Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her hvor jeg bor skal det om kort tid innføres bomring, noe som medfører en ekstra kostnad på et sted mellom 30 000 og 60 000 per år i avgifter knyttet til pendling. Kollektivtransport er ikke aktuelt hvor jeg befinner meg, det vil gjøre at reiseveien tar tre ganger så lang tid (hvis tog og buss) er i rute. 

Min arbeidsplass har en filial i nærheten av der hvor jeg bor. Faktisk gangavstand. 

Har en selvstending jobb, med mye reisevirksomhet. Lite teamarbeid og felles arbeidsoppgaver. 

Jeg har veldig lyst til å høre med arbeidsgiver om jeg kan bytte kontor til filialen i nærheten. Går det ann eller er det frekt? 

Anonymkode: 476a1...6b5

Skrevet

Selvfølgelig kan du spør om det!!

• Liker 3
Skrevet

Takk for tilbakemelding. Jeg er bare så usikker på om jeg kan blande min private økonomi inn i bildet. Jeg har jo valgt å jobbe der, og viste at det kom bomring "en gang". Nå som det er (snart) realiteten og det kommer for en dag hvor dyrt det blir å pendle med bil selv med brikke/avtale etc., så ville det være så greit med et kontor nærme som det ikke koster noe å reise til. 

Noen tanker om hvordan jeg skal legge det fram? Pakke det veldig inn eller være direkte? 

Jeg har erfaring med å forhandle lønn, med det å forhandle andre goder har jeg null erfaring med. Aner ikke hva som er greit, utenom det vanlige, og hva som bare er uhørt sett fra arbeidsgivers side. 

Syns selv jeg har en god sak i og med at jeg reiser mye, også i helger etc. Greit å få veid opp for dette med et gode. 

Skrevet

Dette bør du ikke lure på en gang, gitt at du gjør en solid innsats. Det er selvfølgelig lov å spørre om å bytte kontorlokale. Både du og arbeidsgiver tjener på at du har en litt enklere vei til kontoret, for forsinkelser som følge av kollektivtransport tjener hverken du eller arbeidsgiver på. 

Du kan jo f. eks. legge det frem som noe du velger fremfor lønn i neste omgang. Dvs. dette er viktigere for deg enn at du blir med på lønnsøkning neste gang. 

Men ja, det er helt håpløst at folk skal pålegges slike store ekstratugifter. Og det verste er at det skjer på vakta til en regjering som sier de skal gjøre det enklere å delta i arbeidslivet. helt håpløst når sannheten er at arbeidsfolk tynes ennå mer. 

Anonymkode: 8ad2f...976

Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her hvor jeg bor skal det om kort tid innføres bomring, noe som medfører en ekstra kostnad på et sted mellom 30 000 og 60 000 per år i avgifter knyttet til pendling. Kollektivtransport er ikke aktuelt hvor jeg befinner meg, det vil gjøre at reiseveien tar tre ganger så lang tid (hvis tog og buss) er i rute. 

Min arbeidsplass har en filial i nærheten av der hvor jeg bor. Faktisk gangavstand. 

Har en selvstending jobb, med mye reisevirksomhet. Lite teamarbeid og felles arbeidsoppgaver. 

Jeg har veldig lyst til å høre med arbeidsgiver om jeg kan bytte kontor til filialen i nærheten. Går det ann eller er det frekt? 

Hvordan kan kostnaden bli på mellom 30 og 60 tusen? 😳

Anonymkode: 48186...7bf

Skrevet

TS her. Var litt kjapp med kostnaden. Det ene eksemplet var for tunge kjøretøy. Her er kostnadene: 

31 680/per år med rabatt/brikke innen byområdet. 

TS 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...