Gå til innhold

Jeg skal leie leilighet, men har en bråkete hund...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lang historie kort - jeg må finne meg leilighet, og skal legge ut annonse etter hvert. Problemet er at jeg har en hund som bjeffer en del av lyder han hører, enten det er fra huset eller utenfor. Når jeg er hjemme kan jeg stoppe det, men ikke når jeg ikke er hjemme, og da kan det stå på i alt fra fem minutter til en time, kanskje to. Jeg føler jeg har prøvd alle triks i boka, og har også vært i kontakt med profesjonell hjelp. Jeg har ikke gitt helt opp, men må kalle en spade for en spade og ta i betraktning at dette kan bli et problem der jeg flytter (bor i enebolig nå, så ingen andre enn meg blir plaget). 

Så det jeg lurer på er om noen hundeeiere eller utleiere har noen tanker om hvordan jeg skal gå fram i jakten på bolig nå, hvor mye trenger jeg å legge trykk på dette i annonse eller på visning? Jeg vil selvfølgelig ikke snevre inn mulighetene mer enn nødvendig, men vil heller ikke at naboer eller utleiere skal føle seg "lurt" eller at jeg blir den plagsomme naboen. Har selv fått katta i sekken noen ganger med bråkete nabounger og oppussing og vet hvor ille det kan være.

Faktisk er jeg ikke helt sikker på hva jeg lurer på, for jeg ser ikke helt løsningen på dette selv, men... noen råd eller tanker? Finnes det utleiere som faktisk ikke blir brydd av ulyder? Har tenkt på å leie hos noen som også har en bjeffete hund, men da er risikoen stor for at de kommer til å lage et daglig hinsides bjeffekor (han bjeffer alltid på hunder utenfor vinduet eller på TV, men aldri når de er i samme rom eller går forbi hverandre).

sukk.

Anonymkode: 16b27...a07

Videoannonse
Annonse
Gjest making.a.mess
Skrevet

Når du vet at hunden er bråkete og til sjenanse for naboer så plikter du til å bosette deg så langt unna folk at du ikke er til bry, eller kvitte deg med hunden. 

Skrevet

Avliv den

Anonymkode: 1c859...af6

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Avliv den

Enig :)

Anonymkode: 72ce5...e46

Skrevet

Om du leier en enebolig uten naboer helt tett innpå, så er det vel ikke noe du trenger si noe om

Anonymkode: 0b056...2d4

Skrevet

Enten er du nødt til å skaffe deg enebolig langt vekke fra andre , eller så er du nødt til å aldri la hunden være alene. Enten ved å ta med deg hunden på jobb eller dit du er, jobbe eller studere hjemmefra, eller skaffe hundepasser.
Legg ut annonse på småjobber på finn eller dyreforum at du ønsker hundepasser , så er det mange hjemmeværende som kan hjelpe deg for en ukentlig sum om du bringer hunden til de på morgenen eller de er i din leilighet fra du drar til du kommer hjem.

Anonymkode: b3bfb...e57

• Liker 7
Skrevet

Hva med noe sånn? 

http://www.hundebarnehageoslo.no/

Vet ikke hvor du holder til, men det er flere sånne barnehager for hund rundt om i landet. Koster jo en del, men problemet blir hvertfall løst og hunden får det kjempefint når du er på jobb. 

Anonymkode: e14b2...b2c

• Liker 2
Skrevet

Hundebarnehage eller ha den med på jobb. 

Anonymkode: b8858...413

• Liker 1
Skrevet

Leie enebolig eller finne noen eldre, tunghørte utleiere? Ev. finne utleier som er lite hjemme? Nordsjøarbeider eller noen som bruker egen del til feriested? Hvis du vet hvilke lyder den reagerer på, er det kanskje muligheter for å minimere risikoen for at den hører disse lydene?

Anonymkode: a92e5...4ae

Skrevet

Regner med du tenker på å leie enebolig? Da trenger du vel ikke tenke så mye mer på det? 

Anonymkode: fb53e...fe4

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Avliv den

Troll..

Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Leie enebolig eller finne noen eldre, tunghørte utleiere? Ev. finne utleier som er lite hjemme? Nordsjøarbeider eller noen som bruker egen del til feriested? Hvis du vet hvilke lyder den reagerer på, er det kanskje muligheter for å minimere risikoen for at den hører disse lydene?

Anonymkode: a92e5...4ae

Hunden reagerer på alt som beveger seg utenfor rommet, så det er vanskelig å minimere... :( men ja, jeg håper det finnes noen der ute som ikke blir plaget. Det er første gang jeg skal leie med hund, så jeg er ikke så kjent i terrenget med hva som er akseptabelt og ikke.

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Regner med du tenker på å leie enebolig? Da trenger du vel ikke tenke så mye mer på det? 

Anonymkode: fb53e...fe4

Det er det jeg håper på, at noe dukker opp som ikke ligger på finn.no når jeg legger ut annonse. Foreløpig er det ingen eneboliger har råd til hvor jeg også kommer meg til og fra jobb (kollektivtransport).

Skrevet

Eller tar du faktisk ansvar og få den hunden til hundetrening kurs.   

Anonymkode: 9cead...f57

Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eller tar du faktisk ansvar og få den hunden til hundetrening kurs.   

Anonymkode: 9cead...f57

Hadde du lest hovedinnlegget skikkelig, hadde du sett at dette er noe jeg allerede har hatt profesjonelle på saken (i tillegg til kurs) og at jeg ikke har gitt opp jobben med å få slutt på bjeffingen. Men takk for spydig tips :) 

ts

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Avliv den

DU tuller? :overrasket:

Anonymkode: 58b57...18f

Skrevet

Sett på radioen før du går ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...