AnonymBruker Skrevet 18. januar 2018 #1 Skrevet 18. januar 2018 Hva har dere kjøpt av kryptovaluta til de som holder på med sånt? Evt tanker generelt 😊 Anonymkode: 8da4e...6e0
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2018 #2 Skrevet 18. januar 2018 Kompiser har kjøpt, jeg holder meg unna. Er det ikke slik at 90% av verdiene holdes av 4% av kundene. Jeg tror nok prisene drives opp og ned av større meglerfirma med robot programmer som driver prisene opp og ned og tjener penger uansett hvilken vei det går. Hele greia nå er jo bare spekulativt, ytterst få bruksområder og ett virrvarr av kryptovalutaer (1400 idag og titalls nye hver eneste dag) Om jeg hadde solgt varer hadde jeg aldri turt å selge i bitcoin, man vet jo aldri hvor mye du får for prisene stiger og synker med titalls prosent hver time... Anonymkode: 14a00...943
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2018 #3 Skrevet 18. januar 2018 Stellar, request blant annet Tenker at om 2 år vil de som har kjøpt krypto som blir akseptert og brukt i dagliglivet rike. Og nå snakker jeg ikke om at man skal bytte ut kroner med bitcoin, men at systemet bak en kryptovaluta som ikke bare er ment å brukes som penger, får systemet sitt implementert. Norge burde også gå raskt ut og endre skattelovene slik at de enkelt kan tjene de milliardene det vil gi i skatt. Slik som de er nå vil mange holde på formuen eller ulovlig unngå å betale skatt fordi lovene er hinsides. Nå har jeg veldig nylig kjøpt krypto selv, så ikke noe å skryte av, men jeg ser at om jeg hadde kjøpt meg inn for 2 år siden hadde det å betale skatt blitt et helvete. Man skal loggføre og betale skatt eller få fradrag for hver eneste transaksjon mellom valuta. Bare denne måneden har jeg allerede 38 transaksjoner mellom valuta. Kan lett se for meg 600 transaksjoner i året som alle skal betales skatt på eller registreres tap på, og de fleste av disse vil det være snakk om få kroner i forskjell i verdi. En flat skatt når man tar ut krypto er mye mer realistisk Mange tror fortsatt at kryptovaluta = bitcoin = skal erstatte penger. Noe som er som å si at all marsipan kun skal brukes til marsipankake og kan ikke brukes til marsipangriser eller spise det fra pakken 40 minutter siden, AnonymBruker said: Kompiser har kjøpt, jeg holder meg unna. Er det ikke slik at 90% av verdiene holdes av 4% av kundene. Jeg tror nok prisene drives opp og ned av større meglerfirma med robot programmer som driver prisene opp og ned og tjener penger uansett hvilken vei det går. Hele greia nå er jo bare spekulativt, ytterst få bruksområder og ett virrvarr av kryptovalutaer (1400 idag og titalls nye hver eneste dag) Om jeg hadde solgt varer hadde jeg aldri turt å selge i bitcoin, man vet jo aldri hvor mye du får for prisene stiger og synker med titalls prosent hver time... Anonymkode: 14a00...943 Nå finnes det kryptovaluta utenfor Bitcoin. Hva mener du med få bruksområder? Tvert imot, blockchain kan brukes til veldig mye, du kan bruke det som en dropbox, journalsystem, reisesystem, lån, system for kontrollering gyldigheten av produkter osv. Det er ikke slik at 90% av verdiene holdes av 4% av kundene, nei Jeg ville ikke kjøpt bitcoin, ca, jeg tror ikke den vil overleve langt frem i tid. Den kan godt mulig stige igjen, men teknologien bak er ikke den beste og når krypto blir mainstream vil den ikke lenger foretrekkes bare fordi den er en kjendis Anonymkode: 704c9...9cb 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2018 #4 Skrevet 18. januar 2018 Kryptovaluta er scam. Anonymkode: 2c1ce...0fd 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2018 #5 Skrevet 18. januar 2018 95% av bitcoin kontrolleres av 4% av brukerene, øverste 1% eier halvparten (zerohedge). Kan sikkert i teorien brukes til mye i fremtiden, men akkurat nå er dette en boble. Nye regulativer vil komme og nye fond er under godkjenning i Usa som skal spekulere i crypto og føre til enda mer ustabilitet. Disse storbankene og investeringsbankene elsker volatile aksjer og valuta. Vanlige mennesker blir nok spilt utover sidelinjen av noen få spekulanter. Anonymkode: 14a00...943
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2018 #6 Skrevet 18. januar 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Kryptovaluta er scam. Anonymkode: 2c1ce...0fd Tjaa, på samme måte som aksjer og all prissetting av selskaper er en scam. Anonymkode: 8da4e...6e0
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2018 #7 Skrevet 18. januar 2018 Har en liten "kosepost" på 10 ETH og en kvart BTC Ikke noe jeg spekulerer med til daglig, planlegger å øke til 1 BTC sakte og rolig og sitte på begge to et par-tre år. Anonymkode: cda43...5f5
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2018 #8 Skrevet 19. januar 2018 Dere kan se på BAT. De ønsker gjøre det enkelt for mennesker å støtte artister osv. Youtube er som kjent ikke alltid like flink til å gi mennesker profitt basert på seertall/ subscribers. Med bat kan du betale direkte til personen du ønsker å støtte. De har en egen nettleser/ browser, Brave. trenger litt tweaks på pc, men fungerer veldig bra på mobil https://brave.com/ Anonymkode: 704c9...9cb
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2018 #10 Skrevet 19. januar 2018 On 18.1.2018 at 10:46 AM, AnonymBruker said: Stellar, request blant annet Tenker at om 2 år vil de som har kjøpt krypto som blir akseptert og brukt i dagliglivet rike. Og nå snakker jeg ikke om at man skal bytte ut kroner med bitcoin, men at systemet bak en kryptovaluta som ikke bare er ment å brukes som penger, får systemet sitt implementert. Norge burde også gå raskt ut og endre skattelovene slik at de enkelt kan tjene de milliardene det vil gi i skatt. Slik som de er nå vil mange holde på formuen eller ulovlig unngå å betale skatt fordi lovene er hinsides. Nå har jeg veldig nylig kjøpt krypto selv, så ikke noe å skryte av, men jeg ser at om jeg hadde kjøpt meg inn for 2 år siden hadde det å betale skatt blitt et helvete. Man skal loggføre og betale skatt eller få fradrag for hver eneste transaksjon mellom valuta. Bare denne måneden har jeg allerede 38 transaksjoner mellom valuta. Kan lett se for meg 600 transaksjoner i året som alle skal betales skatt på eller registreres tap på, og de fleste av disse vil det være snakk om få kroner i forskjell i verdi. En flat skatt når man tar ut krypto er mye mer realistisk Mange tror fortsatt at kryptovaluta = bitcoin = skal erstatte penger. Noe som er som å si at all marsipan kun skal brukes til marsipankake og kan ikke brukes til marsipangriser eller spise det fra pakken Nå finnes det kryptovaluta utenfor Bitcoin. Hva mener du med få bruksområder? Tvert imot, blockchain kan brukes til veldig mye, du kan bruke det som en dropbox, journalsystem, reisesystem, lån, system for kontrollering gyldigheten av produkter osv. Det er ikke slik at 90% av verdiene holdes av 4% av kundene, nei Jeg ville ikke kjøpt bitcoin, ca, jeg tror ikke den vil overleve langt frem i tid. Den kan godt mulig stige igjen, men teknologien bak er ikke den beste og når krypto blir mainstream vil den ikke lenger foretrekkes bare fordi den er en kjendis Anonymkode: 704c9...9cb Hvordan skatter du idag? Jeg synes det er kjempevanskelig, selv med cointracker. Håper de får på plass noen bedre løsninger. Anonymkode: 767d4...cc9
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2018 #11 Skrevet 19. januar 2018 På 18.1.2018 den 12.41, AnonymBruker skrev: Tjaa, på samme måte som aksjer og all prissetting av selskaper er en scam. Anonymkode: 8da4e...6e0 Hvordan kan du si det? Selskaper som gir deg gode utbytte er vel ikke scam. Trur du burde sette deg inn i aksjer først. Anonymkode: 81c24...0a4
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2018 #12 Skrevet 20. januar 2018 3 hours ago, AnonymBruker said: Hvordan kan du si det? Selskaper som gir deg gode utbytte er vel ikke scam. Trur du burde sette deg inn i aksjer først. Anonymkode: 81c24...0a4 Det var nok sarkasme. 0fd vet enten ikke hva svindel er, eller hva Bitcoin og liknende valutaer er. Anonymkode: d8593...175
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2018 #13 Skrevet 20. januar 2018 9 hours ago, AnonymBruker said: Det var nok sarkasme. 0fd vet enten ikke hva svindel er, eller hva Bitcoin og liknende valutaer er. Anonymkode: d8593...175 Jo. Bitcoin er en pen innpakning med null innhold. Anonymkode: 2c1ce...0fd 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2018 #14 Skrevet 20. januar 2018 9 minutter siden, AnonymBruker said: Jo. Bitcoin er en pen innpakning med null innhold. Anonymkode: 2c1ce...0fd La meg korrigere meg, 0fd vet ikke hva penger er. Anonymkode: d8593...175
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2018 #15 Skrevet 20. januar 2018 Nei, takk. La oss først av alt bare fastslå at alle er vel litt misunnelige på de som kjøpte seg inn for ett år siden, og har nå solgt med 10-dobling av verdenene. For å ikke snakke om de som kjøpte seg inn for fem år siden, da én bitcoin kostet sånn ca 1kr pr stk. Men, nå? Aldri i livet. Pyramidespill så til de grader. Artig observasjon: 1. Hvem er det per i dag som hauser bitcoin og disse kryptovalutaene høyt oppi skyene? Jo, det er de som har kjøpt seg inn sent, som de siste par månedene. Fordi de er nå mest desperate etter videre økning for å i det minste kunne tjene noe på «investeringene» sine. Akkurat som de nederste i pyramidespill. 2. Hvem er så disse menneskene, som nå så desperat forsvarer bitcoin og kryptovalutaer på diverse fora, kommentarfelt i nettaviser etc. Jo, det er folk uten noe form for (økonomisk) suksess eller andre bragder å vise til i livet. Akkurat som de nederste i pyramidespill. Og disse desperate menneskenes innsikt og «ekspertise» skal man liksom satse sparepengene sine på? Anonymkode: 796aa...059 2
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2018 #16 Skrevet 20. januar 2018 4 minutter siden, AnonymBruker said: Og disse desperate menneskenes innsikt og «ekspertise» skal man liksom satse sparepengene sine på? Jeg anbefaler ikke å kjøpe kryptovaluta, og jeg tror nok at Bitcoin kommer til å få et kraftig fall, men det gjør det ikke til en svindel. Det er relativt sikkert at kryptovaluta i en eller annen form er kommet for å bli, og bare kommer til å bli større. Problemet er å gjette hvilken eller hvilke som vil overleve. Det er fortsatt en formue igjen å tjene for de som treffer, men de aller fleste av de flere 100 som finnes nå vil nok bli relativt verdiløse. Anonymkode: d8593...175
Kryptosnuppa Skrevet 3. februar 2018 #17 Skrevet 3. februar 2018 På 18.1.2018 den 10.48, AnonymBruker skrev: Kryptovaluta er scam. Anonymkode: 2c1ce...0fd Hva baserer du dette på? Media? DYOR. Blockchainprinsippet er en flott mulighet for desentrialisering av store monopoler innen mange områder, som økonomi, helsejournaler, programmeringskoder.. At konseptet startet med en coin skapt under pseudonym, betyr ingenting for strukturen av blockchainen. Det er fint å være skeptisk, men her er det mange spennende mulgheter, og jeg råder til å lese seg opp på både det man er enig i og uenig, og danne seg sin egen mening. Selv har jeg troen på Etherium, Lympo, Play2Live og underdogs som Publica, XRB og RaiBlocks. De var underdogs for meg, i det minste.
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2018 #18 Skrevet 3. februar 2018 18 minutter siden, Kryptosnuppa said: Hva baserer du dette på? Media? DYOR. Blockchainprinsippet er en flott mulighet for desentrialisering av store monopoler innen mange områder, som økonomi, helsejournaler, programmeringskoder.. At konseptet startet med en coin skapt under pseudonym, betyr ingenting for strukturen av blockchainen. Det er fint å være skeptisk, men her er det mange spennende mulgheter, og jeg råder til å lese seg opp på både det man er enig i og uenig, og danne seg sin egen mening. Selv har jeg troen på Etherium, Lympo, Play2Live og underdogs som Publica, XRB og RaiBlocks. De var underdogs for meg, i det minste. Hilsen ett stort tenkende menneske med lang fartstid og ekspertise innenfor både teknologi, økonomi, og masse-psykologi.. .. eller kanskje ikke mer livets skole, tenker jeg. Kan du vennligst f.eks. forklare forskjellen på blockchain, og en distribuert database/distribuert hash-tabell? Kan du også forklare din egeninteresse i kryptovaluta - utover at du ønsker å tjene penger på dette? I form av å kunne hente ut mer penger enn hva du setter inn? Anonymkode: 796aa...059 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2018 #19 Skrevet 3. februar 2018 14 hours ago, Kryptosnuppa said: Hva baserer du dette på? Media? DYOR. Blockchainprinsippet er en flott mulighet for desentrialisering av store monopoler innen mange områder, som økonomi, helsejournaler, programmeringskoder.. At konseptet startet med en coin skapt under pseudonym, betyr ingenting for strukturen av blockchainen. Det er fint å være skeptisk, men her er det mange spennende mulgheter, og jeg råder til å lese seg opp på både det man er enig i og uenig, og danne seg sin egen mening. Selv har jeg troen på Etherium, Lympo, Play2Live og underdogs som Publica, XRB og RaiBlocks. De var underdogs for meg, i det minste. https://no.wikipedia.org/wiki/Bernard_Madoff Blockchain er innpakningen, kjernen er en svindel av akkurat samme type som Madoff holdt på med. Anonymkode: 2c1ce...0fd
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2018 #20 Skrevet 4. februar 2018 Finnes det en liste over de 1400 ulike valutaer? Anonymkode: a872e...5e0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå