AnonymBruker Skrevet 18. januar 2018 #1 Skrevet 18. januar 2018 Alle arkitekter/arkitektstudenter på kg! Jeg trenger deres hjelp! Jeg er kommet halvveis i bachelorgraden min i Danmark. Planen har hele tiden vært å ta master i Oslo, gjerne med fordypelse i urbanisme. Etter å ha sett søkertallet(rundt 600) og tilgjengelige plasser(15), virker dette er ganske urealistisk.. Lærerne på skolen her tar ikke karakterer særlig seriøst, vi får veldig lite info om hva vi vurderes på grunnlag av, og jeg har endt opp med ganske dårlige karakterer foreløpig.. Jeg er umotivert til å fullføre masteren her, fordi jeg er låst til studieprogrammet her (som jeg ikke valgte selv, men ble plassert i). Er det oppnåelig å komme inn på BAS, NTNU eller AHO med karaktersnitt under C? Er det andre skoler i utlandet som er enklere å komme inn på? Er det eventuelt noe jeg kan gjøre (reise, praksis, studiejobb) som vil gjøre meg mer attraktiv som søker? Håper noen kan svare! På forhånd tusen takk! Anonymkode: 7a90a...4ea
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2018 #2 Skrevet 18. januar 2018 Er du på en karaktersnitt D eller nesten C? Det skal ikke være umulig å kunne søke opptak hvis du er på en nesten C (regner med rundt 2.7~3.0). Jeg vet ihvertfall at det skal være minimum en C i snitt på NTNU sitt masterprogram. Det står ingenting på AHO ang. karaktersnitt, men de krever at du har tatt visse emner fra før av og har ihvertfall gode kunnskaper i engelsk ettersom programmet er undervist på engelsk. Anonymkode: c6fcc...24a
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2018 #3 Skrevet 18. januar 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er du på en karaktersnitt D eller nesten C? Det skal ikke være umulig å kunne søke opptak hvis du er på en nesten C (regner med rundt 2.7~3.0). Jeg vet ihvertfall at det skal være minimum en C i snitt på NTNU sitt masterprogram. Det står ingenting på AHO ang. karaktersnitt, men de krever at du har tatt visse emner fra før av og har ihvertfall gode kunnskaper i engelsk ettersom programmet er undervist på engelsk. Anonymkode: c6fcc...24a Fikk E 2.semester, og har ikke spesielt høye forventninger til karakteren som kommer snart.. Lurer nesten på om jeg bare skal prøve å søke meg inn på førsteåret på AHO bare for å slippe å bli her jeg er nå. Anonymkode: 7a90a...4ea
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2018 #4 Skrevet 18. januar 2018 Lurer litt på om du kan få problemer og vil tvinges til å gå ferdig i DK. Jeg tror du kan søke til både NTNU og AHO, men ikke BAS. Anonymkode: da9e2...59e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå