Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

For 2.5 år siden skadet jeg halebeinet kraftig, hadde smerter selv et år etter men jeg gikk aldri til legen med det.

Nå som jeg er 33 uker gravid så kjenner jeg nøyaktig samme smertene på halebeinet igjen. Regner jo med det har noe med bekkenløsning å gjøre ogaå. Men det kjennes helt ut som da jeg skadet det og den smerten er i hver minste bevegelse. Når jeg sitter helt stille eller ligger helt stille så går det greit, så fort det er litt bevegelse igjen så gjør det så vondt at jeg vil skrike.

Det går mest ut over høyre side akkurat som da jeg skadet det. 

Hva kan jeg gjøre med dette?

Anonymkode: 4ec13...0a6

Videoannonse
Annonse
Gjest padawan
Skrevet

Jeg har noe av det samme problemet med halebeinet som deg. Knakk det for cirka tre år siden og det har ikke blitt helt bra. Tidvis kommer smerter slik du beskriver. Har forhørt meg med lege og det er visst ikke mye en kan gjøre med det. Det er mye nerver og muskler som er festet i halebenet så en kan ikke fjerne det heller, iallefall ikke uten at det blir komplikasjoner ut av det.

Gjest N-Nøff
Skrevet

Smerter i halebeinet under og etter graviditet er helt normalt og har med bekkenløsning å gjøre. Det er ikke sikker at det kan kobles mot gammel skade.

Hadde selv ekstreme smerter i halebeinet, brukte lang tid på å sette meg på en stol osv pga smertene. Har fortsatt vondt, over 2 år etter siste fødsel.

Skrevet

Jeg knakk mitt rett av ett par år før første barn, og det gikk fint. Kjente det samme som deg, men ikke noe mere under graviditet. Barnet ble forløst ved keisersnitt, så jeg slapp med skrekken. Så på barn nummer to ble det fødsel- det halebeinet merket jeg ikke noe til.

Skrevet
26 minutter siden, Neinøff skrev:

Smerter i halebeinet under og etter graviditet er helt normalt og har med bekkenløsning å gjøre. Det er ikke sikker at det kan kobles mot gammel skade.

Hadde selv ekstreme smerter i halebeinet, brukte lang tid på å sette meg på en stol osv pga smertene. Har fortsatt vondt, over 2 år etter siste fødsel.

Skjønner det jeg Og, men da hadde det gjort like vondt på begge sider av Halebeinet? Ikke bare på den siden som smerten i bunn og grunn oppsto på.

Skrevet
16 minutter siden, Wonders skrev:

Jeg knakk mitt rett av ett par år før første barn, og det gikk fint. Kjente det samme som deg, men ikke noe mere under graviditet. Barnet ble forløst ved keisersnitt, så jeg slapp med skrekken. Så på barn nummer to ble det fødsel- det halebeinet merket jeg ikke noe til.

Er ikke redd for selve fødselen. Spørsmålet var hva jeg kunne gjøre med det nå. Jeg kan jo nesten ikke gå av smertene 

Skrevet

Det er over 1.5 år siden jeg sist merket noe til smertene i halebeinet og at det oppstår nå i uke 33 er jo av svangerskapet. Vet jo at for 3 uker siden festet hodet seg og så det er jo økt press på området 

Gjest N-Nøff
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner det jeg Og, men da hadde det gjort like vondt på begge sider av Halebeinet? Ikke bare på den siden som smerten i bunn og grunn oppsto på.

Nei, ikke nødvendigvis. Du kan ha smerter på én side, det kommer an på hvordan du har gått, sittet og om du har et ben som er lengre på den ene siden (de fleste har det uten å vite det/merke det). 

Men det anbefales fysio når man får bekkensmerter. Jeg dro ikke, og får svi for det i ettertid.

Gjest N-Nøff
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke redd for selve fødselen. Spørsmålet var hva jeg kunne gjøre med det nå. Jeg kan jo nesten ikke gå av smertene 

Jeg merket ingenting under fødslene. Det gjorde ingenting med hvordan fødselen forløp seg, du får jo så vondt andre steder at det overskygger halebeinssmerten

Skrevet

Har du sjekket om halebeinet ditt har kommet i feilstilling etter skaden? 

Skrevet
49 minutter siden, Neinøff skrev:

Nei, ikke nødvendigvis. Du kan ha smerter på én side, det kommer an på hvordan du har gått, sittet og om du har et ben som er lengre på den ene siden (de fleste har det uten å vite det/merke det). 

Men det anbefales fysio når man får bekkensmerter. Jeg dro ikke, og får svi for det i ettertid.

Går hver uke men hjelper ikke på den ene siden. Det her er smerter uansett bevegelse og sittestilling. Uansett hvordan jeg går og beveger meg. 

Skrevet
50 minutter siden, Neinøff skrev:

Jeg merket ingenting under fødslene. Det gjorde ingenting med hvordan fødselen forløp seg, du får jo så vondt andre steder at det overskygger halebeinssmerten

Som sagt så handler ikke dette om fødsel. Det handler om nå og smerter i svangerskapet.

Skrevet
23 minutter siden, livmor skrev:

Har du sjekket om halebeinet ditt har kommet i feilstilling etter skaden? 

Har ikke sjekket det nei, burde gjort det nå kanskje?

Gjest N-Nøff
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Går hver uke men hjelper ikke på den ene siden. Det her er smerter uansett bevegelse og sittestilling. Uansett hvordan jeg går og beveger meg. 

Å gå er det verste du kan gjøre når du har bekkenløsning..

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke sjekket det nei, burde gjort det nå kanskje?

Kan være greit å gjøre. Ikke sikkert det er det, men i så fall er det mulig å manipulere på plass. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...