Gå til innhold

BDSM er kvinneundertrykkende

Fremhevede innlegg

Skrevet
10 minutter siden, Påkrevd skrev:

Jepp. Alltid. 

CF2PZF_W0AAilz7.jpg

Menn som tenner på dette har som regel issues, og har opplevd ydmykende ting i oppveksten som gjør at de liker å bli ydmyket. Kan være jenter som har latterliggjort de osv. Ja takk til to voksne personer som har normal sex, men hver sin lyst. Jeg får iallefall en uvell følelse i kroppen av å ha sex med ei dame som liker å undertrykkes seksuelt.

Anonymkode: 014fa...29a

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Menn som tenner på dette har som regel issues, og har opplevd ydmykende ting i oppveksten som gjør at de liker å bli ydmyket. Kan være jenter som har latterliggjort de osv. Ja takk til to voksne personer som har normal sex, men hver sin lyst. Jeg får iallefall en uvell følelse i kroppen av å ha sex med ei dame som liker å undertrykkes seksuelt.

Hva legger du i undertrykkelse i denne settingen egentlig?

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Lava Anne skrev:

Ja, det er én av grunnene til at man kan like det. Skjønner jo forsåvidt at det var en opplevelse som gjorde deg noe uvel.

Takk for at du skjønner det. Var ikke noen god følelse å ville jo bare hjelpe de og ikke la de fortsette å undertrykke sine følelser.

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eller helt omvendt: https://forskning.no/sex-psykologi-seksualitet/2014/03/bedre-psykisk-helse-med-ekstrem-sex

• Liker 6
Skrevet

Whats the big deal!? Om en kvinne eller mann tenner på å bli dominert, so what? Hvem bryr seg om bakgrunnen for det, så lenge de har det bra og nyter det de tar del i. 

Nei BDSM er ikke for alle, noe som gjør det veldig viktig å ta opp slikt når en starter (eller før en starter) et forhold. Er BDSM viktigtfor en person så bør han eller hun ta dette opp med en potensiell partner.

Anonymkode: 8c8bd...01c

• Liker 3
Skrevet

:baby:

Anonymkode: f76fb...83d

Skrevet

Jeg kunne tenkt meg å bli undertrykt av ei kvinne, forandring fryder sies det

Skrevet

Bdsm går alle veger. Kvinner som dominerer menn, menn som dominerer kvinner, kvinner som dominerer kvinner og menn som dominerer menn. Bdsm er et vidt begrep.  Man kan like bdsm uten å issues.

Anonymkode: b4e18...779

• Liker 1
Skrevet (endret)
19 minutter siden, Lava Anne skrev:

Leste også noe forskning på bdsm og parforhold. At det var mindre utroskap. Har det ikke for hånden .

Ja, det forundrer meg ikke. Jeg har vært litt til og fra i swingersmiljøet, og inntrykket er generelt at det er veldig stødige, åpne og trygge mennesker, som på grunn av tilliten man har til hverandre og nyskjerrigheten man deler ikke har de samme frustrasjonene som fører til utroskap i andre parrelasjoner.

Endret av Påkrevd
  • Liker 2
Skrevet
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Syns det er lavmål egentlig å nedverdige ei kvinne til et seksuelt objekt så da får du kose deg med disse mennene. Sånn som kvinners dobbeltmoral ofte er, så kan dette bli brukt mot mannen hvis ting skjærer seg i et forhold. Forholder meg til en svært liten andel kvinner seksuelt uansett. Vil ha ei kvinne med selvrespekt som ikke trenger å nedgraderes til å være ei puledukke for en mann. 

Jeg har selvrespekt nok, til å inrømme for meg selv at jeg tenner på å underkaste meg min Kjære. 
Jeg har selvrespekt nok, til å SAMTYKKE til å leve det livet JEG har lyst til, sammen med min Kjære.
Jeg har selvrespekt nok, til å ikke la andres meninger om BDSM, eller mitt liv, påvirke mitt tenningsmønster! ;) 

• Liker 5
Skrevet

Akkurat når man trodde man hadde hørt alt.... så kommer det sannelig noen med en helt ny problemstilling:-)
Jaja, det sies at en god latter forlenger livet.

Skrevet

Jeg mistenker at TS er den samme kvinnehateren som i mange andre tråder. Sannheten er nok at han er livredd kvinner fordi han ikke aner noe om oss.

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, SlemUlv skrev:

Jeg har selvrespekt nok, til å inrømme for meg selv at jeg tenner på å underkaste meg min Kjære. 
Jeg har selvrespekt nok, til å SAMTYKKE til å leve det livet JEG har lyst til, sammen med min Kjære.
Jeg har selvrespekt nok, til å ikke la andres meninger om BDSM, eller mitt liv, påvirke mitt tenningsmønster! ;) 

Jeg vil jo også tro at det er et tenningsmønster som du har valgt å utvikle over tid for din egen del. Altså fordi du gradvis ble sikrere og tryggere, ikke omvendt.

• Liker 1
Skrevet

Herregud!!! Jeg har for første gang i Hele mitt voksne liv en slik kjærest som dominerer meg og «nedverdiger» meg mens vi har sex, men jeg har ALDRI før vært sammen med en som er like opptatt av MIN nytelse som denne mannen er!!! 

Så det så! ;) 

Anonymkode: 568eb...49b

• Liker 3
Gjest supernova_87
Skrevet

Jeg vil komme med en litt spenstig påstand: Jeg tror i grunn "vanlig sex" (hva enn det måtte bety) er mer kvinneundertrykkende enn BDSM. 

Fordi i BDSM er begge (alle) parter veldig uttalte om hva de ønsker seg. Man er spesielt observant på grenser, og tillit og trygghet er helt sentralt. Både den dominante og den submissive får glede, og gjerne lik glede, med motsatte fortegn kanskje, av sexen. Joda, den dominante vil slå og ha en slave og alt det der, der slaven skal stå på pinne for den dominante, men det er også et stort fokus på at slaven skal nyte nettopp dette. Der man ikke opererer med slaver er det i grunn den submissive som er i fokus. En god dominant er god til å bestemme, god til å sjefe, og utfordrer sin sub. Noe som ikke bare gir følelse av nytelse rent seksuelt, men til og med kan føles som rikdom i livet og som selvrealisering og å vokse som menneske. Man utfordrer grensene sine, hva man tror man kan tåle. Det er som hypertrofi, man bli brutt ned og bygget opp igjen. Det er jo i bunn og grunn den submissive som setter grensene. Det høres jo helt absurd ut og idiot, men det er noe snodig frigjørende med å selv velge å bli behandlet "dårlig". Det er utrolig mye makt i det at kvinner i 2018 kan velge seksuelle/romantiske relasjoner der de blir utsatt for smerte og ydmykelse. 

Mens i et vanlig forhold med vanlig sex er mange menn ikke så opptatt av grensene, det er ikke like uttalt mellom partene, og det er mye oftere at menn kommer enn kvinnene kommer. I vanlige seksuelle relasjoner er ikke dette om hva den enkelte vil ha ut av det seksuelle like mye snakket om. 

(PS: Ikke at jeg egentlig mener at sex generelt er kvinneundertrykkende, men hvis det måtte være den ene over den andre.) 

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja men så er vel dette fleste kvinner også tenner på å bli dominert å "brukt" på soverommet. Er det rart det er mange forvirrdede menn rundt omkring når kvinner tenner på dette og enda drøyere fantasier. Menn burde nekte å dominere en kvinne, for det kommer til å bli brukt mot han en vakker dag.

Det stemmer ikke, det er faktisk flere menn som tenner på å bli dominert enn kvinner, selvom det er mer tabu for menn å innrømme og aktivt søke etter.
Sex og politikk er forsåvidt ikke tilknyttet hverandre på noen måte, utenom når det kommer til prostitusjon og kjøp av sex.

Anonymkode: 3a2f9...a87

Skrevet
20 minutter siden, Rotemor skrev:

Jeg vil jo også tro at det er et tenningsmønster som du har valgt å utvikle over tid for din egen del. Altså fordi du gradvis ble sikrere og tryggere, ikke omvendt.

Nettopp :) Jeg har vært med min Kjære i 7 år nå, og i miljøet i 11. Det tar tid å finne seg selv ;) 

• Liker 1
Gjest Alterego666
Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kommer aldri mere til å dominere ei jente. Ferdig snakket. Skal ikke bli beskyldt for å være mannsgris eller det som værre er. 

Du burde kanskje jobbet litt mer med samtalen og samtykke-biten på forhånd? Det er ikke bare å banke løs på en annen person og kalle det BDSM i etterkant.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...