AnonymBruker Skrevet 17. januar 2018 #1 Skrevet 17. januar 2018 Jeg kjøpte nøtter på løsvektsavdelingen i dag. Tok sikte på 100g. Derfor ble jeg forundret over kvitteringen og veldig overrasket da jeg sjekket denne og det stod 284g. Er jeg SÅ JÆVLIG DÅRLIG på å estimere vekt!? Tenkte jeg. Tenkte at jeg fikk fordele nøttene utover flere dager. Gikk hjem. Der veier jeg nøttene på min kjøkkenvekt og vekta der viser 137g. Jeg har ergo betalt over dobbelt så mye! Nøtter er dyrt. Men siden det er en åpen pose kan de bare argumentere med at jeg har spist av dem siden jeg var der. (Eller hva sier dere butikkansatte, ville dere gitt meg pengene tilbake?) Ville dere gått tilbake? Jeg er sur. Ville du vært sur? Det der er noen jævlig dyre nøtter. Nå har jeg ikke lyst på dem lenger en gang! Anonymkode: 44260...773
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2018 #2 Skrevet 17. januar 2018 Jeg hadde gått tilbake. Ikke med håp om å få igjen penger, men å informere om at de faktisk har gjort feil og at de må være obs på det. Anonymkode: f6512...3d7
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2018 #3 Skrevet 17. januar 2018 Hadde gått tilbake selvfølgelig. Anonymkode: 2bc78...817
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2018 #4 Skrevet 17. januar 2018 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde gått tilbake. Ikke med håp om å få igjen penger, men å informere om at de faktisk har gjort feil og at de må være obs på det. Anonymkode: f6512...3d7 Ja. Enig. Ville du blitt sur? 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hadde gått tilbake selvfølgelig. Anonymkode: 2bc78...817 Ja tror du du hadde fått igjen pengene da? Og hvorfor er det selvfølge? Ville du blitt sur? Anonymkode: 44260...773
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2018 #5 Skrevet 17. januar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja. Enig. Ville du blitt sur? Anonymkode: 44260...773 Det kommer an på hvordan de hadde forholdt seg til det. Jeg hadde nok uansett vært irritert, men ikke vist det til den ansatte med mindre de ikke tar på seg ansvaret for feilen. Anonymkode: f6512...3d7
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2018 #6 Skrevet 17. januar 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det kommer an på hvordan de hadde forholdt seg til det. Jeg hadde nok uansett vært irritert, men ikke vist det til den ansatte med mindre de ikke tar på seg ansvaret for feilen. Anonymkode: f6512...3d7 Men med tanke på at jeg bare kunne ha spist vekk de overflødige gammene så kunne de jo ikke visst at de gjorde feil og dermed ikke visst at de skulle påta seg ansvaret. Jeg er så jævlig sur jeg. Tror det er noe galt med meg. Er jo ikke snakk om mange tikronene men det var penger jeg ikke hadde til å kjøpe LUFT idag. Anonymkode: 44260...773 2
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2018 #7 Skrevet 17. januar 2018 Butikken jukser med vekta? Det er det eldste trikset i boka. Eg trur at eg hadde skrive ein rasande og informativ mail til sjefen for butikken, med kopi til butikkjeda sentralt. Anonymkode: 70443...42e
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2018 #8 Skrevet 17. januar 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Butikken jukser med vekta? Det er det eldste trikset i boka. Eg trur at eg hadde skrive ein rasande og informativ mail til sjefen for butikken, med kopi til butikkjeda sentralt. Anonymkode: 70443...42e Hvordan skriver man rasende og informative mailer? Kommer det til å bli kjent for hele butikken hvem som har gjort det? Jeg klikker helt jeg. Jeg må ha noe annet som gnager på meg for det er vel ikke vanlig å bli så sur og emosjonell (nå føler jeg at jeg holder på å grine av at dette ble så feil) av å bli "svindlet" for ca. 30 kr. Jeg bare tenker "hvorfor skjedde det med meg!?". Anonymkode: 44260...773
Gjest Overrasket Skrevet 17. januar 2018 #9 Skrevet 17. januar 2018 Jeg hadde bare vandret ned, lagt frem problemstillingen på en hyggelig og grei måte, bedt om å sjekke vekten sammen og så klart forventet penger tilbake/mer nøtter/tilgodelapp. Jeg hadde ikke giddet å bli sint og sur og klage og rope og styre. Det blir for slitsomt for meg.
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 17. januar 2018 #10 Skrevet 17. januar 2018 (endret) w Endret 16. november 2023 av Nasse Nøff ❤
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2018 #11 Skrevet 17. januar 2018 1 minutt siden, Overrasket skrev: Jeg hadde bare vandret ned, lagt frem problemstillingen på en hyggelig og grei måte, bedt om å sjekke vekten sammen og så klart forventet penger tilbake/mer nøtter/tilgodelapp. Jeg hadde ikke giddet å bli sint og sur og klage og rope og styre. Det blir for slitsomt for meg. Du er altfor avbalansert. Kan du ikke tappe litt av dette på en flaske og selge det for 100kr flaska? Elns. Jeg ville aldri ropt og styrt og er jo ikke sint på han som sikkert har gjort en manuell feil med å ha hånda på vekten eller et annet produkt på vekten samtidig, feil skjer og går jeg tilbake så er jeg selvsagt hyggelig. Men jeg er bare så jævlig sur nå, og så blir jeg sur for at jeg er sur! Anonymkode: 44260...773
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2018 #12 Skrevet 17. januar 2018 3 minutter siden, Nasse Nøff ❤ skrev: Jeg ville ha varslet. For den kan være noe galt med vekta. Det kan være at de la hånden på vekta med et uhell. Eller de kan ha gjort det med vilje. Og vil da bli "skremt" av at kunder oppdager dette. Slik at de vil ikke gjøre det igjen. Så jeg villa ha sagt ifra. Det å få pengene tilbake burde være en bonus, men ikke forvent det. For som du selv sier, du kan ha spist av den for alt de vet. Om du begynner å krangle om penger så taper du garantert. Du taper på å storme inn dit og krever penger og kjefter. Du vinner kanskje på å informere saklig og rolig. Er det like viktig å si fra selv om han som stod i kassa har gått fra jobb? Jeg tror heller ikke jeg bør forvente pengene tilbake. Fatter ikke at man kan bli så sur for det her. Jeg vet ikke om det handler om pengene, prinsippet eller andre ting. En generell ide om at verden er ute etter å ta meg. Kanskje jeg skal si fra om det neste gang jeg er der, eller er det for sent? Blir sikkert i løpet av uka, kanskje i morgen. Det er noen kilometer og det er pisskaldt og jeg hadde ikke tenkt meg den veien igjen i dag. Anonymkode: 44260...773
Gjest Overrasket Skrevet 17. januar 2018 #13 Skrevet 17. januar 2018 6 minutter siden, AnonymBruker said: Du er altfor avbalansert. Kan du ikke tappe litt av dette på en flaske og selge det for 100kr flaska? Elns. Jeg ville aldri ropt og styrt og er jo ikke sint på han som sikkert har gjort en manuell feil med å ha hånda på vekten eller et annet produkt på vekten samtidig, feil skjer og går jeg tilbake så er jeg selvsagt hyggelig. Men jeg er bare så jævlig sur nå, og så blir jeg sur for at jeg er sur! Anonymkode: 44260...773 Det hørtes komplisert ut! Jeg har faktisk sprengtilbud på avbalansert på flaske om dagen, du får 1 for 79,90 eller 2 for 185!
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2018 #14 Skrevet 17. januar 2018 17 minutter siden, Overrasket skrev: Det hørtes komplisert ut! Jeg har faktisk sprengtilbud på avbalansert på flaske om dagen, du får 1 for 79,90 eller 2 for 185! Har du aldri opplevd å anklage deg selv for å føle det du føler? Enten det er sorg, skuffelse, sinne eller surhet? Jeg tror generelt det er et problem jeg har. Jeg klarer ikke å bare føle, men blir kritisk til meg selv for det jeg føler og vipps så er situasjonen med ett mye verre. Du virker veldig mentalt frisk og jeg antar at du er oppfostret på avbalansert så hadde vært interessant å høre om dette da er noe helt fremmed for deg? Ergo skulle jeg også hatt et kurs i "hvordan føle følelser 101" i tillegg til 4×1 av de flaskene (merk ikke 2x2!). For noe sjøsprøyt av et tilbud. Du prøver bare å føre meg bak lyset du også. Jævla nøtter! Anonymkode: 44260...773 3
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 17. januar 2018 #15 Skrevet 17. januar 2018 (endret) AnonymBruker skrev (På 17.1.2018 den 17.09): Er det like viktig å si fra selv om han som stod i kassa har gått fra jobb? Jeg tror heller ikke jeg bør forvente pengene tilbake. Fatter ikke at man kan bli så sur for det her. Jeg vet ikke om det handler om pengene, prinsippet eller andre ting. En generell ide om at verden er ute etter å ta meg. Kanskje jeg skal si fra om det neste gang jeg er der, eller er det for sent? Blir sikkert i løpet av uka, kanskje i morgen. Det er noen kilometer og det er pisskaldt og jeg hadde ikke tenkt meg den veien igjen i dag. Anonymkode: 44260...773 Endret 16. november 2023 av Nasse Nøff ❤
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2018 #16 Skrevet 17. januar 2018 Hadde du nøttene i en slik boks? Den vil jo veie litt den og bare for å ha litt tillit til butikken 😅 Anonymkode: 773be...657
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2018 #17 Skrevet 17. januar 2018 I feel you, TS. Jeg blir også uforholdsmessig sur av å bli "lurt" på butikken, feks betale full pris på nedsatte varer, eller som i dette tilfellet, betale for mer vekt av noe enn det som faktisk er i posen. Føler hele verden er i mot meg. Og så lurer jeg på hva som er galt med meg som krisemaksimerer over noen tiere. Kanskje vi lider av det samme? Vet ikke hva jeg ville ha gjort i ditt tilfelle, kanskje nevnt det neste gang jeg var innom den butikken. Anonymkode: e8c5d...404
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2018 #18 Skrevet 17. januar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hadde du nøttene i en slik boks? Den vil jo veie litt den og bare for å ha litt tillit til butikken 😅 Anonymkode: 773be...657 I en pose. Og jeg veide åpenbart posen sammen med nøttene og det ville jeg gjort hvis jeg hadde boks også. Det jeg har lært er at jeg må ha mer tillit til meg selv. Når jeg reagerte på at det virket veldig mye med 284g kunne jeg spurt på nytt der og da i stedet for å anta at jeg måtte ta feil. 4 minutter siden, Nasse Nøff ❤ skrev: Du kan si ifra neste gang så klart. Ja, da er kanskje det den beste løsningen. I stedet for å dra dit igjen nå når jeg føler meg så ubalansert. Anonymkode: 44260...773
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2018 #19 Skrevet 17. januar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: I feel you, TS. Jeg blir også uforholdsmessig sur av å bli "lurt" på butikken, feks betale full pris på nedsatte varer, eller som i dette tilfellet, betale for mer vekt av noe enn det som faktisk er i posen. Føler hele verden er i mot meg. Og så lurer jeg på hva som er galt med meg som krisemaksimerer over noen tiere. Kanskje vi lider av det samme? Vet ikke hva jeg ville ha gjort i ditt tilfelle, kanskje nevnt det neste gang jeg var innom den butikken. Anonymkode: e8c5d...404 Åh, omg! Begynner nesten å gråte av å lese noen som har det på samme måten. Det er som å lese meg selv. Jeg føler hele verden er i mot meg! Og i tillegg til å lure på hva som er galt med meg som krisemaksimerer over noen tiere blir jeg uforholdsmessig sint på meg selv for at jeg krisemaksimerer og er sur! Spiral!!! For ca. 30 kr har jo ingenting å si? Selv om jeg er ei fattiglus? Det er som om jeg nærmest ikke tror på det. At jeg tenker at 30 kr er mye! Dette har jeg ikke råd til! Og det nærmest klikker oppi hodet for rett skal være rett! Vet du hva vi lider av? Du har ikke Aspergers vel? Anonymkode: 44260...773
Gjest Overrasket Skrevet 17. januar 2018 #20 Skrevet 17. januar 2018 16 minutter siden, AnonymBruker said: Har du aldri opplevd å anklage deg selv for å føle det du føler? Enten det er sorg, skuffelse, sinne eller surhet? Jeg tror generelt det er et problem jeg har. Jeg klarer ikke å bare føle, men blir kritisk til meg selv for det jeg føler og vipps så er situasjonen med ett mye verre. Du virker veldig mentalt frisk og jeg antar at du er oppfostret på avbalansert så hadde vært interessant å høre om dette da er noe helt fremmed for deg? Ergo skulle jeg også hatt et kurs i "hvordan føle følelser 101" i tillegg til 4×1 av de flaskene (merk ikke 2x2!). For noe sjøsprøyt av et tilbud. Du prøver bare å føre meg bak lyset du også. Jævla nøtter! Anonymkode: 44260...773 Du har helt rett, jeg har nok veldig sjelden problemer med å godta at jeg føler som jeg gjør. Det er en ukjent problemstilling for meg, og jeg er nysgjerrig på hvordan det føles. Jeg tror jeg ble sånn på tross av hvordan jeg vokste opp, fordi moren min er jo helt nervevrak (glad i deg Mamma!). Hvis du ikke likte det første tilbudet mitt, kanskje dette er bedre: Ta tre og betal for alle sammen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå