Gå til innhold

Endre borettsavtale uten enighet/tilslutning fra alle parter, lovlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en vanskelig situasjon, hvor jeg og mine søsken (og mor) har borettsavtale til en familiegård som i sin tid ble solgt fra min mor til min søster.

Min mor og min søster har nå blitt enige om at min mor skal ha borett kun til kårleiligheten i våningshuset/hovedhuset på gårde, og at hun eventuelt skal forpakte bort eller på sikt selge gården (da er det jo enklere å få høyere pris om det eksisterer borett kun til kårleligheten og ikke hovedleiligheten/hoveddelen av huset).

Denne avtalen ble for åtte år siden underskrevet av min søster, min mor, min bror og meg selv. Jeg lurer da på om det er lovlig at de to endrer denne avtalen, selv om min bror og jeg er uenige i at den skal endres?

Anonymkode: 9d892...def

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du og din bror  har borett på en gård din søster eier? Er dere hjemmeboende og skal fortsette å være det?

Anonymkode: 37cb6...12c

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du og din bror  har borett på en gård din søster eier? Er dere hjemmeboende og skal fortsette å være det?

Anonymkode: 37cb6...12c

Ja, vi bor ikke der nei, vår mor bor der. Gården var en odelsgård, og da hun kjøpte den inngikk vi en borettsavtale. Vår mor har borett, og når hennes "faller bort" får vi borett. Men når hun nå endrer den fra hovedleiligheten til kårleligheten, lurer jeg på hvilke regler som gjelder, siden avtalen spesifiserer at boretten gjelder hovedleiligheten.

Anonymkode: 9d892...def

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...