AnonymBruker Skrevet 18. januar 2018 #1 Skrevet 18. januar 2018 Jeg vil ha noe varmt å drikke om morgenen, men vil helst ikke venne meg til kaffe og måtte ha det for å komme i gang. Det sies også at man gjerne burde vente med kaffen til et par timer etter man står opp. Hvordan er det med grønn te og avhengighet? Blir man avhengig av å måtte ha det hvis man drikker det hver dag en periode? Anonymkode: 9c6f3...4dc
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2018 #2 Skrevet 18. januar 2018 Det er mulig å gjøre seg avhengig av nesten hva som helst, men det er ikke koffein i grønn te hvis det er det du tenker på Anonymkode: 8cad5...1e1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2018 #3 Skrevet 18. januar 2018 Jeg drikker i perioder grønn te hver morgen, men har aldri tenkt noe over det de dagene jeg ikke gjør det, så tror ikke man blir avhengig nei. Anonymkode: a2bb1...fca
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2018 #4 Skrevet 18. januar 2018 6 minutter siden, AnonymBruker said: Det er mulig å gjøre seg avhengig av nesten hva som helst, men det er ikke koffein i grønn te hvis det er det du tenker på Anonymkode: 8cad5...1e1 Det er koffein i grønn te, men ikke mye. https://www.caffeineinformer.com/caffeine-content/green-tea Anonymkode: c5944...f5a
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2018 #5 Skrevet 18. januar 2018 Det er koffein i grønn te, og det er vanedannende. Det er riktignok adskillig mindre enn i kaffe. Men det går an å bli "Psykisk" avnehgig, altså at hodet ditt er så vant til den koppen at du nærmest føler deg avhengig, og ute av lage om du ikke får den koppen. Anonymkode: 8c824...b95
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2018 #6 Skrevet 18. januar 2018 Kaffe, svart te og grønn te, kakao og matcha inneholder stoffer som gjør at binyrene begynner å produsere adrenalin. Det gjør at man kan føle det som man får mere energi, mens man egentlig får et adrenalinkick. Det er dette som gjør at man blir avhengig. Lakrisrot-te kan være et godt alternativ da det får opp energien uten å frigjøre adrenalin. Anonymkode: 404bf...1fe
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2018 #7 Skrevet 18. januar 2018 Du kan bli avhengig av alt du gjør. Anonymkode: e2d5e...625
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå