leela Skrevet 7. februar 2005 #1 Skrevet 7. februar 2005 Vi skal ha middag kl 16:30 og beregner ca 3 timer på den. Kaffe/bryllupsfestgjester blir bedt til kl 20:00. Kaffe og kake regner vi ikke med at blir før ca kl 22:00. Hva gjør man i de to timene? Går bare og er sosial? Er bare redd noen vil kjede seg? (tenker på kaffegjestene mest, siden middagsgjestene har en naturlig pause mellom middagen og kaffen/kakene..) Eller går dette bare av seg selv kanskje?
Gjest gjest1 Skrevet 7. februar 2005 #2 Skrevet 7. februar 2005 Det er vel tiden for å prate litt med gjestene, ta seg litt å drikke og roe ned ett par hakk etter middagen. Kanskje litt dans hører vel også med her. Tror tiden går av seg selv, og gjestene regner vel ikke med at det skal skje noe hele tiden. Hyggelig med litt tid til å bare sosialisere seg.
leela Skrevet 7. februar 2005 Forfatter #3 Skrevet 7. februar 2005 Ja, begynner man med dansemusikk og slikt etter middag eller venter man til etter kaffe og kake?
Fakse Skrevet 7. februar 2005 #4 Skrevet 7. februar 2005 Om man vil lese opp telegrammer er dette tidspunktet. Det kan også være greit å spare noen taler, sånn at kaffegjestene også får litt av bryllupsstemningen. Ellers er gjestene gjerne fornøyd med å få ta seg en røyk eller litt frisk luft, gå og se på gavene eller prate med hverandre. Men jeg synes klokken 22:00 høres litt seint ut, siden dere starter med middagen såpass tidlig. Om dere skal ha musikk og dans og åpen bar etter kaffen blir det i alle fall veldig seint, så kanskje det er en ide å flytte kaffen til et litt tidligere tidspunkt? Om dere skal avslutte etter kaffen er det sikkert greit å ha den så sent.
leela Skrevet 7. februar 2005 Forfatter #5 Skrevet 7. februar 2005 Om man vil lese opp telegrammer er dette tidspunktet. Det kan også være greit å spare noen taler' date=' sånn at kaffegjestene også får litt av bryllupsstemningen. Ellers er gjestene gjerne fornøyd med å få ta seg en røyk eller litt frisk luft, gå og se på gavene eller prate med hverandre. Men jeg synes klokken 22:00 høres litt seint ut, siden dere starter med middagen såpass tidlig. Om dere skal ha musikk og dans og åpen bar etter kaffen blir det i alle fall veldig seint, så kanskje det er en ide å flytte kaffen til et litt tidligere tidspunkt? Om dere skal avslutte etter kaffen er det sikkert greit å ha den så sent.[/quote'] Vi skal ha musikk og dans + bar etter kaffen ja.. kanskje vi burde hatt kaffen kl 21:00 istedet? Men er ikke det litt for liten tid etter middag? Kanskje man kunne åpnet noen pakker i denne tiden?
Fakse Skrevet 7. februar 2005 #6 Skrevet 7. februar 2005 Pleier du vanligvis å vente to og en halv time fra du har spist søndagsmiddag til du drikker kaffe? En halvtimes til en times pause er vanlig i mine kretser, så jeg tror kaffe mellom halv ni og ni ville gå helt greit.
Gjest Soon Mrs S Skrevet 7. februar 2005 #7 Skrevet 7. februar 2005 Kommer nok til å ha kake litt tidligere enn kl.2100. Litt sent synes jeg. Middag kl.1630 og kaffe kl.2000
leela Skrevet 7. februar 2005 Forfatter #8 Skrevet 7. februar 2005 Jeg aner ikke hva som er vanlig, aldri vært i bryllup. Klokkeslettene er noe han på hotellet, der vi skal ha selskapet, kom med.
Arwen Skrevet 7. februar 2005 #9 Skrevet 7. februar 2005 Vi skalikke ha dessert, så kaffegjestene kommer 2030 og vi regner med å sette frem kaker og kaffe ganske med en ang. Åpner nok dansen når vi har fått spist litt.
Blueberry Skrevet 7. februar 2005 #10 Skrevet 7. februar 2005 Dette har jeg også gått og tenkt litt på de siste dagene. God idé å ikke ha dessert da synes jeg...det hadde jeg ikke tenkt på. Gi gjestene kake sent på kvelden så blir de hyperaktive av sukkersjokk og holder festen i gang til langt på natt.
Gjest Soon Mrs S Skrevet 8. februar 2005 #11 Skrevet 8. februar 2005 Vi skalikke ha dessert' date=' så kaffegjestene kommer 2030 og vi regner med å sette frem kaker og kaffe ganske med en ang. Åpner nok dansen når vi har fått spist litt. [/quote'] Vi dropper også desserten, kommer til å kakebord. Er ikke kakespiser selv og har et stort ønske om at alle kakene blir oppspist der slik at jeg slipper å ta med hjem det som blir til overs
Fakse Skrevet 8. februar 2005 #12 Skrevet 8. februar 2005 Jeg tenker ikke på brylluper, jeg tenker på hjemme en vanlig søndagsmiddag.
leela Skrevet 8. februar 2005 Forfatter #13 Skrevet 8. februar 2005 Det skjønte jeg, men nå er det en litt annen setting i et bryllup enn hjemme på en søndagsettermiddag.
Annie78 Skrevet 8. februar 2005 #14 Skrevet 8. februar 2005 Vi skal ha middag kl. 15.30 og kaffegjester kl. 20.00. Da regner jeg med at vi bruker litt tid på å hilse på de "nye" gjestene, prate litt, se på og åpne gaver, og så tar vi kaffen når det er naturlig. Når vi har hilst på alle, og de fleste har funnet seg en plass å sitte, kan vi la toastmasteren ønske velkommen til de nyankomne, og så tar vi kaffe, kake og noen snitter. Innimellom kakespisingen regner jeg med vi tar litt telegramlesing, og kanskje noen taler el.l. hvis det passer. Og så begynner bandet etterhvert å spille. Har ikke tenkt så veldig nøye over det, så det var fint du stilte spørsmålet...
leela Skrevet 8. februar 2005 Forfatter #15 Skrevet 8. februar 2005 Vi skal ha middag kl. 15.30 og kaffegjester kl. 20.00. Da regner jeg med at vi bruker litt tid på å hilse på de "nye" gjestene, prate litt, se på og åpne gaver, og så tar vi kaffen når det er naturlig. Når vi har hilst på alle, og de fleste har funnet seg en plass å sitte, kan vi la toastmasteren ønske velkommen til de nyankomne, og så tar vi kaffe, kake og noen snitter. Innimellom kakespisingen regner jeg med vi tar litt telegramlesing, og kanskje noen taler el.l. hvis det passer. Og så begynner bandet etterhvert å spille. Har ikke tenkt så veldig nøye over det, så det var fint du stilte spørsmålet... Høres ut som en god plan!
Fakse Skrevet 8. februar 2005 #16 Skrevet 8. februar 2005 Det skjønte jeg, men nå er det en litt annen setting i et bryllup enn hjemme på en søndagsettermiddag. Ja, det er klart. Men man blir vel likevel ikke noe fortere eller saktere "sulten" nok til kaker igjen vil jeg tro Håper i alle fall dere finner ut av det, tror trygt dere kan flytte kaffe og kake litt tidligere.
Blueberry Skrevet 8. februar 2005 #17 Skrevet 8. februar 2005 Vi skal ha middag kl. 15.30 og kaffegjester kl. 20.00. Da regner jeg med at vi bruker litt tid på å hilse på de "nye" gjestene' date=' prate litt, se på og åpne gaver, og så tar vi kaffen når det er naturlig. Når vi har hilst på alle, og de fleste har funnet seg en plass å sitte, kan vi la toastmasteren ønske velkommen til de nyankomne, og så tar vi kaffe, kake og noen snitter. Innimellom kakespisingen regner jeg med vi tar litt telegramlesing, og kanskje noen taler el.l. hvis det passer. Og så begynner bandet etterhvert å spille. Har ikke tenkt så veldig nøye over det, så det var fint du stilte spørsmålet... [/quote'] Er det seriøst noen som sender telegrammer i bryllup nå til dags?
Fakse Skrevet 9. februar 2005 #18 Skrevet 9. februar 2005 Er det seriøst noen som sender telegrammer i bryllup nå til dags? Gratulasjonskort kalles også telegrammer. Det som er vanlig er at man leser opp hilsener fra folk som ikke er til stede, og eventuelt dersom noen av de tilstedeværende har kort som er verd å lese opp, f.eks flotte dikt eller liknende.
Annie78 Skrevet 9. februar 2005 #19 Skrevet 9. februar 2005 Takk, Fakse. Aner ikke hva vi får, jeg.. mener gratulasjonskort er vanlig, både med gavene og fra folk man kjenner, men som ikke er bedt...og så er det en fin sjanse til å si noe for de som kommer til kaffen, dersom de ønsker det.
Fakse Skrevet 9. februar 2005 #20 Skrevet 9. februar 2005 Takk' date=' Fakse. Aner ikke hva vi får, jeg.. mener gratulasjonskort er vanlig, både med gavene og fra folk man kjenner, men som ikke er bedt...og så er det en fin sjanse til å si noe for de som kommer til kaffen, dersom de ønsker det.[/quote'] Vi hadde ikke kaffegjester, men hadde likevel et par taler til kaffen for at ikke middagen skulle bli for lang. Til middagen var det bare de "obligatoriske" talene fra brudgom, brudens far osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå