Gå til innhold

Hvor ofte har dere "carb refeed"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg er en kvinne på 21 som spiser nokså lavkarbo, men ubegrenset med grønnsaker (spiser mye). Men jeg spiser ca. 60 gram karbohydrater til dagen, men har sluttet å telle og vet ca i hodet nå.

Jeg trener styrketrening 4 ganger i uka, og har en veldig aktiv hverdag ellers. Jeg er ganske slank, men vil ha enda lavere fettprosent. 

Er 2 dager med mye karbohydrater nok? Vil selvfølgelig trene de tyngste øktene de 2 dagene, og spise mesteparten av karbohydratene etterpå. Jeg spiser 1500 kcal alle andre dager, hvor mange kalorier bør jeg ha på disse dagene? Så langt har jeg spist ca 2000.

Anonymkode: 6ba93...15d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor ikke bare spise vanlig? Ligge 500 i underskudd og trene hardt?

Er det noen spesiell grunn til at du vil spise lavkarbo? Lavkarbo er ingen vidunderkur og for folk som trener mye og tungt er det ganske feil å spise lavkarbo. 

Anonymkode: 1af2c...38a

Skrevet

Jeg tenker som den over at lavkarbo (eller ketose-diett som amerikanerne kaller det) er lite lurt når du trener mye styrke og vil ned i fettprosent. Det funker bedre for overvektige som skal ned MYE i vekt. Jeg spiser etter makroer og følger IIFYM women. Har fått makroer jeg skal følge for å oppnå å komme ned i fettprosent før jeg skal bulke igjen. (Gjorde det i fjor også). Jeg spiser 1715 kalorier nå, hvorav 185 er karbohydrater. (da jeg bulka hadde jeg 275). Karbohydratene er ikke fienden, de er gode å ha for å bygge muskler og brenne fett. Jeg er også normalt slank med litt muskler. 

Jeg hadde vedlikehold på 2030 kalorier, og da spiste jeg 225 karbohydrater. 

Coachen min sier at man ikke trenger å drive med carb cycling eller refeed, bare spise det samme hver dag, både treningsdager og fridager, og gjennomsnittet gjør at det funker.

Anonymkode: aab98...430

Skrevet

Gram, altså. på karbohydratene.

Anonymkode: aab98...430

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...