AnonymBruker Skrevet 17. januar 2018 #1 Skrevet 17. januar 2018 Flyet mitt ble fire timer forsinket forrige uke, og jeg leser flere artikler om at man kan ha krav på pengeerstatning ved så lange forsinkelser (opptil 600 euro, whaat!). Jeg finner derimot ikke mye informasjon om hvordan man går fram med en slik klage, kan noen som har fått dette gjennom fortelle hvordan dere gjorde det? Det gjelder forøvrig Norwegian, langdistanse. Anonymkode: dd1ed...02f
Rosalie Skrevet 17. januar 2018 #2 Skrevet 17. januar 2018 https://www.forbrukerradet.no/forside/reise/fly/forsinket/
EvaLena Skrevet 17. januar 2018 #3 Skrevet 17. januar 2018 Kommer helt ann på årsaken til forsinkelse.
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2018 #4 Skrevet 17. januar 2018 Dersom du ikke orker å tenke på dette selv kan du bruke https://flyforsinkelser.no/. De tar 25% av det du eventuelt får, og tar ikke noe dersom det viser seg at du ikke har krav på noe. Min far reiser mye, og bruker de veldig ofte siden han ikke orker å tenke noe mer på det selv. Anonymkode: 13490...b6e
Gjest Linaria Skrevet 17. januar 2018 #5 Skrevet 17. januar 2018 husk at det spørs også hvorfor flyet var forsinka. Om det f.eks. var dårlig vær, får du ingenting.
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2018 #6 Skrevet 18. januar 2018 Jeg tror kanskje Norwegian har et skjema på sidene sine som du kan fylle ut: https://www.norwegian.no/reiseinformasjon/forsinkelser-og-kanselleringer/forsinkelser/ Da mitt fly var forsinket en gang sendte jeg mail til kundeservice og sa at jeg skulle være med flightnr xx på dato xx og at det ble forsinket, og ba om årsak. Jeg fikk beskjed om at det er forsikringsselskap mitt som er ansvarlig (noe som ikke er sant), og da tok jeg saken til transportklagenemda for fly. De ga meg medhold og SAS måtte betale kompensasjon Anonymkode: 9823e...eb1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2018 #7 Skrevet 18. januar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg tror kanskje Norwegian har et skjema på sidene sine som du kan fylle ut: https://www.norwegian.no/reiseinformasjon/forsinkelser-og-kanselleringer/forsinkelser/ Da mitt fly var forsinket en gang sendte jeg mail til kundeservice og sa at jeg skulle være med flightnr xx på dato xx og at det ble forsinket, og ba om årsak. Jeg fikk beskjed om at det er forsikringsselskap mitt som er ansvarlig (noe som ikke er sant), og da tok jeg saken til transportklagenemda for fly. De ga meg medhold og SAS måtte betale kompensasjon Anonymkode: 9823e...eb1 Årsaken i dette tilfellet var en teknisk feil som IKKE skyldtes noe uforutsett. Hvis årsaken er værforhold, streik eller andre forhold flyselskapet ikke kan kontrollere får du ingenting Anonymkode: 9823e...eb1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå