Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
14 hours ago, Bix said:

Problemet er at selv om videoutleiebutikkene i sin tid måtte gi slipp på markedsmakten sin, noe som til slutt førte til deres død, er det utelukket at bankene vil gjøre det; den dagen en kryptovaluta blir en trussel mot bankenes eksistens, kommer de til å løpe logrende til politikerne for å få dem til å vedta forbud eller restiksjoner, noe man ser tendenser til allerede idag.

Så å tro at bankene frivillig vil gi fra seg makten sin - og den makten er ikke liten; tenk bare på milliardene EU subsidierte bankene med etter finanskrisen - er omtrent som å tro på Olsokgubben.

Ergo har en kryptovaluta kun en realistisk fremtid dersom den er eid eller kontrollert av bankene, og verken Bitcoin eller andre større kryptovalutaer idag har denne egenskapen, slik at Bitcoin har nøyaktig 0% sjanse for å lykkes i det lange løp. Økonomisk anarkisme høres kanskje fint ut i teorien, men i praksis er dette dødfødt; altfor mange mektige personer med stor innflytelse er avhengige av dagens økonomiske system.

Fra tid til annen dukker det opp opprørsbevegelser som blusser opp en tid, som Occupy Wall Street eller paraplydemonstrasjonene i Hong Kong i 2014, men når maktens høye herrer en dag begynner å bli lei og sier stopp, er det over og ut. Bitcoin er en opprørsbevegelse i økonomisk format som et alternativ til de etablerte bankene, og Bitcoins fremtid er like lys som fremtiden til Occupy Wall Street - listen av argumenter politikerne kan bruke for å forby Bitcoin er lang som et vondt år med tanke på ulovlige aktiviteter der man bruker kryptovalutaen.

På den annen side kan man sikkert også bruke mange av de samme argumentene om kontanter, noe som er grunnen til ønsket om et kontantløst samfunn, og denne virkeligheten der bankene har all kontroll vil neppe bli erstattet av en økonomisk rebell som Bitcoin.

Ehh nei...jeg tror ikke du helt skjønner dette. Bankene og Kryptovalutaene opererer fundamentalt i ulike markeder du.
Det er naturlig at noen tjenester blir utvannet som bankene tilbyr idag ettersom de blir for dyre sammenlignet med alternativene. Bankene sin kjernevirksomhet som å gi deg lån osv vil alltids være der...kryptovalutaer handler mer at du plasserer verdiene på en global blokk-kjede hvor referanse verdien vil ha sin forankring i noe annet enn statlige økonomier...er du klar over hvor mange millioner som ble fattige pga lands økonomier gikk rett i dass og alt de hadde gikk tapt?  det var det som var fødestuen for kryptovaluta. Behovet for den behov forsikringen der gjør at etterspørselen går opp....det blir da en kamp om å komme seg inn på eiersiden av blokk-kjeden ettersom det er et endelig tak på den...noe som gir en garanti mot inflasjon også. 

Prisene svinger fordi sånne som deg (og det er 95%) ikke helt eller i beste fall bare delvis forstår hva det går i. 
Klarer ikke tolke betydning av nyheter og signaler\bevegelser som skjer. Den dagen jeg blir bekymret er når nyheter kommer hva svakheter i selve teknologien angår, ikke hva bankene tenker å gjøre ;)

Det tradisjonelle banksystemet kollapset fullstendig i 2008 og sendte millioner ut i fattigdom. Det har allerede diskvalifisert seg selv....det er ikke lenge siden vi hadde tøffe tider pga idioti-styring på 80-tallet.  Det er respons til det at kryptovaluta ble utviklet.

Hvorfor tror du flesteparten av befolkningen ikke har noe og 1% av befolkningen i verden eier 99% ? det henger ofte sammen med at det er 1% som forstår litt mer enn de resterende 99%.  

Anonymkode: ce17c...bda

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ehh nei...jeg tror ikke du helt skjønner dette. Bankene og Kryptovalutaene opererer fundamentalt i ulike markeder du.
Det er naturlig at noen tjenester blir utvannet som bankene tilbyr idag ettersom de blir for dyre sammenlignet med alternativene. Bankene sin kjernevirksomhet som å gi deg lån osv vil alltids være der...kryptovalutaer handler mer at du plasserer verdiene på en global blokk-kjede hvor referanse verdien vil ha sin forankring i noe annet enn statlige økonomier...er du klar over hvor mange millioner som ble fattige pga lands økonomier gikk rett i dass og alt de hadde gikk tapt?  det var det som var fødestuen for kryptovaluta. Behovet for den behov forsikringen der gjør at etterspørselen går opp....det blir da en kamp om å komme seg inn på eiersiden av blokk-kjeden ettersom det er et endelig tak på den...noe som gir en garanti mot inflasjon også. 

Prisene svinger fordi sånne som deg (og det er 95%) ikke helt eller i beste fall bare delvis forstår hva det går i. 
Klarer ikke tolke betydning av nyheter og signaler\bevegelser som skjer. Den dagen jeg blir bekymret er når nyheter kommer hva svakheter i selve teknologien angår, ikke hva bankene tenker å gjøre ;)

Det tradisjonelle banksystemet kollapset fullstendig i 2008 og sendte millioner ut i fattigdom. Det har allerede diskvalifisert seg selv....det er ikke lenge siden vi hadde tøffe tider pga idioti-styring på 80-tallet.  Det er respons til det at kryptovaluta ble utviklet.

Hvorfor tror du flesteparten av befolkningen ikke har noe og 1% av befolkningen i verden eier 99% ? det henger ofte sammen med at det er 1% som forstår litt mer enn de resterende 99%.  

Hva om det hele blir snudd på hodet? At det er de 99% som ikke skjønner noe av det hele, og 1% som har tapt alt? Detter er og blir et pyramidespill og ikke noe anna.

Du har kanskje ei god bortforklaring på hvorfor Kina gjør som de gjør? https://min.e24.no/varsler-tiltak-i-kina-beijing-blokkerer-alle-krypto-relaterte-nettsider-if-lge-the-wall-street-journal-bitcoin-er-ned-13-prosent-mandag/a/bKGgGe

Skrevet
16 hours ago, AnonymBruker said:

Hvis du ikke gjør deg noen refleksjoner utfra min forrige post, så tror jeg ikke du er oppegående nok til at du har så mye utbytte av teamet egentlig. 

Når du så systematisk reflekterer, altså sprer videre stråler og tankegang fra andre, som du ikke forstår filla av, da har ikke jeg noe særlig interesse av å kommunisere med deg heller.

Anonymkode: 2c1ce...0fd

Skrevet
On 2/4/2018 at 10:06 PM, AnonymBruker said:

Når Bitcoin er så fantastisk, hvorfor er det da nødvendig å skryte "valutaen" opp i skyene? Det minner meg mistenkelig om skrytet til folk som driver med diverse MLM-greier og pyramider.

At noen har tjent penger på kryptovaluta, er hevet over tvil. Det er akkurat like hevet over tvil at disse "valutaene" kommer til å kollapse, på ett eller annet tidspunkt, og mange vil tape stort da. Spørsmålet er bare når det skjer.

Du sier at valutaene vil kollapse. Men hva vet du om valutane som ikke er bitcoin?

On 2/5/2018 at 1:01 AM, AnonymBruker said:

Det er opptil deg hva du ønsker å skjønner eller ikke. Jeg har holdt på med Kryptovaluta(bitcoin og flere) siden 2011 lenge før det ble "mainstream" og gjort det bra på det. Alt som løser reelle problemer og således tilfredsstiller behov vil alltids ha en verdi. Det fungerer ikke slik at propaganda er en faktor.  

Hvis du ikke gjør deg noen refleksjoner utfra min forrige post, så tror jeg ikke du er oppegående nok til at du har så mye utbytte av teamet egentlig.  

Jeg har ikke holdt på så lenge, men jeg har holdt meg oppdatert nok til å unngå bitcoin, for å si det sånn. Hvilke coins hodler du, om det er lov å spørre? Selv har jeg typiske lovende coins/ tokens som request, stellar, iexec. Hubii virker lovende. Investerte litt i Legolas Exchange nylig 

Anonymkode: d8f06...20b

Skrevet
On 5.2.2018 at 5:47 PM, tdm900 said:

Hva om det hele blir snudd på hodet? At det er de 99% som ikke skjønner noe av det hele, og 1% som har tapt alt? Detter er og blir et pyramidespill og ikke noe anna.

Du har kanskje ei god bortforklaring på hvorfor Kina gjør som de gjør? https://min.e24.no/varsler-tiltak-i-kina-beijing-blokkerer-alle-krypto-relaterte-nettsider-if-lge-the-wall-street-journal-bitcoin-er-ned-13-prosent-mandag/a/bKGgGe

Jeg har holdt på med bitcoin og kryptovaluta siden 2011 du ...jeg har gjort det ganske bra pr dag og har sikret meg økonomisk resten av livet. Tjener ganske bra bare på mining pr mnd....pyramidespill ? jaha du har skjønt det hører jeg :P

Kina "forbyr" masse rart ...dropbox, krypto og masse annet ...ikke veldig suksess vil de ha med det.  I praksis kan ingenting stoppe det.  

Men vet du hva ..skal jeg virkelig diskutere dette med en som sammenligner kryptovaluta som pyramdiespilll? jeg tror ikke det er så mye vits for verken meg eller deg.  Jeg er sikker på at du finner noen andre arenaer som du kan gjøre dine investeringer på heller. Ikke kast bort tiden din her inne ihvertfall ;)

Skrevet
17 hours ago, AnonymBruker said:

Du sier at valutaene vil kollapse. Men hva vet du om valutane som ikke er bitcoin?

Jeg har ikke holdt på så lenge, men jeg har holdt meg oppdatert nok til å unngå bitcoin, for å si det sånn. Hvilke coins hodler du, om det er lov å spørre? Selv har jeg typiske lovende coins/ tokens som request, stellar, iexec. Hubii virker lovende. Investerte litt i Legolas Exchange nylig 

Anonymkode: d8f06...20b

Kryptovalutaer vil ikke kollapse, men alle vil ikke kunne overleve. Men man må se ting i et lengre perspektiv...kryptovaluta er egentlig en langsiktig investering til forskjell fra det mange har inntrykk av er tilfelle. Man bør lage seg en handlingsregel som sikrer at man har en god bred portofolie av valutaer...hvor de som blir lønnsomme vil dekke opp tapene på dem er mer spekulative. Se etter dem som over lang tid er på top 50 listen ihvertfall.

Det er lenge siden jeg slutta å investere meg inn i bitcoin blokk-kjeden...det er nå altfor dyrt for privatpersoner å drive på der.
Det vinduet er lukket selv med dagens kurs.  Alt coins er veien å gå nå....men velg dem som fronter en teknologi som er fremtidsretta og som det vil være behov, etterspørsel for gitt tenkte scenarier. 

Skrevet
On 5.2.2018 at 5:54 PM, AnonymBruker said:

Når du så systematisk reflekterer, altså sprer videre stråler og tankegang fra andre, som du ikke forstår filla av, da har ikke jeg noe særlig interesse av å kommunisere med deg heller.

Jeg har underbygget mine argumenter for hvorfor jeg anser at du ikke får noe særlig utbytte av å være i denne tråden. 
Så må du enten gjøre det samme eller så blir det å ta like seriøst som når ungene sier "du er dum" ..jeg har inngående utdypet mitt syn på det ..at du ikke forstår hva jeg skriver og bare svarer tilbake med "som du ikke forstår filla av" ...du må ta opp en argumentasjon på hva jeg ikke forstår filla av da. Fatter du det? så enten gjør du det nå ellers går du en annen plass heller sant vel ? nå må du vokse opp snart!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...