Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg er 25 år, gift og student... er ferdig med utdannelsen nå i juni som kommer og vi ønsker oss så gjerne barn. Jeg har vært gravid en gang før (uplanlagt, endte i SA) og den gangen var jeg ufattelig dårlig. Svangerskapet varte bare 7 uker, så vet jo ikke hvordan det hadde blitt - men jeg vil ikke risikere å bli like dårlig igjen og måtte avbryte studiene når jeg har så liten tid igjen. Har en 50% fast nattestilling, så tjener helt greit - og så permisjonsrettigheter er ikke noe problem. Vi klarer oss fint med den inntekten (og mannens) og jeg kommer til å ha samme lønn og arbeidsplass når jeg er ferdig utdannet. Altså ingen økonomisk forskjell. 

Men jeg har så utrolig lyst å bli gravid med en gang - klarer nesten ikke å vente! Føler jeg ser babyer og babymager rundt meg hele tiden og blir så utrolig misunnelig. Må bruke alt jeg har av viljestyrke for å ikke «glemme kondom» når vi har sex... Mannen har også veldig, veldig lyst på barn - og sier at det er opp til meg om jeg vil vente eller ikke. Altså ikke noe særlig støtte der :fnise: men jeg tenker at nå har jeg studier OG jobb, og regner med det vil være veldig mye enklere å bare fokusere på jobb under en graviditet - samt slippe å ta det opp igjen med en baby. 

Trenger sårt støttende ord, for jeg syns dette er veldig vanskelig! Driver liksom å småhandler babyklær og tar graviditetstester flere ganger i måneden i tilfelle (les: i håp om) at kondomet har sprukket :P skulle helst vært gravid i går - og det er hele 5 mnd til vi kan starte aktiv prøving :( og tenk hvis det igjen tar tid... blir trist bare ved tanken. Sluttet på p-piller i høst for å få menstruasjonen stabil igjen slik at vi slipper å vente på det, hvertfall :fnise:

Anonymkode: 52605...655

Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 minutter siden, Datti skrev:

Er mannen din like gira💜

Ja han er det :hjerte: Han ønsker helst å starte prøvingen umiddelbart som sagt, og sier det opp til meg om jeg vil ta studiepause eller gjøre meg ferdig. Han støtter meg selvfølgelig, men hadde det vært opp til han hadde vi vært foreldre for lenge siden... 😇

• Liker 1
Skrevet

Her skal man bli 50 før man engang er 30. Vilt. 

Skrevet
Akkurat nå, AgentFassbender skrev:

Her skal man bli 50 før man engang er 30. Vilt. 

Hæ?

• Liker 1
Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Jeg er 25 år, gift og student... er ferdig med utdannelsen nå i juni som kommer og vi ønsker oss så gjerne barn. Jeg har vært gravid en gang før (uplanlagt, endte i SA) og den gangen var jeg ufattelig dårlig. Svangerskapet varte bare 7 uker, så vet jo ikke hvordan det hadde blitt - men jeg vil ikke risikere å bli like dårlig igjen og måtte avbryte studiene når jeg har så liten tid igjen. Har en 50% fast nattestilling, så tjener helt greit - og så permisjonsrettigheter er ikke noe problem. Vi klarer oss fint med den inntekten (og mannens) og jeg kommer til å ha samme lønn og arbeidsplass når jeg er ferdig utdannet. Altså ingen økonomisk forskjell. 

Men jeg har så utrolig lyst å bli gravid med en gang - klarer nesten ikke å vente! Føler jeg ser babyer og babymager rundt meg hele tiden og blir så utrolig misunnelig. Må bruke alt jeg har av viljestyrke for å ikke «glemme kondom» når vi har sex... Mannen har også veldig, veldig lyst på barn - og sier at det er opp til meg om jeg vil vente eller ikke. Altså ikke noe særlig støtte der :fnise: men jeg tenker at nå har jeg studier OG jobb, og regner med det vil være veldig mye enklere å bare fokusere på jobb under en graviditet - samt slippe å ta det opp igjen med en baby. 

Trenger sårt støttende ord, for jeg syns dette er veldig vanskelig! Driver liksom å småhandler babyklær og tar graviditetstester flere ganger i måneden i tilfelle (les: i håp om) at kondomet har sprukket :P skulle helst vært gravid i går - og det er hele 5 mnd til vi kan starte aktiv prøving :( og tenk hvis det igjen tar tid... blir trist bare ved tanken. Sluttet på p-piller i høst for å få menstruasjonen stabil igjen slik at vi slipper å vente på det, hvertfall :fnise:

Jeg sier hopp i det! :) Det kan hende det går på første forsøk, og det kan hende det tar litt tid. Det vet dere ikke før dere starter prøvingen. Masse lykke til! :)

Anonymkode: a1f32...f2b

• Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sier hopp i det! :) Det kan hende det går på første forsøk, og det kan hende det tar litt tid. Det vet dere ikke før dere starter prøvingen. Masse lykke til! :)

Anonymkode: a1f32...f2b

Takk for svar! Problemet er bare at jeg er litt skeptisk til å måtte ta pause fra studiene nå når jeg er så godt som ferdig.. Ble som sagt veldig dårlig sist - og hvis jeg skal være dårlig 4-5 uker (minst) denne gangen også så faller jeg av skolen :( Men er nervøs for at prøvingen skal ta tid ja, og jeg vet jo ikke hvordan dette svangerskapet blir! Kan jo hende jeg er frisk som en fisk :P Men det er en risiko..

Skrevet

Da bør du drømme,men vente

Anonymkode: 9380d...a2a

Skrevet

Jeg ville ha ventet til det nærmer seg siste eksamen. Det er ikke lenge til! Du har blitt gravid tidligere, og vet jo at du kan bli gravid. Så heldig du er som har en gira mann! 

Anonymkode: 384f5...2d3

Skrevet

Ville ventet til siste eksamen var over. Det er ikke sååå lenge å vente det.

Anonymkode: 66a6d...89c

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville ha ventet til det nærmer seg siste eksamen. Det er ikke lenge til! Du har blitt gravid tidligere, og vet jo at du kan bli gravid. Så heldig du er som har en gira mann! 

Anonymkode: 384f5...2d3

Enig, det er planen. Ja, jeg er veldig heldig både som har mulighet til å bli gravid og som har en så fantastisk mann! Skulle nesten ønske han ikke var så gira, da hadde vi ''måttet'' vente - i stede for at alt nå henger på meg og mine tanker :fnise:

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ville ventet til siste eksamen var over. Det er ikke sååå lenge å vente det.

Anonymkode: 66a6d...89c

Det er planen, men det virker uendelig lenge... Har vært klar for barn i flere år, nå venter vi 5,5 mnd til vi kan starte prøvingen, deretter kan det ta noen måneder å bli gravid og så må vi vente ytterligere 9 mnd før det blir baby av det :bond:Jeg vil som sagt ha barn, helst i går :P 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...