AnonymBruker Skrevet 18. januar 2018 #1 Skrevet 18. januar 2018 Jeg snakket med en som mente at folk med Asperger må ha tilsyn hele tiden, og ikke kan gå ut alene, ikke kan ta egne avgjørelser osv... Han sa også at de ikke bør gå ut alene fordi man vet ikke hva de kan finne på, han må jo være fullstendig på bærtur? Dette kan vel ikke være riktig? Anonymkode: 5ea49...794
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2018 #2 Skrevet 18. januar 2018 Tror personen du snakket med forvekslet Asperger med å være leder av Unge Høyre. Anonymkode: e4015...a6d 7
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2018 #3 Skrevet 18. januar 2018 Stor variasjon av de med asperger er vel hovedsakelig 3 grupper Noen fungerer "greit" og har jobb/venner uten oppfølging (20%?) Noen må ha hjelp daglig til forskjellige gjøremål og er arbeidsløse eller på VTA og gjerne bor i omsorgsbolig(20%?) Noen av dem "klarer" seg selv (å holde seg i live) men tar "dårlige valg" ofte og er alene ingen venner og stuet bort på trygd og lever under dårlige forhold tar dårlig vare på seg selv (60%?) Han du snakker med har sikkert vært borti noen av dem som bor i omsorgsbolig og er derfor farget av dette Jeg er vel en av dem som "klarer" seg selv, men tar "dårlig valg" og er alene uten venner inget liv og er på ferd med å bli stuet bort på trygd snart og hadde ikke blitt lei meg om det tok slutt på naturlig sett snart, har ingenting å leve for (men skal ikke avslutte det selv jeg venter på naturlig avgang altså... ) Menn Menn Forøvrig er det et stusselig liv, og er ikke overrasket over at selvmord eller vold mot andre er så sterkt overrepresentert blant aspergere som ikke tilhører gruppe 1, en skjønner at en er annerledes og en taper, men skjønner ikke nok til å endre det og bli som de andre og gjennomsnittelig levealder er rundt 26 år færre enn for folk flest.... mangedoblet overrepresentasjon hva gjelder drap og vold ABB har nok asperger, selv om "ekspertene" og "ekspertene som ble hyret inn fordi dommerne ikke likte svaret de andre ekspertene ga" tok nok begge feil angående dette. Noe mer du lurte på eller? PS. ikke hør på folk på kvinneguiden ang noe om asperger, det er fullt av uvitende og/eller troll her som spres misinformasjon, vet ikke motivasjonen deres er for dette. De fremstiller asperger som en gave og ikke et problem kun muligher, og folk som sier "alternative sannheter (les:fakta)) driver med "hets" av asperger, hevder dem. Anonymkode: 49460...5cc
Gjest Jegskulleønskeat Skrevet 18. januar 2018 #4 Skrevet 18. januar 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg snakket med en som mente at folk med Asperger må ha tilsyn hele tiden, og ikke kan gå ut alene, ikke kan ta egne avgjørelser osv... Han sa også at de ikke bør gå ut alene fordi man vet ikke hva de kan finne på, han må jo være fullstendig på bærtur? Dette kan vel ikke være riktig? Anonymkode: 5ea49...794 Det kommer helt an på graden av diagnosen. Noen kan leve greie liv, mens andre trenger mer hjelp og tilrettelegging. Men jeg er enig med deg, jeg hadde diagnosen i 8 år før den ble fjernet sånn nylig, og var ikke hjelpeløs. Jeg gjorde det bra på skolen og hadde venner.
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2018 #5 Skrevet 18. januar 2018 Min datter har asberger, klarer seg helt fint. Tar smarte valg og klarer seg helt på egenhånd. Hun går forsatt på skole men skal ut på lærlingeplass fra neste år. Hun er ikke så god på sosialisering og ny tenking. Som å velge noe andet enntako på fredag osv. Men dette vet hun og bygget seg opp vaner og rutiner som hjelper. Trenger litt hjelp med å komme seg ut, men hun har venner og aktiviteter som hjelper. Det kommer Ann på personligheten og hvor mye hjelp du hår fått. Asbergere de er høytfungerene . Det ligger i diagnosen. Autister derimot de kommer i flere varianter. Asberger er en type autisme, og hvorfor det går blitt en egen diagnose aner jeg ikke. Anonymkode: 2ee7b...73e
WubWub Skrevet 18. januar 2018 #6 Skrevet 18. januar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Min datter har asberger, klarer seg helt fint. Tar smarte valg og klarer seg helt på egenhånd. Hun går forsatt på skole men skal ut på lærlingeplass fra neste år. Hun er ikke så god på sosialisering og ny tenking. Som å velge noe andet enntako på fredag osv. Men dette vet hun og bygget seg opp vaner og rutiner som hjelper. Trenger litt hjelp med å komme seg ut, men hun har venner og aktiviteter som hjelper. Det kommer Ann på personligheten og hvor mye hjelp du hår fått. Asbergere de er høytfungerene . Det ligger i diagnosen. Autister derimot de kommer i flere varianter. Asberger er en type autisme, og hvorfor det går blitt en egen diagnose aner jeg ikke. Anonymkode: 2ee7b...73e Den store majoriteten aspergere står utenfor arbeidslivet/er trygdet. Så statistikkene taler imot påstanden din vedrørende fungeringsnivå. Forøvrig staves det ikke asberger men asperger.
Gjest Solstråletårer Skrevet 18. januar 2018 #7 Skrevet 18. januar 2018 (endret) 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Stor variasjon av de med asperger er vel hovedsakelig 3 grupper Noen fungerer "greit" og har jobb/venner uten oppfølging (20%?) Noen må ha hjelp daglig til forskjellige gjøremål og er arbeidsløse eller på VTA og gjerne bor i omsorgsbolig(20%?) Noen av dem "klarer" seg selv (å holde seg i live) men tar "dårlige valg" ofte og er alene ingen venner og stuet bort på trygd og lever under dårlige forhold tar dårlig vare på seg selv (60%?) Han du snakker med har sikkert vært borti noen av dem som bor i omsorgsbolig og er derfor farget av dette Jeg er vel en av dem som "klarer" seg selv, men tar "dårlig valg" og er alene uten venner inget liv og er på ferd med å bli stuet bort på trygd snart og hadde ikke blitt lei meg om det tok slutt på naturlig sett snart, har ingenting å leve for (men skal ikke avslutte det selv jeg venter på naturlig avgang altså... ) Menn Menn Forøvrig er det et stusselig liv, og er ikke overrasket over at selvmord eller vold mot andre er så sterkt overrepresentert blant aspergere som ikke tilhører gruppe 1, en skjønner at en er annerledes og en taper, men skjønner ikke nok til å endre det og bli som de andre og gjennomsnittelig levealder er rundt 26 år færre enn for folk flest.... mangedoblet overrepresentasjon hva gjelder drap og vold ABB har nok asperger, selv om "ekspertene" og "ekspertene som ble hyret inn fordi dommerne ikke likte svaret de andre ekspertene ga" tok nok begge feil angående dette. Noe mer du lurte på eller? PS. ikke hør på folk på kvinneguiden ang noe om asperger, det er fullt av uvitende og/eller troll her som spres misinformasjon, vet ikke motivasjonen deres er for dette. De fremstiller asperger som en gave og ikke et problem kun muligher, og folk som sier "alternative sannheter (les:fakta)) driver med "hets" av asperger, hevder dem. Anonymkode: 49460...5cc Ikke fornærm folk abb er en idiot . Asberger har som regel ikke så nasistiske tendenser som han . selv om dui kke har bra. Så Gjør noe med det og ikke skyld på diagnosen. Den kan jobbes ned. Du er ikke dum regner med at du har en hjerne som funker. Slutt å dra deg selv ned. Du er vært så mye mer en det du tenker om deg selv, duver vist din verste fiende. Endret 19. januar 2018 av Solstråletårer
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2018 #8 Skrevet 18. januar 2018 1 minutt siden, WubWub skrev: Den store majoriteten aspergere står utenfor arbeidslivet/er trygdet. Så statistikkene taler imot påstanden din vedrørende fungeringsnivå. Forøvrig staves det ikke asberger men asperger. Men verden går framover og man lærer seg å behandle aspergere bedre og til rette legge. Min hadde nok litt flaks god skole og flink mamma. Jupp jeg vet at det skrives sånn men ikke nettbrettet. Så ikke det før jeg postet beklager. Anonymkode: 2ee7b...73e
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2018 #9 Skrevet 18. januar 2018 1 minutt siden, Solstråletårer skrev: Ikke fornærm folk abb er en idiot . Asberger har som regel ikke så nasistiske tendenser som han og selv om du går det ikke så bra . Man kan ha ting i tillegg til asperger Er enig i at han ikke kun har asperger ja, han har nok noe av tingene "ekspertene" kom med i tillegg Anonymkode: 49460...5cc
Perelandra Skrevet 18. januar 2018 #10 Skrevet 18. januar 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg snakket med en som mente at folk med Asperger må ha tilsyn hele tiden, og ikke kan gå ut alene, ikke kan ta egne avgjørelser osv... Han sa også at de ikke bør gå ut alene fordi man vet ikke hva de kan finne på, han må jo være fullstendig på bærtur? Dette kan vel ikke være riktig? Anonymkode: 5ea49...794 I alle dager! Jeg har Asperger, og har bodd for meg selv hele mitt voksne liv. Har to ulike høgskoleutdanninger, vært i ordinær jobb i flere år, men er trygdet nå. Jeg har slitt med depresjon i perioder, men har aldri vært ute av stand til å ta vare på meg selv. Din bekjent er virkelig på bærtur. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå