Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Ber man fremdeles barn i barnehage alder å bruke ‘innestemme’?  Var dette et gufs fra 90-tallet? 

Endret av Puny
Videoannonse
Annonse
Skrevet
6 minutter siden, Puny skrev:

Ber man fremdeles barn i barnehage alder å bruke ‘innestemme’?  Var dette et gufs fra 90-tallet? 

Tror det er ganske vanlig ja. Jeg bruker noen ganger det uttrykket til mine (høylytte) barn på 3 og 6 år, eller jeg kaller det «vanlig stemme».

• Liker 1
Skrevet

De barnehagene jeg kjenner til bruker begrepet «innestemme». Hvorfor kaller du det gufs?

• Liker 3
Skrevet

Vi snakker også med barna våre (3 og 5 år, og til tider særs høylytte, spesielt hvis de blir litt ivrige og entusiastiske) om viktigheten av å snakke med normal stemme- og noen ganger bruker vi nok også ordet «innestemme». Vet at barnehagen også har fokus på dette.

Barna vet godt at det er mer rom for skrik og skrål når vi er ute enn når vi er inne (men det betyr selvsagt ikke at de alltid følger det :ler: Da må vi minne dem på det. Skjønner ikke hvorfor du mener dette skulle være problematisk på noe vis?! Om noe vil jeg si det er mer problematisk å IKKE lære barna sine dette. Det er slitsomt å ha besøk av barn som ikke har noe som helst begrep om at man bør ha litt roligere lek, med litt roligere stemmeleie osv når man er inne, enn hva man kan ha ute.

Anonymkode: 6df89...eeb

• Liker 3
Skrevet

Det er vel helt normalt å be barna om? Jeg lar ikke min 3-åring rope og hyle hverken hjemme, på butikken eller legekontor feks. 

Anonymkode: 16840...247

• Liker 2
Skrevet (endret)
2 timer siden, Puny skrev:

Håper det da det.

Å skrike, hoie, trampe og løpe bør faktisk gjøre utendørs. Både barn, boksne og dyr. 

For alles skyld. 

Endret av Perle
  • Liker 1
Gjest GoldenLioness
Skrevet

Her fokuseres det på innestemme ja. Men jeg hysjer aldri på han. Han skal få uttrykke seg. Men han blir jo ivrig og entusiastisk og da eskalerer ofte lydnivået. Da korrigerer jeg at vi må dempe oss litt. 

Skrevet

Ja, selvfølgelig gjør man det? Jeg skjønner ikke hvorfor dette skulle være et "gufs"... Unger må lære seg å styre volumet, det er selvsagt ikke greit å gaule og være høylydt i alle steder og sammenhenger. 

Anonymkode: 6807b...ce5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...