Ciara Skrevet 7. februar 2005 #1 Skrevet 7. februar 2005 ... har dere gravert både forlovelsesdato og bryllupsdato? Vi skal gravere ringene nå etter forlovelsen, og jeg har lyst til å med dato. Men så spørs det hvor mye det er plass til i en ring... Er det plass til Roma xx.xx.xx (forlovelsesdato) navn xx.xx.xx (bryllupsdato)? Fikk ikke noe godt svar hos noen av de to gullsmedene jeg har vært i.
Huldra:) Skrevet 7. februar 2005 #2 Skrevet 7. februar 2005 Vi kommer bare til å ha bryllupsdatoen. Jeg har en egen forlovelsesring som jeg skal ha forlovelsesdatoen i da, men ville ikke hatt den datoen med dersom jeg bare hadde en ring.
Gjest Soon Mrs S Skrevet 7. februar 2005 #3 Skrevet 7. februar 2005 Vi skal bare ha bryllupsdatoen, dette pga plassmangel. Ringen min har 3 stener i den og gullsmeden rådet å ha kun 1 dato.
Ciara Skrevet 7. februar 2005 Forfatter #4 Skrevet 7. februar 2005 Skjønner. Ante meg at det kom til å bli litt lite plass. Går det an å si noe om hvor mange tegn man stort sett får plass til, eller varierer det for mye pga ringstørrelse og skrifttype?
Gjest Soon Mrs S Skrevet 7. februar 2005 #5 Skrevet 7. februar 2005 Tror det har noe å si, hva man har plass til og skrift type, bare sånn utfra det vi ble rådet til av gullsmeden....... Hadde plass til ca.16 tegn, skrifttype husker jeg ikke
Bokalven Skrevet 7. februar 2005 #8 Skrevet 7. februar 2005 ... har dere gravert både forlovelsesdato og bryllupsdato? I våre ringer står det kun "I love thee". Ingen forlovelsesdato. Kommer heller ikke til å gravere inn bryllupsdato, den blir som den er.
Gjest Melk Skrevet 7. februar 2005 #11 Skrevet 7. februar 2005 Vi har navnene våre og kun bryllupsdato. Men det hadde vært plass til forlovelsesdatoen også.
Arkana Skrevet 7. februar 2005 #12 Skrevet 7. februar 2005 Vi skal bare gravere bryllupsdatoen. Forlovelsesdatoen blir ganske ubetydelig når man har giftet seg, og jeg har dessuten ikke lyst til å ha to datoer i ringene, det ser litt rart ut.
Edie Skrevet 7. februar 2005 #15 Skrevet 7. februar 2005 Vi har forlovelsesdatoen. Tror ikke vi skal gravere inn bryllupsdatoen. Den husker vi sikkert uansett Forlovelsesdatoen ble inngravert da vi forlovet oss, og to datoer liker jeg ikke helt.. Vil heller ikke bytte ring.
Snutus Skrevet 7. februar 2005 #17 Skrevet 7. februar 2005 Vi har forlovelsesdatoen. Tror ikke vi skal gravere inn bryllupsdatoen. Den husker vi sikkert uansett Forlovelsesdatoen ble inngravert da vi forlovet oss' date=' og to datoer liker jeg ikke helt.. Vil heller ikke bytte ring.[/quote']
Gjest Vigdis_brud05 Skrevet 7. februar 2005 #19 Skrevet 7. februar 2005 Det kommer helt an på hvilken skrifttype du velger. Vi har valg med løkkeskrift som tar liten plass ettersom vi skal ha mye skrift. 33 tegn ble det i min ring (mer i hans siden jeg har lengere navn. Det var ikke noe problem sa de i butikken - "jeg har sett folk som har mye mer enn det" sa hun. Jeg har også diamant i min ring (spennring). Har som du kanskje skjønner ikke mottatt ringene enda - så du får helt sikkert plass til det du måtte ønske i ringen din.
Blueberry Skrevet 7. februar 2005 #20 Skrevet 7. februar 2005 vi har din xxx og begge datoene.. Vi har akkurat det samme. Men vi har også korte navn da... I min ring, som ikke er sånn kjempeliten, tar "Din xxx" og "d.mm.åååå" halve ringen med sånn kursiv skrift. God plass til bryllupsdatoen. Så det kommer vel an på hvor stor ringen er og hvor lange navn dere har.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå