sommermor Skrevet 19. januar 2018 #21 Skrevet 19. januar 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, det må du ikke. Du trenger ikke lage budsjett og føre regnskap for å slutte å kjøpe ting du ikke trenger, se litt på prislappene når du er på butikken, ta NSB-toget fremfor flytoget, sykle fremfor å kjøre bil, leie ut leiligheten din på Airbnb når du er på ferie og kjøpe julegaver på januarsalg. Jeg sjekker knapt saldoen på kontoen min, kunne ikke finne på å lage et budsjett, fører ikke regnskap, tuller ikke rundt med mange forskjellige kontoer, har en ganske vanlig årslønn og pleier likevel å sitte igjen med et par hundre tusen i «overskudd» på slutten av året når jeg på slutten av året sammenligner saldoen på kontoen med året før. Lag gjerne budsjett om du synes det er gøy, men hvis du bare skal spare penger, så er det jo bare å bruke mindre penger på ting du egentlig ikke trenger. Anonymkode: ab462...cad Har NSB toget gratis billetter for barn og kun 95 kroner for honnør ?
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2018 #22 Skrevet 19. januar 2018 11 minutter siden, sommermor skrev: Har NSB toget gratis billetter for barn og kun 95 kroner for honnør ? Vet ikke hvilken distanse du er ute etter, men det koster 47 kroner for honnør fra Oslo S til Gardermoen. Anonymkode: ae305...0e8
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2018 #23 Skrevet 19. januar 2018 Det har funket for meg å ha flere kontoer. Regningskonto til faste regninger, en buffer, sparekobto og brukskonto. Jeg har ut i fra hvor mye som er igjen etter faste utgifter, satt opp hvor mye matbudsjettet er på og hvor mye jeg skal spare. Dette overfører jeg til kontoer samme dag lønna kommer. Resterende beløp er det jeg har å bruke på meg selv og "tull" og står igjen på brukskontoen. Jeg må sette av et bestemt beløp til sparing rett etter lønn. Og tenker at de pengene har jeg ikke. Hvis ikke flyr lappene. Anonymkode: bb2ae...09f 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2018 #24 Skrevet 19. januar 2018 Bruk kontanter når du handler. Legger matpenger i 4 konvolutter. Super lett sparing. Anonymkode: 1c76d...c9d 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2018 #25 Skrevet 19. januar 2018 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, det må du ikke. Du trenger ikke lage budsjett og føre regnskap for å slutte å kjøpe ting du ikke trenger, se litt på prislappene når du er på butikken, ta NSB-toget fremfor flytoget, sykle fremfor å kjøre bil, leie ut leiligheten din på Airbnb når du er på ferie og kjøpe julegaver på januarsalg. Jeg sjekker knapt saldoen på kontoen min, kunne ikke finne på å lage et budsjett, fører ikke regnskap, tuller ikke rundt med mange forskjellige kontoer, har en ganske vanlig årslønn og pleier likevel å sitte igjen med et par hundre tusen i «overskudd» på slutten av året når jeg på slutten av året sammenligner saldoen på kontoen med året før. Lag gjerne budsjett om du synes det er gøy, men hvis du bare skal spare penger, så er det jo bare å bruke mindre penger på ting du egentlig ikke trenger. Anonymkode: ab462...cad Ok, rådet var selvfølgelig myntet på folk som faktisk har problemer med å spare som det er. Tenker dere som kommer med tips som "tjen mer", "bruk mindre", "spar mer" ikke er helt i målgruppen. Anonymkode: 93852...00d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå