Gå til innhold

Pusse opp bad mens bortreist...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal totalrenovere badet nå i vår, skal tre uker til Thailand i april, er det dumt å la noen pusse opp badet mens vi er borte? Er ikke så redd for å la noen få tilgang til huset, er heller det å ikke kunne se jobben de gjør som bekymrer meg litt. Kan jo selvsagt be om bilder tatt gjennom hele prosessen....  Får jo papirer på jobben, men ikke alle som gjør en god jobb alltid, kjenner selv håndverkere som har fortalt meg i fylla om snarveier de tar! Hadde vært så greit å få ordna det mens vi er borte, så slipper vi å klare oss uten bad, er eneste badet utenom ett gjestetoalett uten dusj. Kan man regne med at de får det ferdig på tre uker? Alt skal rives, inkl vegger,gulv og tak! 

Anonymkode: 9aea6...efb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det er snau tid. Og nei, jeg hadde aldri turt. Da vi pusset opp bad for noen år siden, måtte jeg dra hjem i arbeidstiden for å forklare hvilken vei toalettet skulle stå (!) og en dag kom jeg hjem til et skap som var satt på en liten kortvegg framfor der vi ville ha det, fordi snekkeren syntes det var finere.

• Liker 2
Skrevet

Da vi pusset opp ønsket entrepenør å ha oss i nærheten for å kunne avklare og ta beslutninger underveis. Det viste seg å være viktig fordi vi oppdaget uforutsette ting underveis. 

Anonymkode: 662f6...540

Skrevet

Det er viktig å følge opp underveis, så ville aldri reist så langt midt i prosessen. Plutselig så glemmer de noe, eller har feil materiale osv. 

Anonymkode: cb139...48b

Skrevet

Nei, jeg tror jeg hadde blitt hjemme. Det er jo tross alt en ganske stor og dyr tjeneste man betaler, så greit å påse at alt blir bra.

"Kurwaaaa!"

Anonymkode: 9cb84...bd9

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville aldri reist så langt vekk, nei. Da jeg pusset opp badet mitt, måtte jeg passe på dem som en hauk. Jeg bodde ikke i leiligheten mens de holdt på, men var innom hver dag. En dag kom jeg til altandør på vid vegg, stor dam på parketten og klissvåt gardin som blafret i vinden. En annen dag oppdaget jeg at de hadde trakket rundt med våt betong rett på parketten, og så bare lagt papp OPPÅ igjen... Så hadde de tatt av tapen jeg hadde hatt mye jobb med rundt dører til andre rom de ikke hadde noe med å gå inn i, som jeg ikke ville ha fullt av støv, og latt den døren stå åpen, så alt der inne også var fullt i støv og dritt - og de hadde vært i skapene mine og snoket (de hadde blant annet gravd frem en radio som lå godt inne i et skap de ikke hadde noe med å være inni. De hadde også sittet i skinnsofaen med så skitne klær at det aldri gikk vekk, uten å legge over plastdekke som var tilgjengelig, og de hadde satt fra seg noe så varmt på stuebordet at det var brent en ring.  Osv osv. 

Om du ber om bilder tar de jo bare bilder av de tingene de vil du skal se.... De tar ikke bilder av når de har glemt å lukke dører og vinduer og griset til og ødelagt ting. 

Anonymkode: 0039a...f66

• Liker 1
Skrevet

Nei, det hadde jeg aldri gjort. Dessverre er det veldig mange som ikke greier å forholde seg til en skriftlig oppskrift om hvordan man ønsker det, så hadde ikke tatt sjansen på at det blir gjort riktig. 

Anonymkode: 01e45...a74

Skrevet

Hørtes ut som mange skrekkhistorier her, er selv elektriker for en tradisjonsrik rørlegger i Kristiansand og slike beskrivelser er så langt ifra mine erfaringer som mulig. Holder meg langt unna private rom og spiser egentlig aldri lunsj på jobb men om jeg skulle så ville jeg ikke spist inne hos noen men i bilen.

Vi har hatt installasjoner når kunde reiser bort uten problemer men gå for seriøse firma hvor du får 3d tehninger, gode beskrivelser og at småting som søppelhåndtering/arb tidspunkter er avklart. Avklar hvem underleverandører er.

Anonymkode: 1883e...daa

Skrevet

Totalrenoverte bad i fjor, og brukte et firma med gode referanser, og som bekjente hadde benyttet seg av ved et par anledninger med godt resultat. Vi ble enige om fliser, interiør og plasseringer, og i følge kontrakten skulle de være ferdig innen 3 uker. Jeg hadde ferie tilgode, og det var litt for fristende å reise bort de to ukene jeg hadde, og bo på byggeplass siste uka. Polske arbeidere, men med alle norske sertifiseringer i orden. De organiserte også med elektriker og rørlegger.

Jeg satte fram kaffetrakteren til dem, og dro litt småspent avgårde. Gjennom de to ukene jeg var borte, fikk jeg daglig tilsendt bilder med forklaringer på hva de hadde gjort på mail. Var de det minste i tvil om et eller annet, eller fikk en idé som kunne være smart, ringte de med en gang. De sperret av alt utenom gangen rett utenfor badet, så det var så godt som ikke noe støv eller dritt i resten av leiligheten. Da jeg kom hjem var de så godt som ferdige. Det var bare to dager med siste finish som sto igjen, så de var faktisk i mål 5 dager før tiden! All dokumentasjon kom samlet i løpet av uke 3, og siden har badet vært i daglig bruk uten et eneste problem. På toppen av det hele var de rimeligere enn de aller fleste andre, så jeg er ikke i tvil om at jeg benytter meg av dem igjen neste gang jeg har håndtverk som skal utføres. Veldig fornøyd. Angrer ikke på at jeg reiste bort, men har man uflaks og ikke får noen som er så pålitelige, ser jeg for meg at man kan komme hjem til en salig røre, ja.

Skrevet

Gå for et seriøst firma så slipper du å ha kjæresten til håndverker sittende i sofaen din 😂 Har hørt at det var tilfelle da en huseier kom hjem fra jobb.

Anonymkode: 161e0...037

Skrevet
På 19.1.2018 den 0.11, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg tror jeg hadde blitt hjemme. Det er jo tross alt en ganske stor og dyr tjeneste man betaler, så greit å påse at alt blir bra.

"Kurwaaaa!"

Anonymkode: 9cb84...bd9

Kurwa 😂

Anonymkode: 161e0...037

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...