Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg har vært ansatt 9 mnd som digital markedsfører i et stort firma nå. Ønsker å høre om mulighetene for lønnsøkning, da jeg ikke fikk det etter endt prøveperiode. Lønnen min er 460 000.

Litt om stillingen:

-ansvarlig for alle sosiale medier og utsendelse av nyhetsbrev.

-lager alt av markedsmateriell (trykk og web) 

-planlegger og gjennomfører alt av kampanjer (noe i samarbeid med markedssjef.)

-ansvarlig for nettsiden både med tekst og bilder.

Jeg vet at sjefen er kjempefornøyd med arbeidet mitt, og jeg er eneste markedsfører, så jeg er ganske uunnværlig. (Ikke at noen er det da, men bedriften har fått et skikkelig løft etter at jeg ble ansatt.) 

Litt om meg: 

bachelor i relevant studium. + 3 år på kreativ skole (mer eller mindre relevant.) Hadde 6 år arbeidserfaring i lignende stillinger, dog litt mer kreative og ikke så analytiske. 

Noen som er i lignende stilling som vil dele sin lønn? (Eller noen som bare vil synse litt?)

Hva kan man be om «i ett jafs»? Er 500 000 for mye å be om? Og er det vanlig å hå opp i lønn etter endt prøveperiode? Jeg hadde i grunn forventet det. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Burde vente litt lengre enn 9mnd.

Anonymkode: 94b7c...766

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Burde vente litt lengre enn 9mnd.

Anonymkode: 94b7c...766

Ja. Jeg tenkte å foreslå økning når det er gått et år, men det er jo greit å gi sjefen en liten heads up på at jeg forventer en økning. (Vi har et veldig åpent og ærlig forhold i teamet.)

Skrevet

Tilleggsopplysning: i intervjurunden som først var gjennom rekrutteringsbyrå fikk jeg vite at lønn lå mellom 450 000 - 500 000. 

Skrevet

Jeg synest 460 000 høres litt lavt ut, jeg hadde spurt om høyere lønn. Du har ingen ting å tape på det.

Anonymkode: a9ed4...a17

Skrevet

Dette er interessant for meg da jeg skal jobbe med det selv senere. Jeg vet ikke helt hva som er normalt, men jeg ser at Leger Uten Grenser søker vikariat i ett år og betaler 475 000. Og de skriver basically at den de ansetter kan være nyutdanna

Anonymkode: 3d6f8...ee2

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette er interessant for meg da jeg skal jobbe med det selv senere. Jeg vet ikke helt hva som er normalt, men jeg ser at Leger Uten Grenser søker vikariat i ett år og betaler 475 000. Og de skriver basically at den de ansetter kan være nyutdanna

Anonymkode: 3d6f8...ee2

Good to know :) Jeg kommer i alle fall til å ymte frempå at jeg kunne tenke meg 475 000 siden det er midt på av det som ble forespeilt før jeg startet. 

Har akkurat hørt med en kollega om det er noe faste lønnsforhandlinger i selskapet, men hun sa at det må man ordne selv, i alle fall. 

Hvordan er det best å gå frem? Sjefen jobber stort sett på et kontor i en annen del av landet, men vi er på samme kontor ca 2-3 dager annenhver uke. Kan jeg sende en mail og høre om han har tid til en samtale ang. lønn? Og bare skrive kort at jeg har forhåpninger og forventninger om å gå opp i lønn i mai når jeg har vært ansatt i et år? 

Vi snakkes en del i tlf, men en slik forespørsel er vel OK å ta skriftlig? 

Forhåpentligvis har han det så travelt at han spør hva jeg vil ha og godtar det :) (han er ikke så vond å be om andre ting, nemlig.) 

Skrevet
1 time siden, Martheh skrev:

Good to know :) Jeg kommer i alle fall til å ymte frempå at jeg kunne tenke meg 475 000 siden det er midt på av det som ble forespeilt før jeg startet. 

Har akkurat hørt med en kollega om det er noe faste lønnsforhandlinger i selskapet, men hun sa at det må man ordne selv, i alle fall. 

Hvordan er det best å gå frem? Sjefen jobber stort sett på et kontor i en annen del av landet, men vi er på samme kontor ca 2-3 dager annenhver uke. Kan jeg sende en mail og høre om han har tid til en samtale ang. lønn? Og bare skrive kort at jeg har forhåpninger og forventninger om å gå opp i lønn i mai når jeg har vært ansatt i et år? 

Vi snakkes en del i tlf, men en slik forespørsel er vel OK å ta skriftlig? 

Forhåpentligvis har han det så travelt at han spør hva jeg vil ha og godtar det :) (han er ikke så vond å be om andre ting, nemlig.) 

Jeg hadde ikke spurt om lønnsøkning når det er gått ett år. Og heller ikke selv kommet med forslag, uten at han ber deg om det.

Kan være at lederen din tenker at det er helt ok å få bedre lønn NÅ og kanskje også høyere enn det du håper på.

Skrevet (endret)
55 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg hadde ikke spurt om lønnsøkning når det er gått ett år. Og heller ikke selv kommet med forslag, uten at han ber deg om det.

Kan være at lederen din tenker at det er helt ok å få bedre lønn NÅ og kanskje også høyere enn det du håper på.

Men er det ikke vanlig å gå litt opp i lønn etter prøvetid eller et år? Når man har fått vist hva man er god for, liksom? 

Endret av Martheh
Skrevet

Selvfølgelig skal du be om lønnsøkning!

Det verste som skjer er at du ikke får noe. Gjør det gjerne etter et år og legg deg litt over det du tror du vil få. Synes godt du kan kreve 500 000,- hvis du gjør en god jobb. Undersøk hva som er normalt for din type stilling!

Hvis du får det du krever uten videre har du sannsynligvis krevd for lite. 

Anonymkode: e398d...753

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...