Gå til innhold

Hjelp! Trenger gode hudkrem tips...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter veldig med tørr hud i ansiktet. Spesielt nå på vinteren. Huden kjennes nesten ut som sandpapir. Jeg er 40 år og ser tydelige rynker kommer mer og mer fram enkelte steder i ansiktet hvor huden er så tørr. Over øyelokkene er huden blitt slapp. Jeg smører med kremer. Har prøvd forskjellige kremer. Har aldri vært så flink med hudpleie produkter, og blir usikker på hva jeg trenger. Det er så mye der ute. Spør jeg i en butikk så skal de ofte bare selge. Blir bare forvirret. Skulle hatt gode tips til hudpleie produkter som er verdt å prøve. 

Tror det jeg trenger er en god peeling, kanskje også en ansiktsmaske (?), god dagkrem og en fet nattkrem og en god krem til rundt øynene. Sikkert noe anti age jeg trenger. 

Noen som kan anbefale et godt merke og hvilke type produkter jeg bør bruke ? Andre råd? 

Anonymkode: fa72a...b06

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du prøvd mau beauty sin face gel? Døde hudceller preller av ved bruk, og det er ikke en skrubb en gang :) ville hørt med en hudpleieklinikk om krem, hhører mange er fornøyde med dr schrammek

Skrevet

Om du er åpen for å bestille på nettet, så kan jeg sterkt anbefale The Ordinary som merke. Det er veldig billig, og produktene er sabla gode! Nederst på denne siden har de eksempler på produkter som kan passe for ulike hudtilstander.

Det er vanskelig å gi spesifikke produktanbefalinger,  men til din hud ville jeg gått for de produktene jeg nevner under. Det er best å begynne med få, gode produkter som gir mye fukt. Så kan du heller spe på med aktive produkter som virkelig bekjemper rynker etterpå om det er ønskelig (The Ordinary har mange av dem også!). Første bud til fin hud er fuktighet. :)  (Personlig bruker jeg ikke egen øyekrem, da jeg finner dem overpriset og inneholder det samme som en god hudkrem gjør. Så ja, jeg passer bare på å smøre meg skikkelig rundt øynene med de andre godsakene jeg bruker i resten av ansiktet)

Hyaluronic Acid 2% + B5 (booster fuktigheten i de andre produktene du putter oppå. Denne har jeg ikke prøvd selv, men jeg er veldig fan av hyaluronsyre som ingrediens. Jeg bruker Kohakuhada Lotion med denne ingrediensen, en fuktighetsgivende gelelignende sak som jeg har vært trofast med i flere år nå.)

* ''Buffet''. Denne er anti age, men gir også mye fukt. 

Natural Moisturizing Factors + HA. Denne kremen er knallgod. Jeg bruker den som nattkrem, men kan også fint brukes som dagkrem. 

* Evt. en olje til slutt? Det kommer helt an på hvordan huden din er. Min hud takler ikke ren olje, men mange som har tørr eller fuktfattig hud bruker olje med gode resultater. Før jeg fikk kombinert hud hadde jeg fuktfattig hud med tørre tendenser, og da elsket jeg nyperoseolje (rosehip oil). The Ordinary har en her, men nyperoseolje er også noe du kan få nesten hvor som helst. Helsekost, iherb osv. Jeg har selv ikke merket forskjell på dyre og billige nyperoseoljer.

Av peeling har jeg vært fornøyd med Emma S. sin enzympeeling. Eventuelt Tosowoong Enzyme Powder Wash. Egentlig en rens, men kornene er forholdsvis store, så du får en god skrubb ut av den også.

Ansiktsmaske...hmmm. Er det fuktmaske du tenker? Green People sin Vita Min Mask er kjempegod. Den kan du sove med også. :jepp: 

Jeg ville også kjøpt en god rens. Jeg sverger til oljerensing, og føler jeg får massert ansiktet mitt godt med den. Du kan rense med hvilken som helst olje huden din tåler. Min favoritt er Kose Softymo Deep Cleansing Oil.

Wæææ. Dette ble en hel avhandling. :fnise: 

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar! 😉 Skal ta en titt på nettsiden og produktene som du foreslår. Trenger virkelig å få gitt huden den rette mengde fuktighet og pleie. Har ofte litt utslett i ansiktet spesielt rundt kjeve, kinn og hake i tillegg til hals og bryst. Vet ikke om det kan være allergi eller rett og slett den tørre huden som er årsaken. Øyekrem trodde jeg var mildere enn ansiktskrem og tenkte det var bedre for den tynne huden, men det er muligens unødvendig å bruke peng på slikt. 

Føler meg ikke vakker for tiden slik huden er, så her trengs det å starte i dybden så jeg får litt glød tilbake. Kanskje det er noe vitaminer jeg trenger som er bra for huden også. Har gavekort på spa som jeg ikke har benyttet enda. Her bør jeg kanskje velge en eller annen form for ansiktsbehandling. 😉

Anonymkode: fa72a...b06

Skrevet

Jeg har ultratørr, sensitiv og atopisk 38 år gammel hud og sverger til Roche Posay Toleriane Ultra om vinteren. Spør om prøve på apotek, du kan jo også spørre om prøver på flere forskjellige kremer. Ellers er det billigst å bestille den fra feelunique.com. Det er forresten lurt å smøre seg inn mens huden ennå er litt fuktig. 

Anonymkode: 5f65a...ecd

Gjest Raptuza
Skrevet

Har hatt så tørr hud at det flassa og tørre områder i ansiktet. I sommar fann eg denne kremen og den er kjempegod og fuktgivande. Kan og brukast av dei med eksem/utslett. Selges på alle apotek. A-Derma Skin Care Cream heiter den.903867-A-Derma-Skin-Care-Cream-50-ml.png

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...