Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
23 timer siden, Kryptosnuppa skrev:

Hva baserer du dette på? Media? DYOR.
Blockchainprinsippet er en flott mulighet for desentrialisering av store monopoler innen mange områder, som økonomi, helsejournaler, programmeringskoder.. At konseptet startet med en coin skapt under pseudonym, betyr ingenting for strukturen av blockchainen. Det er fint å være skeptisk, men her er det mange spennende mulgheter, og jeg råder til å lese seg opp på både det man er enig i og uenig, og danne seg sin egen mening.
Selv har jeg troen på Etherium, Lympo, Play2Live og underdogs som Publica, XRB og RaiBlocks. De var underdogs for meg, i det minste. 

Kryptovaluta er jo ikke fysiske penger, ergo er det bare en bløff. Det er som det sies litt over her, det er pyramidespill :) Så tror ikke en døyt på hva du skriver!

Skrevet

Kryptovaluta som bitcoin har jo ingen verdier bak seg. Ingen substans. Et lands valuta har jo tross alt et lands BNP og ellers tilstanden i økonomien å verdsettes utifra. Kryptovaluta er jo også nå slik tilstanden er helt ubrukelig som betalingsmiddel. Ingen vil kjøpe/selge varer med en valuta som går opp eller ned med typ 20% i løpet av en dag.

Anonymkode: 1e1e5...42d

• Liker 1
Skrevet
54 minutter siden, tdm900 said:

Kryptovaluta er jo ikke fysiske penger, ergo er det bare en bløff. Det er som det sies litt over her, det er pyramidespill :) Så tror ikke en døyt på hva du skriver!

Kontopenger er heller ikke fysiske penger, sedler er bare billig bomull og mynter er bare billig metall. Alt er bare bløff.

Anonymkode: d8593...175

Skrevet
On 1/20/2018 at 12:28 PM, AnonymBruker said:

Nei, takk.

La oss først av alt bare fastslå at alle er vel litt misunnelige på de som kjøpte seg inn for ett år siden, og har nå solgt med 10-dobling av verdenene. For å ikke snakke om de som kjøpte seg inn for fem år siden, da én bitcoin kostet sånn ca 1kr pr stk.

Men, nå? Aldri i livet. Pyramidespill så til de grader.

Artig observasjon:

1. Hvem er det per i dag som hauser bitcoin og disse kryptovalutaene høyt oppi skyene? Jo, det er de som har kjøpt seg inn sent, som de siste par månedene. Fordi de er nå mest desperate etter videre økning for å i det minste kunne tjene noe på «investeringene» sine. Akkurat som de nederste i pyramidespill. 

Anonymkode: 796aa...059

Tror de som har vært innenfor i flere år og som har større formuer kan være like ivrige, fordi de har selv tjent på det og ser potensialet til noen av de ulike prosjektene. For eks har norske Hubii Network avtale med Telenor og ModulTrade som har avtale med et firma som jobber for en av de største innen kinesisk netthandel. Ikke alle som hauser opp området har Bitcoin selv en gang, de har andre investeringer

https://www.coindesk.com/insightful-ico-telecom-giant-telenor-wants-to-disrupt-media-with-tokens/

https://www.prnewswire.com/news-releases/modultrade-and-yangting-internet-technology-announce-strategic-partnership-to-allow-smes-to-expand-their-global-reach-671607024.html

9 hours ago, AnonymBruker said:

Finnes det en liste over de 1400 ulike valutaer?

Anonymkode: a872e...5e0

https://coinmarketcap.com/

Anonymkode: d8f06...20b

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kontopenger er heller ikke fysiske penger, sedler er bare billig bomull og mynter er bare billig metall. Alt er bare bløff.

Kan du gå i (mini)banken og ta ut 100bitcoin?

Skrevet
1 time siden, tdm900 skrev:

Dersom det er en minibank med aksept for Bitcoin. Et beløp på 100 bitcoin vil derimot virke alt for høyt, med tanke på at minibanker ofte har en grense på hvor mye en kan ta ut på en gang.

Anonymkode: 9b56c...771

Skrevet
2 hours ago, tdm900 said:

Halve vitsen med bitcoin er at ikke de trenger å taes ut. Kan du betale en mottaker i USA et beløp tilsvarende 100 bitcoin, med en effektiv transaksjonskostnad på 0,000001%, og sørge for at mottakeren har pengene i løpet av en time?

Skrevet

Dersom det er en minibank med aksept for Bitcoin. Et beløp på 100 bitcoin vil derimot virke alt for høyt, med tanke på at minibanker ofte har en grense på hvor mye en kan ta ut på en gang.

Anonymkode: 9b56c...771

Halve vitsen med bitcoin er at ikke de trenger å taes ut. Kan du betale en mottaker i USA et beløp tilsvarende 100 bitcoin, med en effektiv transaksjonskostnad på 0,000001%, og sørge for at mottakeren har pengene i løpet av en time?

https://www.dagbladet.no/nyheter/tror-kryptovaluta-er-pa-full-fart-over-stupet---bitcoin-er-verdenshistoriens-storste-boble/69407137

😁😁😁😁

Skrevet
45 minutter siden, tdm900 said:

Han sa det samme i 2013, så jeg ville ikke stolt altfor mye på timingevnene hans når det gjelder Bitcoin.

http://www.businessinsider.com/nouriel-roubini-is-going-off-on-gold-bugs-bitcoin-and-james-rickards-on-twitter-2013-4

Det er for øvrig irrelevant for det du svarte på.

Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

For at mottakeren skal kunne bruke de mottatte "pengene" til annet en ulovlige varer på darkweb, må hen veksle inn bitcoin i (for eksempel) dollar. Det er ikke akkurat gratis, etter hva jeg har forstått.

Anonymkode: 2c1ce...0fd

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Han sa det samme i 2013, så jeg ville ikke stolt altfor mye på timingevnene hans når det gjelder Bitcoin.

http://www.businessinsider.com/nouriel-roubini-is-going-off-on-gold-bugs-bitcoin-and-james-rickards-on-twitter-2013-4

Det er for øvrig irrelevant for det du svarte på.

Har du dumma deg og hoppa på galskapen, og "kjøpt" bitcoin? Virker slik som svarer🤥🤣😂

Skrevet
1 hour ago, tdm900 said:

Har du dumma deg og hoppa på galskapen, og "kjøpt" bitcoin? Virker slik som svarer🤥🤣😂

Jeg har både kjøpt og solgt dem igjen, og tjente en liten formue. Hovedgrunnen til at jeg solgte dem er at det er et skattemessig mareritt å bruke dem i Norge. Andre land har regler som er enklere å forholde seg til. Jeg skjønner at du er bitter for at ikke du gikk inn for lenge siden.

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

For at mottakeren skal kunne bruke de mottatte "pengene" til annet en ulovlige varer på darkweb, må hen veksle inn bitcoin i (for eksempel) dollar. Det er ikke akkurat gratis, etter hva jeg har forstått.

Hvis man vil veksle de inn så koster det fortsatt mye mindre enn å overføre fra en norsk konto med kroner til en amerikansk konto med dollar, men ellers så er det litt av hvert man kan bruke dem på. Det koster 0,2% å veksle på den største børsen i USA. Bitcoin er dessverre ikke så velegnet for små beløp lenger siden prisen har blitt så høy og overføringsavgiften skjer i bitcoin.

Skrevet
On 18.1.2018 at 9:51 AM, AnonymBruker said:

Kompiser har kjøpt, jeg holder meg unna. 

Er det ikke slik at 90% av verdiene holdes av 4% av kundene.

Jeg tror nok prisene drives opp og ned av større meglerfirma med robot programmer som driver prisene opp og ned og tjener penger uansett hvilken vei det går.

Hele greia nå er jo bare spekulativt, ytterst få bruksområder og ett virrvarr av kryptovalutaer (1400 idag og titalls nye hver eneste dag)

Om jeg hadde solgt varer hadde jeg aldri turt å selge i bitcoin, man vet jo aldri hvor mye du får for prisene stiger og synker med titalls prosent hver time...

Anonymkode: 14a00...943

Investerte i bitcoin i 2011 ..mange som sa det samme tullet som du sier der nå. Jeg er gjeldfri idag kan du si ;)

Anonymkode: ce17c...bda

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Investerte i bitcoin i 2011 ..mange som sa det samme tullet som du sier der nå. Jeg er gjeldfri idag kan du si ;)

Når Bitcoin er så fantastisk, hvorfor er det da nødvendig å skryte "valutaen" opp i skyene? Det minner meg mistenkelig om skrytet til folk som driver med diverse MLM-greier og pyramider.

At noen har tjent penger på kryptovaluta, er hevet over tvil. Det er akkurat like hevet over tvil at disse "valutaene" kommer til å kollapse, på ett eller annet tidspunkt, og mange vil tape stort da. Spørsmålet er bare når det skjer.

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Når Bitcoin er så fantastisk, hvorfor er det da nødvendig å skryte "valutaen" opp i skyene? Det minner meg mistenkelig om skrytet til folk som driver med diverse MLM-greier og pyramider.

Så hvis man sier at ikke det er ren svindel så skryter man den opp i skyene?

Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker said:

At noen har tjent penger på kryptovaluta, er hevet over tvil. Det er akkurat like hevet over tvil at disse "valutaene" kommer til å kollapse, på ett eller annet tidspunkt, og mange vil tape stort da. Spørsmålet er bare når det skjer.

Jeg tjener ca 20000 i mnden bare på mining ..så har du muligheten for å gjøre gode trades for å øke profitten din ytterligere.
Det er altså med den kursen som nå ..før jul tjente jeg over 30k i måneden. 

Men folk forstår ikke bitcoin og kryptovalua ..bitcoin kommer til å bli verdt 100.000 dollar innen 3-4år tipper jeg ..spørsmålet er hvor raskt det går. Hadde jeg hatt råd til å bare samle og ikke omsette Krypto så hadde jeg selvsagt gjort det da. 

Det handler om å plassere verdier inn på en global blokk-kjede hvor andelen din (målt i ant.bitcoin) har en verdi frigjort fra faktorer som påvirker din lokale\statlige valuta.  I mange deler av verden er det en stor etterspørsel etter dette, ettersom de innebygde begrensningene gir en maks blokk-kjede på 21mill bitcoins. Etterspørsel styrer tilbud\pris opp\nedover utfra tilgjengelighet.  Så må du forstå hvilke problemer de ulike Kryptovalutaene egentlig løser.  De kryptoteknologiene som ikke løser noen problemer pr idag, og potensielt i fremtiden vil det ikke bli etterspørsel eller og ergo ha en verdi lik 0. 

Kryptovaluta hadde jo sin fødestue etter finanskrisen i 2009. Da var jo mange land som gikk konkurs rett og slett. Folk hadde alle eiendelene sine i dets statlige valutaer som ikke lengre var verdt noenting.  Det er ikke mer enn ca 10år siden hele det tradisjonelle finanssystemet kollapset.  Det er få land som kom like godt ut av det som Norge gjorde ettersom staten kunne stille bak med redningspakker.  

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg tjener ca 20000 i mnden bare på mining ..så har du muligheten for å gjøre gode trades for å øke profitten din ytterligere.
Det er altså med den kursen som nå ..før jul tjente jeg over 30k i måneden. 

Men folk forstår ikke bitcoin og kryptovalua ..bitcoin kommer til å bli verdt 100.000 dollar innen 3-4år tipper jeg ..spørsmålet er hvor raskt det går. Hadde jeg hatt råd til å bare samle og ikke omsette Krypto så hadde jeg selvsagt gjort det da. 

Det handler om å plassere verdier inn på en global blokk-kjede hvor andelen din (målt i ant.bitcoin) har en verdi frigjort fra faktorer som påvirker din lokale\statlige valuta.  I mange deler av verden er det en stor etterspørsel etter dette, ettersom de innebygde begrensningene gir en maks blokk-kjede på 21mill bitcoins. Etterspørsel styrer tilbud\pris opp\nedover utfra tilgjengelighet.  Så må du forstå hvilke problemer de ulike Kryptovalutaene egentlig løser.  De kryptoteknologiene som ikke løser noen problemer pr idag, og potensielt i fremtiden vil det ikke bli etterspørsel eller og ergo ha en verdi lik 0. 

Kryptovaluta hadde jo sin fødestue etter finanskrisen i 2009. Da var jo mange land som gikk konkurs rett og slett. Folk hadde alle eiendelene sine i dets statlige valutaer som ikke lengre var verdt noenting.  Det er ikke mer enn ca 10år siden hele det tradisjonelle finanssystemet kollapset.  Det er få land som kom like godt ut av det som Norge gjorde ettersom staten kunne stille bak med redningspakker.  

Og du repeterer propagandaen du har lest, som en papegøye. Akkurat som MLM-ere pleier å gjøre.

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Og du repeterer propagandaen du har lest, som en papegøye. Akkurat som MLM-ere pleier å gjøre.

Det er opptil deg hva du ønsker å skjønner eller ikke. Jeg har holdt på med Kryptovaluta(bitcoin og flere) siden 2011 lenge før det ble "mainstream" og gjort det bra på det. Alt som løser reelle problemer og således tilfredsstiller behov vil alltids ha en verdi. Det fungerer ikke slik at propaganda er en faktor.  

Hvis du ikke gjør deg noen refleksjoner utfra min forrige post, så tror jeg ikke du er oppegående nok til at du har så mye utbytte av teamet egentlig.  

Skrevet (endret)

Problemet er at selv om videoutleiebutikkene i sin tid måtte gi slipp på markedsmakten sin, noe som til slutt førte til deres død, er det utelukket at bankene vil gjøre det; den dagen en kryptovaluta blir en trussel mot bankenes eksistens, kommer de til å løpe logrende til politikerne for å få dem til å vedta forbud eller restiksjoner, noe man ser tendenser til allerede idag.

Så å tro at bankene frivillig vil gi fra seg makten sin - og den makten er ikke liten; tenk bare på milliardene EU subsidierte bankene med etter finanskrisen - er omtrent som å tro på Olsokgubben.

Ergo har en kryptovaluta kun en realistisk fremtid dersom den er eid eller kontrollert av bankene, og verken Bitcoin eller andre større kryptovalutaer idag har denne egenskapen, slik at Bitcoin har nøyaktig 0% sjanse for å lykkes i det lange løp. Økonomisk anarkisme høres kanskje fint ut i teorien, men i praksis er dette dødfødt; altfor mange mektige personer med stor innflytelse er avhengige av dagens økonomiske system.

Fra tid til annen dukker det opp opprørsbevegelser som blusser opp en tid, som Occupy Wall Street eller paraplydemonstrasjonene i Hong Kong i 2014, men når maktens høye herrer en dag begynner å bli lei og sier stopp, er det over og ut. Bitcoin er en opprørsbevegelse i økonomisk format som et alternativ til de etablerte bankene, og Bitcoins fremtid er like lys som fremtiden til Occupy Wall Street - listen av argumenter politikerne kan bruke for å forby Bitcoin er lang som et vondt år med tanke på ulovlige aktiviteter der man bruker kryptovalutaen.

På den annen side kan man sikkert også bruke mange av de samme argumentene om kontanter, noe som er grunnen til ønsket om et kontantløst samfunn, og denne virkeligheten der bankene har all kontroll vil neppe bli erstattet av en økonomisk rebell som Bitcoin.

Endret av Bix

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...