AnonymBruker Skrevet 17. januar 2018 #1 Skrevet 17. januar 2018 Hva ville du valgt? Hvilken type jobb er ideell å ha når man har barn? Jeg lurer på å studere juss, eller å forbedre karakterene så jeg kommer inn på psykologi profesjon. Den mest «enkle» løsningen er å bli lærer, da jeg allerede jobber som assistent i skolen. Men jeg ser og hvor slitsomt det potensielt kan være å jobbe med andres barn hver dag, når man i tillegg har egne som skal følges opp og som krever sitt.. Hva ville dere valgt? Og hva med jobbmuligheter? Anonymkode: 0206d...67f
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2018 #2 Skrevet 17. januar 2018 Jeg har studert de tingene du nevner, og mener spesifikt at jeg ville hatt store problemer med å få gjennomført disse studier om jeg hadde hatt barn. Jeg har bare hatt "meg" å tenke på, og har følgelig kunne sittet å lese kvelder, helger, ukedager uten problem + jobbet for å få ekstra inntekt. Økonomien går ikke rundt på kun studielån som regel. Anyways, du må bare gjøre det du selv ønsker å gjøre. Hva enn du velger er det 3-6 år av ditt liv, og det vil komme langt flere år som yrkesaktiv i ettertid. Det som er smartest å gjøre er kanskje å satse på noe der det er enkelt å få jobb et sted du vil du og barna dine skal bo. Det er nemlig langt vanskeligere å flytte etter drømmejobben som jurist eller psykolog når man har et barn eller flere med på lasset... Du har åpenbart litt spredte interesser, lik meg selv. Hva med å prøve deg på barnevern? Det er en slags mellomting der man kan jobbe med både juridiske sider av barneomsorg, samt jobbe med psykologiske utfordringer, uten at du nødvendigvis jobber i direkte tilknytning til barn hele tiden. Du har også noe praksis da, siden du jobber som assistent i skole. Anonymkode: 33714...d68
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå