode: 6eb9f...032
Gjest GoldenLioness Skrevet 19. januar 2018 #8 Skrevet 19. januar 2018 Har du barn? Jeg har utviklet filter så det kan være ganske mye støy med unge som løper, leker og ler uten at jeg egentlig enser det lenger. Som barnløs så var jeg mer vár på barnestøy.
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2018 #9 Skrevet 19. januar 2018 Det kan være at gutten er rolig som bare det når dere ikke snakker i telefonen. Noen barn blir helt rabiat når moren sitter i telefonen, jeg vet ikke hvorfor, men noen er sånn. Døtrene til venninna mi kunne sitte fint å leke og være rolige, men straks moren satt i telefonen så var de på henne hele tiden - maste og bråka og det var omtrent umulig å snakke i telefonen. Det hørtes ut som ungene hennes var rabiate, men det var bare når hun satt i telefonen. Og sånn er datteren min. Hun kan sitte og spille eller gjøre lekser eller lese eller hva som helst, men straks jeg sitter i telefonen så er hun sulten, eller tørst, eller må på do, eller må spørre meg om noe.. eller... ja, du skjønner... Datteren til ei annen venninne er også sånn. Hun kan leke fint for seg selv eller se på tv eller andre ting, men hun høres ut som en ufordragelig og bråkete unge, for hver gang vi snakker i telefonen så brøler ungen om ett eller annet. Anonymkode: 553b2...bc9
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2018 #10 Skrevet 19. januar 2018 Helt utrolig at folk syns det er greit at barn bråker og skriker inne for ingenting. Her er det forskjell på innestemme og utestemme, det er noe barn klarer å lære. Det er ikke greit at en unge løper rundt å hyler hele tiden. Anonymkode: 8790d...669 3
Trolltunge Skrevet 19. januar 2018 #11 Skrevet 19. januar 2018 Vi var på hyttetur med et slikt barn. Dette var datteren til en bekjent, som hun hadde invitert med. Jeg kjente dem altså ikke fra før. Denne jenta løp rundt og hylte hele tiden, og hennes mor reagerte ikke overhodet. Virket som hun synes at det var normal oppførsel. Det endte med at hun som hadde invitert mor og datter med på turen ga jenta klar beskjed om å stoppe med hyling. (Ikke lei seg/sinna hyling, hun bare løp rundt og hylte.) Mor til jenta sa ikke noe da heller, og heller ikke når jenta glemte seg, og begynte igjen. Hun som inviterte dem med måtte si ifra flere ganger, men jenta sluttet heldigvis til slutt, og vi fikk noen dager med normalt lydnivå. For meg virket det som dette var en uvane jenta hadde lagt seg til, og at moren var blitt døv for det. Både mor og datter var egentlig veldig hyggelige mennesker, men hadde ikke hun som inviterte dem med tatt tak hadde jeg rett og slett ikke orket å være der. Barn må så gjerne ha det gøy og lage lyd, men konstant hyling er ikke til å leve med. Selv barn må lære seg å oppføre seg slik at folk orker å være i nærheten av dem, så det er ikke å "stoppe dem fra å utrykke seg" å få bort slike uvaner, det er normal oppdragelse. Jenta lekte, smilte, lo og koste seg hele helgen, selv om hyling ble plukket av henne. 2
Perle Skrevet 19. januar 2018 #12 Skrevet 19. januar 2018 (endret) 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Helt utrolig at folk syns det er greit at barn bråker og skriker inne for ingenting. Her er det forskjell på innestemme og utestemme, det er noe barn klarer å lære. Det er ikke greit at en unge løper rundt å hyler hele tiden. Anonymkode: 8790d...669 Jeg forstår heller ikke at folk vil seg selv så vondt. Å leve i et "on going" helvete 24/7... Da jeg var barn herjet vi, løp og skrek ute. Inne fikk vi oppføre oss som folk. Det samme på offentlige plasser og transpirt og i selskap. Det som jo er trust, og som disse foreldrene ser ut til å glemme, er jo at andre forrldre og folk vill sky barna deres som pesten. Altså, de påfører ungene sine et stigma et handicap. Tragisk. Endret 19. januar 2018 av Perle 4
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2018 #13 Skrevet 19. januar 2018 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ei venninne med en 4år gammel sønn. Når han ikke sover hyler han så og si konstant, og han sover så og si aldri. Hver gang hun ringer meg hører jeg sønnen løpe rundt hylende gjennom hele samtalen. Kanskje en time eller til og med mer! Aner ikke hvordan han puster. Er dette normalt? Feiler det han noe? Er alle 4 åringer sånn? Hun er helt alene med ungen, og ser ut til å fase dette helt ut selv på et eller annet vis. Anonymkode: 6eb9f...032 Hvis hun sitter i telefon med deg en time eller mer... Og før det satt hun kanskje i telefon med en annen venninne en time eller mer. Før det satt hun kanskje på SoMe uten å gi gutten noe oppmerksomhet.. Er det rart guttungen hyler etter oppmerksomhet. Anonymkode: c6a92...528 4
Safiye Skrevet 20. januar 2018 #14 Skrevet 20. januar 2018 Tråden er ryddet for innlegg på dialekt - Safiye, mod
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå