Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye skal man gi en barnevakt på 19 per time? Hun skal passe en gutt på 2,5 år på kveldstid, det vil si at han mest sannsynlig sover.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

100-150 tenker jeg. Spørs litt hvor lenge det er. 3-4 timer = 500-600. Er det utover natten så det blir som en hel vakt (som jobb), så ville jeg kanskje gått ned litt pr time. 5-6 timer = 700 kr, 7-8 timer = 800-900 kr. 

Anonymkode: cf1f4...053

• Liker 1
Skrevet

Seriøst? 😱

Anonymkode: 650bc...c07

• Liker 2
Skrevet

500 for en hel kveld + pizza og godteri i all mass til bv og ungene. 

Anonymkode: 02d20...55d

• Liker 2
Skrevet

Ville gått for ca 100kr per time og kanskje max 500kr for en kveld (med mindre det er snakk om overnatting). 

Anonymkode: 286cb...0e7

Skrevet

Ville hvertfall gitt såppass at barnevakten gjerne vil fortsette. For meg er barnevakt gull verdt, og det betyr så mye de kveldene jeg og mannen kan dra ut å være kjærester, og å vite at mini er i trygge hender. Tenker at dere hvertfall ikke bør være sparsommelige på det

Anonymkode: 1f53a...9b6

• Liker 2
Skrevet

Det er en 19-åring som er barnevakt, dvs en voksen som bør få lønn som en voksen. Hadde man valgt en 14-15-åring så hadde lønna selvfølgelig vært justert ned :) 

• Liker 2
Skrevet

For en hel kveld tenker jeg ca 700 er bra og gir barnevakten lyst til å gjøre dette flere ganger

• Liker 1
Skrevet

Hvis ungen sover så ville jeg betalt 4-500kr for en hel kveld. Ca 100kr timen. 

Hvis hun må ordne med kvelds og kveldsstell/legging så ville jeg betalt litt mere. 

Gode, stødige barnevakter man kan stole på er gull verdt, så betal heller litt for mye enn litt for lite. 

Skrevet

Jeg er 15 år og barnevakt. På kveldene tjener jeg 300 kr, da er jeg der i sånn 3-4 timer. Jeg synes selv jeg får sinnsykt bra betalt! Så tror nokk det holder plenti med 500kr, ikke mer! 

Du skal få lovt til å ta deg en tur på byen uten å bli ruinert, samtidig som du må passe på st barnevakten vil komme tilbake.

hun jeg passer ungene for snakket om at vi måtte bli enig om en pris, så det kan jo selvsagt du også gjøre:)

• Liker 2
Skrevet
18 minutter siden, ulven298 skrev:

Jeg er 15 år og barnevakt. På kveldene tjener jeg 300 kr, da er jeg der i sånn 3-4 timer. Jeg synes selv jeg får sinnsykt bra betalt! Så tror nokk det holder plenti med 500kr, ikke mer! 

Du skal få lovt til å ta deg en tur på byen uten å bli ruinert, samtidig som du må passe på st barnevakten vil komme tilbake.

hun jeg passer ungene for snakket om at vi måtte bli enig om en pris, så det kan jo selvsagt du også gjøre:)

Enig! Om de for det meste sover og.De fleste har jo ikke råd til å ha barnevakt om det koster 1000kr 😱 d e jo skattefrie penger og.

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Enig! Om de for det meste sover og.De fleste har jo ikke råd til å ha barnevakt om det koster 1000kr 😱 d e jo skattefrie penger og.

Hvis hun ikke har annen jobb, så er jo 500kr mye.

for meg som ikke har annen jobb så er jo 300kr mye, hvertfall med tanke på at jeg bare sitter på sofaen og ser på TV og spiser godteri de har satt ut til meg, mens ungene sover.

jeg får jo egt penger for å se på TV, Hahah!

• Liker 2
Skrevet

Dette kommer hvertfall fra en fornøyd barnevakt:)

Så jeg tenker maks 500kr. Hun ser vell bare på TV uansett?

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

100-150 tenker jeg. Spørs litt hvor lenge det er. 3-4 timer = 500-600. Er det utover natten så det blir som en hel vakt (som jobb), så ville jeg kanskje gått ned litt pr time. 5-6 timer = 700 kr, 7-8 timer = 800-900 kr. 

Det er jo helt sinnsykt.  Nesten 1000 kroner for å sitte å se på tv, mens barnet sover.  

• Liker 5
Skrevet
8 minutter siden, Hårstrikk79 skrev:

Det er jo helt sinnsykt.  Nesten 1000 kroner for å sitte å se på tv, mens barnet sover.  

Alternativet er kanskje at denne voksne kvinnen på 19 år velger å ta på seg nattevakter på sykehjem som betaler det dobbelte. 

Velger man voksen barnevakt i stedet for en ungdom, så må man betale tilsvarende. 100 kr timen bør være et minimum når det gjelder voksne mennesker. 

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Alternativet er kanskje at denne voksne kvinnen på 19 år velger å ta på seg nattevakter på sykehjem som betaler det dobbelte. 

Velger man voksen barnevakt i stedet for en ungdom, så må man betale tilsvarende. 100 kr timen bør være et minimum når det gjelder voksne mennesker. 

Joda. Men pengene som barnevakt er skattefritt.  Og arbeidsinnsatsen er minimal. (med et sovende barn)

• Liker 3
Skrevet

Som 16/17 satt jeg barnevakt og fikk rundt 200-300. Fikke en gang 500 da jeg satt fra klokka 20-02.00 og syntes det var sinnsykt mye. Er jo tross alt skattefritt. Men så hadde jeg 76kr i timelønn i fornøyelsespark også.

Nå som 20 år hadde jeg syns 90kr timen var bra om ungen sov, litt mer om den var våken. Maks 500 på en kveld. Jobber i barnehage hvor jeg har ansvaret for ca. 10 unger om gangen alene i våken tilstand, og får 150 i timen, så syns dette kan nedjusteres en del da det er snakk om ett barn og som evt. sover. 

Anonymkode: 818a0...f38

• Liker 3
Skrevet
2 timer siden, Sisevt skrev:

Hvor mye skal man gi en barnevakt på 19 per time? Hun skal passe en gutt på 2,5 år på kveldstid, det vil si at han mest sannsynlig sover.

9540 kr. alt annet er barnearbeid.

Anonymkode: bc245...39c

• Liker 1
Skrevet
22 minutter siden, Hårstrikk79 skrev:

Joda. Men pengene som barnevakt er skattefritt.  Og arbeidsinnsatsen er minimal. (med et sovende barn)

Det er den som nattevakt på et sykehjem også ;) 

Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er den som nattevakt på et sykehjem også ;) 

Det har det ikke vært på de sykehjemmene jeg har vært nattevakt på:) 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...