DonaldDuck Skrevet 18. januar 2018 #21 Skrevet 18. januar 2018 Hvor har du det fra at det er et overgrep? Hvem kan jeg kontakte for å få en stopper på oralsex og doggy? Fysj og fysj. 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2018 #22 Skrevet 18. januar 2018 Jeg kjenner jeg stiller spørsmål om hvem TS er til å definere overgrep. Hvis du har lest artikkelen om episoden på dagbladets nettavis (https://www.dagbladet.no/nyheter/sofia-moter-kundene-sine-personlig-og-tar-av-seg-trusa-foran-dem/69352644) kan du lese at hun tok initiativet her. Det er snakk om to voksne mennesker som har satt seg ned og diskutert dette grundig før de i det hele tatt har begynt. Jeg har venner i dette miljøet, og de parene jeg kjenner som driver med BDSM er på ingen måte mindre normale enn andre par, de har bare funnet noe de liker å gjøre sammen og som gir dem en nærhet de setter pris på, videre er de langt bedre på kommunikasjon enn de fleste andre parene jeg kjenner, fordi de er nødt til å diskutere alt de kunne tenke seg å prøve i timevis før de faktisk gjennomfører det slik at begge er komfortable og klare over de til en hver tid gjeldene grenser. Mange formaliserer disse grensene i kontrakter, og det er enormt tydelig for alle involverte parter at makten realiteten ligger hos den underdanige, i dette tilfellet Rakel. Hvis hun bruker kodeordet, stopper han. Jeg kan ikke se hvordan dette er et overgrep. Det jeg derimot ser er TSs holdninger som problematiske. Ved å fremlegge dette slik du har gjort, helt tydelig uten å undersøke hva dette faktisk dreier seg om, underminerer du Rakel og hennes rett til å velge hva hun vil være med på. TS stempler også Frode, og alle i hans posisjon som overgripere, og i disse dager, med et så stort fokus på faktiske overgrep, syns jeg en skal være litt forsiktig med å dele ut stempler, rett og slett av respekt for de som faktisk har opplevd et reelt overgrep. TS, jeg anbefaler deg å se episoden. Det er ingen som kommer til å tvinge deg til å like det du ser, ei heller noen som kommer til å tvinge deg til å prøve, men kanskje du kan finne litt respekt for disse menneskene som velger å gjøre noe som er litt anderledes og være åpne om det i håp om at mennesker som deg selv kanskje slutter å stemple dem. Anonymkode: 9bd78...384 5
Jentadi Skrevet 18. januar 2018 #23 Skrevet 18. januar 2018 Når underkastelsen er frivillig, så ligger makta egentlig hos den underdanige. Den underdanige gir fra seg kontroll og ansvar, men kan når som helst trekke samtykket tilbake. Dette er ikke overgrep. 4
Sparkling_Pink Skrevet 18. januar 2018 #24 Skrevet 18. januar 2018 TS, om jeg forstår åpningsspørsmålet riktig plages du av seksual-vemmelse, frastøtelse til at noe slikt som erotikk mellom andre mennesker eksiterer og at det er nytelse for enkelte å finne i kombinasjonen av maktleker og inkludering av seksualiserbare effekter. Du utviser liten forsåelse for gjennsidingheten mellom to voksne parter og at relasjoner av sexuell art kan etableres uttenfor sammfunnets normer. Uten at jeg har detaljert peiling på hvem som kan fikse sånt, ville jeg i din situasjon begynt med å oppsøke terapauter med seksualitet som kunnskapsfeldt - sexolog eller psykologer med vidreutdanning/ spesialinteresse. I utlandet finner en andre typer for sex-og nærhets relaterte terapauter som jobber i grenselandet praktiske relasjoner og sosialte feldt. Jeg er i tvil om hvordan livet ditt blir bedre om du blir kvitt din plagsomme seksual-vemmelse, men min gjettning er at du vil finne større selvaksept og glede i de tenninger du selv innehar og at du også i all ydmykhet lar andres privatliv få være privat. Lykke til! 2
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2018 #25 Skrevet 18. januar 2018 Har ikke sett overgrep enda... Anonymkode: b09d0...ca3
Hårstrikk79 Skrevet 18. januar 2018 #26 Skrevet 18. januar 2018 Klarer ikke å forstå at dette går under legning. Og ikke fetisj.
EvaLena Skrevet 18. januar 2018 #27 Skrevet 18. januar 2018 14 minutter siden, Hårstrikk79 skrev: Klarer ikke å forstå at dette går under legning. Og ikke fetisj. Hva mener du det går under da? Jeg så programmet og det er absolutt ikke noe jeg vil prøve.
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2018 #28 Skrevet 18. januar 2018 Jeg syns det var et godt program. Mest sannsynlig kommer jeg ikke til å prøve noe av det selv, men det virker jo som om de som velger å gjøre det lever godt med det. Frode og Rakel virket nå som om de hadde det veldig fint sammen, så jeg ser ikke problemet med at folk skal få leve ut sånne fantasier så lenge det er informert samtykke inne i bildet. Anonymkode: 9bd78...384
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2018 #29 Skrevet 18. januar 2018 Hva syns dere om truse selgeren? Anonymkode: ebed0...6e5
robert90 Skrevet 18. januar 2018 #30 Skrevet 18. januar 2018 7 timer siden, Påkrevd skrev: For det første, det er slett ingen selvfølge at det er henne som lar seg underkaste. Det er helt vanlig at også menn er den underdanige i et BDSM forhold. Folk over 16 år er ansett som gamle nok til å bestemme over sitt eget sexliv, og selv om det sikkert er forskjell på modenhet i den alderen, så er uansett 19 godt innenfor. Aldersforskjellen synes jeg ikke er så hakkende gal. Du kaller det for en dysfunksjonell fetish. Hvor går grensen mellom en funksjonell fetish og en dysfunksonell fetish for deg? Og hvorfor skal det være sånn at andres grenser er "gale"? Hvis vi skal se på sex kun som en funksjon for å reprodusere seg, så vil det være like unaturlig med oral eller analsex, men man gjør det fordi man tenner på det. Akkurat som med BDSM, som i bunn og grunn handler om stor respekt, tillitt og omsorg for hverandre. jeg liker å bli dominert av kvinner. så har du et eksempel på at det går andre veien også, men det er helt avgjørende for meg at kvinnen føler seg komfortabel i den rollen hun skal inn i ellers er hele tenningen borte for min del. Dersom jeg føler kvinnen ikke egentlig liker det hun holder på med så klarer ikke jeg å gjennomføre noe bare for min egen gledes skyld, og sånn tror jeg nok det er i de fleste BDSM forhold.
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2018 #31 Skrevet 18. januar 2018 Det er ikke overgrep når det er frivillig og avtalt. Jeg så på og syntes det var et informativt program. Anonymkode: 78a29...959
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2018 #32 Skrevet 19. januar 2018 Så utrolig ræva trolling. Anonymkode: e6889...059
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2018 #33 Skrevet 21. januar 2018 På 18.1.2018 den 22.50, AnonymBruker skrev: Hva syns dere om truse selgeren? Anonymkode: ebed0...6e5 Det var det betenkelige med programmet. Jeg synes det er skummelt at det å selge og overlevere brukte truser personlig nærmest normaliseres. Dette ble til og med gjort av programlederen! Når da truseselgeren sier at hun også av og til tisser på menn mot betaling så er hun farlig nære prostitusjon. Noen vil si hun allerede har passert den grensen. Det er sikkert greit å belyse temaet, men å behandle det så ukritisk mener jeg er en ufarliggjøring av salg av seksuelle tjenester og kan fort gi unge jenter en tro på at dette er helt greit og kun lettjente penger. Anonymkode: 9c952...16c 2
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2018 #34 Skrevet 26. januar 2018 På 21.1.2018 den 8.25, AnonymBruker skrev: Det var det betenkelige med programmet. Jeg synes det er skummelt at det å selge og overlevere brukte truser personlig nærmest normaliseres. Dette ble til og med gjort av programlederen! Når da truseselgeren sier at hun også av og til tisser på menn mot betaling så er hun farlig nære prostitusjon. Noen vil si hun allerede har passert den grensen. Det er sikkert greit å belyse temaet, men å behandle det så ukritisk mener jeg er en ufarliggjøring av salg av seksuelle tjenester og kan fort gi unge jenter en tro på at dette er helt greit og kun lettjente penger. Anonymkode: 9c952...16c Ja, det tenkte jeg også! Skremmende. Man vet aldri hva man møter på. Kan bli farlig 😨 Anonymkode: ebed0...6e5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå