Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

For noen år siden, flyttet jeg. Hadde sporadisk kontakt med tidligere kolega.  Møttes til kaffe, når jeg var i den byen. Siste 1.5 år har jeg ringt 2 g uten å gå svar.

Forige uke reiste jeg til den byen, og var samtidig på besøk hos en tidligere venn.

Da ble jeg fortalt at denne kolega var syk, bodde på sykehjem. Altzeimer. (Ung) vennen jeg var hos har ikke vært venn med denne. Jeg fikk fortalt hvor "bortreist " denne pasienten er, hva som pasienten gjør av rare ting. Ikke alltid de gjør hyggelige ting. Når jeg spør hvor vedkommende har opplysningene fra, så er det en tidligere kolega og nabo som har fortalt dette. Jobber på dette helsetunet.  Jeg er sjokkert over hva helsearbeidere får seg til .Taushetsplikt er alfa og omega.Ikke minst personvernet over pasientens oppførsel. Jeg tenker på vedkommenes barn og familie, som ikke vet at dette er noe som blir spredt.

Ble også fortalt at en annen "kjent" person har kommet på samme skjermet avdeling.

Antagelig har mange vist dette. Mulig familie forteller til kjente at nå er xx på helsetun. Det blir noe annet, men når helsepersonell går rundt og forteller dette, blir noe annet

Anonymkode: 8f063...39d

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er i sånne tilfeller du anmelder helsepersonellet som har brutt taushetsplikten. 

Anonymkode: 63d8a...979

• Liker 6
Skrevet

Ikke greit. Håper noen rapporterer vedkommende. Det er vel vanskelig nok å gå igjennom slik sykdom, hvis det ikke i tillegg skal spres på bygda. 

Anonymkode: 956df...522

• Liker 2
Skrevet

Var det ikke greit å få en forklaring på hvorfor du ikke hadde hørt om vedkommende som dessverre har fått Alzheimers? 

Men i stedet for å sette pris på å få denne forklaringen skal du i stedet vurdere å prøve å få noen til å miste jobben.

Ja, jeg er også sjokkert, over deg.

Anonymkode: 56ada...228

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Var det ikke greit å få en forklaring på hvorfor du ikke hadde hørt om vedkommende som dessverre har fått Alzheimers? 

Men i stedet for å sette pris på å få denne forklaringen skal du i stedet vurdere å prøve å få noen til å miste jobben.

Mener du virkelig det er en bra ting at helsepersonell bryter taushetsplikten, så folk som ikke har noe med det kan få med seg hva som skjer? Jeg kjenner jeg sliter litt med å ta deg seriøst her. 

Anonymkode: be937...c63

• Liker 2
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enten har du ikke lest innlegget ordentlig, ellers er du en troll. Det var nemlig ikke "X har Alzheimers" som var problemet her. Men morra di også.

Anonymkode: ae7ed...edb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...