AnonymBruker Skrevet 18. januar 2018 #1 Skrevet 18. januar 2018 Regner med det er forbudt å sette det opp slik at det fanger offentlig vei? Eller? Er heldigvis endel trær osv i hagen så kan sette det opp så det fanger hele hagen nedover mot huset, fra veien... hvis det er tilfelle Anonymkode: c34af...2d0
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2018 #2 Skrevet 18. januar 2018 Du må sette opp advarsel om at du har kamera, å du kan ikke få med offentlig vei. Ellers gjør du som du vil Anonymkode: 8bc50...acc
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2018 #3 Skrevet 18. januar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du må sette opp advarsel om at du har kamera, å du kan ikke få med offentlig vei. Ellers gjør du som du vil Anonymkode: 8bc50...acc Må man ha advarsel i egen hage altså? Anonymkode: c34af...2d0
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2018 #4 Skrevet 18. januar 2018 Fant dette på nett. Privatpersoner og bedrifter som ønsker å montere kameraovervåking bør sette opp skilt som varsler om at området er kameraovervåket. En privatperson kan lovlig overvåke eget hus og hage. Kameraet kan imidlertid ikke samtidig fange opp deler av et offentlig område eller en annen persons eiendom. Dersom du er en privatperson som overvåker eget, privat område og du ikke fanger opp andre personer, faller denne typen kameraovervåking utenfor datatilsynets regelverk. Se mer om private opptak på nettsiden til datatilsynet Det står "bør", men er det lovfestet? Og skjønte ikke helt med det at du "ikke fanger opp andre personer", hvis noen GÅR I MIN HAGE, fanger jeg jo dem opp? Men det er greit så lenge det er i min hage? Anonymkode: c34af...2d0
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2018 #5 Skrevet 18. januar 2018 Når det står "bør" er det ikke lovfestet nei. Du kan fange opp personer på egen eiendom, men du kan ikke fange opp personer på andres eiendom eller offentlig eiendom. Så lenge du setter opp et kamera som kun overvåker din egen hage er alt ok, og så velger du selv om du vil sette opp skilt Anonymkode: 7cd3a...d24
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2018 #6 Skrevet 18. januar 2018 Vi har kameraovervåking på eiendommen vår (ser ikke andres eiendom på kameraene) og har ikke satt opp skilt. Får varsel på telefonen når noen kommer inn i oppkjørselen vår. Anonymkode: 04b9b...e23
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2018 #7 Skrevet 19. januar 2018 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi har kameraovervåking på eiendommen vår (ser ikke andres eiendom på kameraene) og har ikke satt opp skilt. Får varsel på telefonen når noen kommer inn i oppkjørselen vår. Anonymkode: 04b9b...e23 Har du et kamera å anbefale ? Kunne tenkt meg mms-varsling, ja. Hadde vært veldig kjekt. Anonymkode: c34af...2d0
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2018 #8 Skrevet 19. januar 2018 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Når det står "bør" er det ikke lovfestet nei. Du kan fange opp personer på egen eiendom, men du kan ikke fange opp personer på andres eiendom eller offentlig eiendom. Så lenge du setter opp et kamera som kun overvåker din egen hage er alt ok, og så velger du selv om du vil sette opp skilt Anonymkode: 7cd3a...d24 Det var det jeg tenkte, ja. Anonymkode: c34af...2d0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå