Gå til innhold

Mistet totalt troen på menneskeheten og samfunnet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså, hvor grusom skal menneskeheten bli? Det fins ingen varme blant folk lenger.

Ungene er bortskjemte, ufyselige, frekke og ufordragelige. 90 % av dem, minst. Så har vi disse få som er noen engler, som oftest jenter. Skal disse få bære fremtiden vår?

Forholds og partnermarkedet, er håpløst. Det er et seriemonogami uten like. At man er kjærester betyr ikke at man ikke er løs, når man har ti kjærester på ti år. Jeg tror faktisk at ingen, altså null, ekteskap som blir inngått i dag, holder livet ut. No chance. Da må isåfall det bli at døden skiller dem ad, at en av dem blir syk, forulykket, eller at den ene dreper den andre.

Hvis ikke så ender ekteskapet i utroskap, eller at kjærligheten tar slutt etter noen år, etter å ha satt noen stakkars unger til verden.

Og kjærlighet og nærhet er ikke gratis for dem som trodde det. Det blir mer og mer forebeholdt alle kvinner, og de få mennene som er attraktive og har høy status, og bra lønningspose. Det koster faktisk å få oppleve kjærlighet, men den er uansett falsk. Ekte kjærlighet finnes ikke lenger.

Hva skal man si om jobbmarkedet og fremtiden? Den ser ikke bra ut. Snart må man ha master innen noe spesielt for å få 100 fast stilling. Ellers blir det bare vikariater og en usikker livssituasjon. Hvordan skal normale mennesker overleve i fremtiden?

Klasseskillet vil bare bli større og større.

Samfunnet er kaldt, hardt, kynisk og meningsløst. Det er bare et kappløp hele greia, som handler om å oppnå ditt og datt som egentlig ikke betyr noe som helst.

Jeg har tidligere vært en veldig varm person, men etter mange erfaringer om at ting faktisk ikke blir bedre av å være grei, snill og omtenksom, er dette i ferd med å endre seg. Det HAR endret seg.

Anonymkode: 3fc2f...413

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har tidligere vært en veldig varm person, men etter mange erfaringer om at ting faktisk ikke blir bedre av å være grei, snill og omtenksom, er dette i ferd med å endre seg. Det HAR endret seg.

Det merkes veldig godt, for jeg tolker ikke mye snill og omtenksom av dette innlegget. Heller sutrete, desillusjonert og oppmerksomhetssyk. Kanskje litt narsissistisk også.
for ditt eget beste: gå til psykolog og få snakket ut om dette!

Anonymkode: 5e657...d6d

• Liker 4
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det merkes veldig godt, for jeg tolker ikke mye snill og omtenksom av dette innlegget. Heller sutrete, desillusjonert og oppmerksomhetssyk. Kanskje litt narsissistisk også.
for ditt eget beste: gå til psykolog og få snakket ut om dette!

Anonymkode: 5e657...d6d

Nei, for forklaringen kan jo umulig sitte i hvordan folk er blitt og samfunnet har utviklet seg.. Jeg må jo så klart være syk, eneste forklaringen.:klappe:

• Liker 1
Skrevet

Bare å gi faen, livet går videre

Anonymkode: 4e209...dc1

• Liker 2
Gjest C.Tramell
Skrevet

Du trenger å rive deg løs fra pc'n og komme deg ut blant folk. Da vil du oppdage at verden slett ikke er så ille som du tror. 

Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Og kjærlighet og nærhet er ikke gratis for dem som trodde det. Det blir mer og mer forebeholdt alle kvinner, og de få mennene som er attraktive og har høy status, og bra lønningspose

OMG!

Anonymkode: 5db59...d98

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Bare å gi faen, livet går videre

Anonymkode: 4e209...dc1

Enig, samfunnet er LOL, suger hardt.

Anonymkode: 3e417...0b0

• Liker 1
Skrevet

Eksempel på ei som ikke kommer seg ut blant folk, og kanskje ikke reise så mye heller. 

Her trur jeg du må komme deg ut, og en oppegående person ville ikke sitter på KG slik. 

Anonymkode: a8c55...a05

• Liker 2
Skrevet

At det går an å være så negativ sier jeg bare. 

Anonymkode: 16752...539

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hahahahahahahahahaha

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hvorfor-ligner-atombomber-padehatte-teaser.thumb.jpg.bce63f9ae09e28c6fbe5e1ecdc0ae9b1.jpg

• Liker 2
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Eksempel på ei som ikke kommer seg ut blant folk, og kanskje ikke reise så mye heller. 

Her trur jeg du må komme deg ut, og en oppegående person ville ikke sitter på KG slik. 

Anonymkode: a8c55...a05

Det er da en mann som har startet tråden.

Anonymkode: 5db59...d98

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, C.Tramell skrev:

Du trenger å rive deg løs fra pc'n og komme deg ut blant folk. Da vil du oppdage at verden slett ikke er så ille som du tror. 

Det er verre...

Anonymkode: 0f263...996

Skrevet (endret)

Vi lever i narsissismens tidsalder. Siden 1980 har fremveksten av narsissisme sett tilsvarende økning som fedme.

Jo mer narsissisme det er i samfunnet jo kaldere blir det. Sånn blir det når individualisme og selvdyrking trumfer kollektivisme. Vi har gått bortifra "hva kan jeg gjøre for samfunnet" til "hva kan samfunnet gjøre for meg"

Endret av WubWub
  • Liker 1
Gjest making.a.mess
Skrevet

Life is a bich and then you die......

Jeg fikk ikke utdelt livets beste kort, men likevel er det langt mer positivt enn negativt. Hvis man ikke henger seg helt opp i de negative tingene vel og merke. Hvis du bruker tid på å tenke på alle negative ting så kommer du til å tenke deg syk. Sånn jeg ser det så er negative ting noe som bare er der, mens de positive bruker jeg tid på å glede meg til. 

Å være bitter fordi du ikke får deg dame gjør deg hvertfall ikke mer attraktiv. Og det finnes plenty av blakke menn som får seg dame. En som kan snakke for seg trenger ikke ha penger. Dog han bør ha drømmer og visjoner. 

Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Altså, hvor grusom skal menneskeheten bli? Det fins ingen varme blant folk lenger.

Ungene er bortskjemte, ufyselige, frekke og ufordragelige. 90 % av dem, minst. Så har vi disse få som er noen engler, som oftest jenter. Skal disse få bære fremtiden vår?

Forholds og partnermarkedet, er håpløst. Det er et seriemonogami uten like. At man er kjærester betyr ikke at man ikke er løs, når man har ti kjærester på ti år. Jeg tror faktisk at ingen, altså null, ekteskap som blir inngått i dag, holder livet ut. No chance. Da må isåfall det bli at døden skiller dem ad, at en av dem blir syk, forulykket, eller at den ene dreper den andre.

Hvis ikke så ender ekteskapet i utroskap, eller at kjærligheten tar slutt etter noen år, etter å ha satt noen stakkars unger til verden.

Og kjærlighet og nærhet er ikke gratis for dem som trodde det. Det blir mer og mer forebeholdt alle kvinner, og de få mennene som er attraktive og har høy status, og bra lønningspose. Det koster faktisk å få oppleve kjærlighet, men den er uansett falsk. Ekte kjærlighet finnes ikke lenger.

Hva skal man si om jobbmarkedet og fremtiden? Den ser ikke bra ut. Snart må man ha master innen noe spesielt for å få 100 fast stilling. Ellers blir det bare vikariater og en usikker livssituasjon. Hvordan skal normale mennesker overleve i fremtiden?

Klasseskillet vil bare bli større og større.

Samfunnet er kaldt, hardt, kynisk og meningsløst. Det er bare et kappløp hele greia, som handler om å oppnå ditt og datt som egentlig ikke betyr noe som helst.

Japp. Og dette har vi påført oss selv ved å lage oss en forestilling om at slik skal det være.

Jeg slutter aldri å le av dette påfunnet:hoho:

Anonymkode: 5d222...76b

Skrevet

Haha, hvor fikk du denne "troen på menneskeheten" fra til å begynne med? Født idiot? Velkommen til verden, kjære ;)

Anonymkode: 0b7e8...921

Skrevet

Verden blir ikke bedre av at man selv går rundt og er skuffa. Om man vil ha en bedre verden må¨man selv gå ut og være rollemodell og den som endrer. Hvorfor skal andre mennesker gjøre en innsats når du ikke gjør en selv?

Anonymkode: 4b678...560

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...