Gå til innhold

E-coli (tarmbakterier) på treningssenteret

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tv2 hjelper deg har sjekket hygiene på treningssenter og funnet bla E-Coli bakterier på treningsutstyr på både matter og treningsapparater. Toalettene har ikke blitt vasket med klut på over én måned.

Hva synes dere? Kvalmt! 

Og hvordan i alle dager klarer folk å få bakterier fra rumpa på matter og alt man tar i? Dusjer ikke folk lenger? 

Anonymkode: 66ebc...c41

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ekkelt at folk ikke dusjer før trening, og etter trening. Eller vasker hendene etter å ha gått på do. Uansett hvor man er. 

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tv2 hjelper deg har sjekket hygiene på treningssenter og funnet bla E-Coli bakterier på treningsutstyr på både matter og treningsapparater. Toalettene har ikke blitt vasket med klut på over én måned.

Hva synes dere? Kvalmt! 

Og hvordan i alle dager klarer folk å få bakterier fra rumpa på matter og alt man tar i? Dusjer ikke folk lenger? 

Hva har de vasket toaettene med?

Anonymkode: a89ea...4c7

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ekkelt at folk ikke dusjer før trening, og etter trening. Eller vasker hendene etter å ha gått på do. Uansett hvor man er. 

Dusje rett før trening er da ikke nødvendig, om man har normal hygiene sånn ellers da. 

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva har de vasket toaettene med?

Anonymkode: a89ea...4c7

De har vel vaskefirma som vasker, eller noen ansatte. Men poenget var vel at ingen hadde gått over med en eneste klut i løpet av den måneden. Så flekkene var der enda.

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, Nerine_ skrev:

Dusje rett før trening er da ikke nødvendig, om man har normal hygiene sånn ellers da. 

Tyddelig ikke alle som har det. Derfor nødvendig, mener jeg. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hadde nok kommet langt om de bare hadde startet å vaske hender etter dobesøk, og kanskje byttet treningstøy oftere. 

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, Nerine_ skrev:

Hadde nok kommet langt om de bare hadde startet å vaske hender etter dobesøk, og kanskje byttet treningstøy oftere. 

Jo, men når folk ikke klarer tenke så langt da.. hva da? 

Skrevet (endret)
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I teorien så er det ikke farlig for oss som faktisk praktiserer god håndhygiene. Jeg vasker alltid hender etter å ha vært på treningssenter osv, og jeg puttet heller ikke fingrene i munnen (eller sleiker på treningsapparatene/mattene for den saks skyld). Så smitterisikoen er jo liten. Tarmbakterier er det overalt i det offentlige- betalingsautomater, handlevogner, rulletrapper og alle andre steder folk tar på. 

Men ekkelt er det ja..

Endret av Nerine_
  • Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når de ikke vasker hender så kan de umulig vaske seg skikkelig i dusjen heller. 

Jeg vet at folk er elendige på håndvask så jeg tar meg aldri i ansiktet på treningssenteret før jeg har fått vaker mine hender godt etterpå. Vannflaska blir også vaska etter hver gang. Og alltid rent tøy. Ofte vasker jeg apparatet før jeg tar på de også :P 

Anonymkode: 7c739...290

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hjelper ikke at de dusjer,  hvis de driter, klør seg,  tisser etterpå uten å vaske hender 

Anonymkode: d62c4...0bb

• Liker 1
Skrevet

Selv om det er forventet at kundene rengjør apparater etter bruk er det jo også forventet at det blir en del skitt på steder der det er mye mennesker (og ikke minst der man trener, dusjer, på toalett etc.). Den verste synderen her er jo treningssenteret som ikke har lagt vekt på gode hygienerutiner. 

Anonymkode: e5c25...d09

Skrevet

Folk må roe ned. Dette er hysteri.

Det er bakterier over alt. Det er også tarmbakterier på frukt og grønt og smågodt som man putter rett i munnen (selv om man skyller frukten).

Slapp av, litt bakterier holder deg frisk fordi kroppen din blir motstandsdyktig. 

Og hvor mange er det som tar på siden av dassen? 

Jeg vasker meg alltid når jeg har vært ute av huset. Tatt kollektiv, trent osv.

Anonymkode: 9d237...054

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...