Mammatil1994 Skrevet 17. januar 2018 #1 Skrevet 17. januar 2018 Skulle fått tatt farskapstest (blodprøve) men før barnet er født! Prøvd å ringe hele Danmark og Sverige- får ingen svar. Prøvde å lese om www.pappatest.no men føler meg ikke trygg på sendingen i posten til USA.
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2018 #2 Skrevet 17. januar 2018 Du vet det er en risiko å ta test av barnet før det er født? Er det å spontanabortere verdt det? Hvorfor ikke bare vente? Anonymkode: 736f3...9fa 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2018 #3 Skrevet 17. januar 2018 Er du sikker på at du har ringt heeeeele Sverige? Bensinstasjonen i Eskilstuna også? Jeg tror kanskje du har ringt endel feil. Anonymkode: c38a8...856 3
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2018 #4 Skrevet 17. januar 2018 Vent nå, for barnets skyld! Anonymkode: d107c...cec 2
Mammatil1994 Skrevet 17. januar 2018 Forfatter #5 Skrevet 17. januar 2018 For et tåpelig svar? Sikkert ikke bensinstasjoner nei, men flere sykehus å privarklinikker som kunne egne seg til å gjennomføre slikt. Det er en vanlig blodprøve fra mor og ikke lenger fostervannsprøve
Maleficenta Skrevet 17. januar 2018 #6 Skrevet 17. januar 2018 4 minutter siden, Mammatil1994 skrev: For et tåpelig svar? Sikkert ikke bensinstasjoner nei, men flere sykehus å privarklinikker som kunne egne seg til å gjennomføre slikt. Det er en vanlig blodprøve fra mor og ikke lenger fostervannsprøve Fra mor?
Mammatil1994 Skrevet 17. januar 2018 Forfatter #7 Skrevet 17. januar 2018 Ja. Barnets dna finnes i mors blod fostervannsprøve har dem gått bort fra pga SA sjansen på 1%
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2018 #8 Skrevet 17. januar 2018 1 minutt siden, Mammatil1994 skrev: For et tåpelig svar? Sikkert ikke bensinstasjoner nei, men flere sykehus å privarklinikker som kunne egne seg til å gjennomføre slikt. Det er en vanlig blodprøve fra mor og ikke lenger fostervannsprøve Nei, det er ikke farskap man kan teste med blodprøve fra mor. Fosterets DNA er ikke i ditt blod. Det man kan teste ved vanlig blodprøve er risiko for at fosteret har sykdommer. Farskapstest under svangerskapet er ulovlig på grunn av risiko for spontanabort. Anonymkode: 736f3...9fa 5
Forundret.. Skrevet 17. januar 2018 #9 Skrevet 17. januar 2018 Hvorfor haster det å få gjort dette før baby kommer?
Mammatil1994 Skrevet 17. januar 2018 Forfatter #10 Skrevet 17. januar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei, det er ikke farskap man kan teste med blodprøve fra mor. Fosterets DNA er ikke i ditt blod. Det man kan teste ved vanlig blodprøve er risiko for at fosteret har sykdommer. Farskapstest under svangerskapet er ulovlig på grunn av risiko for spontanabort. Anonymkode: 736f3...9fa Tull har snakket med legepersonell på sykehus i norge om akuratt dette. Å overlege sa at det var blodprøve av mor å inget annet. Pappatest kan også gå god for dette. 2
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2018 #11 Skrevet 17. januar 2018 1 minutt siden, Mammatil1994 skrev: Ja. Barnets dna finnes i mors blod fostervannsprøve har dem gått bort fra pga SA sjansen på 1% Hvordan mener du at man kan skille mors DNA fra fosterets DNA egentlig? Anonymkode: 736f3...9fa 2
Mammatil1994 Skrevet 17. januar 2018 Forfatter #12 Skrevet 17. januar 2018 Akkurat nå, Forundret.. skrev: Hvorfor haster det å få gjort dette før baby kommer? Det er viktig for meg og min familie eller den potensielle familien
Mammatil1994 Skrevet 17. januar 2018 Forfatter #13 Skrevet 17. januar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvordan mener du at man kan skille mors DNA fra fosterets DNA egentlig? Anonymkode: 736f3...9fa Kan ikke svare. Er ikke lege
nordlending Skrevet 17. januar 2018 #14 Skrevet 17. januar 2018 5 minutter siden, Mammatil1994 skrev: Tull har snakket med legepersonell på sykehus i norge om akuratt dette. Å overlege sa at det var blodprøve av mor å inget annet. Pappatest kan også gå god for dette. Spurte du hvor dette kunne gjøres? Skulle tro legen(e) som sier det burde vite.
Mammatil1994 Skrevet 17. januar 2018 Forfatter #15 Skrevet 17. januar 2018 1 minutt siden, nordlending skrev: Spurte du hvor dette kunne gjøres? Skulle tro legen(e) som sier det burde vite. De anbefalte å ta kontakt i danmark og ellerSverige. Men hadde ingn tlf å navn
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2018 #16 Skrevet 17. januar 2018 Det stemmer at litt av fosterets DNA er i mors blod, jeg vil tro det er mulig å bestemme farskap ut i fra det. I Norge er det nå godkjent å analysere barnets rhesus-type i mors blod, og da ser man på de rhesus negative mødrene. Finner de noen små prosent rhesus positive gener er barnet rhesus positivt, finner de kun rhesus negative gener er barnet rhesus negativt. Jeg kan tenke meg de benytter noe av den samme teknikken til farskapstesting. Anonymkode: f4e4a...09c
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2018 #17 Skrevet 17. januar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det stemmer at litt av fosterets DNA er i mors blod, jeg vil tro det er mulig å bestemme farskap ut i fra det. I Norge er det nå godkjent å analysere barnets rhesus-type i mors blod, og da ser man på de rhesus negative mødrene. Finner de noen små prosent rhesus positive gener er barnet rhesus positivt, finner de kun rhesus negative gener er barnet rhesus negativt. Jeg kan tenke meg de benytter noe av den samme teknikken til farskapstesting. Anonymkode: f4e4a...09c Men at det ikke utføres i Norge enda, ikke som jeg har fått med meg i allefall. Anonymkode: f4e4a...09c
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2018 #18 Skrevet 18. januar 2018 Altså hele NIPT testen baserer seg jo på å detektere fri DNA fra fosterets blod i mors blod. Så teknologien er der, i Norge er NIPT testen kun lov til å brukes (innføres i 2018) for kvinner som allerede har tilbud til fostervannsprøve. Så å detektere f.eks kjønn og øyefarge er ikke lov ved denne blodprøven i Norge selv om det er mulig i andre land. Prøv å søk etter NIPT test + biological paternity så får du svar på hvilke lab tar i mot prøven. Anonymkode: 660b7...a2c
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2018 #19 Skrevet 18. januar 2018 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Men at det ikke utføres i Norge enda, ikke som jeg har fått med meg i allefall. Anonymkode: f4e4a...09c I det hele tatt er det svært mye man ikke utfører i Norge ennå. Anonymkode: 60427...4fd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå