Nattugle Skrevet 17. januar 2018 #1 Skrevet 17. januar 2018 Jeg begynte i ny jobb 1/6 og ikke meldte inn at jeg skulle ta ut ferie, og tok heller ikke ut 5 ukers ferie. Sendte en mail til lønns- og personalavdelngen og fikk til svar at de automatisk trekker for 5 uker ferie til alle som er registrert med fastlønn i juni. Er det vanlig?
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2018 #2 Skrevet 17. januar 2018 Ja. Om du ikke vil ta ut ferien, må du si ifra. Anonymkode: eb0a3...c2a 2
Nattugle Skrevet 17. januar 2018 Forfatter #3 Skrevet 17. januar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja. Om du ikke vil ta ut ferien, må du si ifra. Anonymkode: eb0a3...c2a OK, takk! Jeg har jobbet i skoleverket fram til nå, og der er det annerledes, så det var ikke kjent for meg
applestories Skrevet 17. januar 2018 #4 Skrevet 17. januar 2018 Opplevde også dette da jeg ble ansatt i kommunen. Jeg fikk under tvil lov til å kun ta ut 3 uker (som jeg ikke tok ut, bare ble trukket for) siden jeg ikke hadde opptjent noe særlig feriepenger.
Frøken askepott Skrevet 17. januar 2018 #5 Skrevet 17. januar 2018 43 minutter siden, applestories skrev: Opplevde også dette da jeg ble ansatt i kommunen. Jeg fikk under tvil lov til å kun ta ut 3 uker (som jeg ikke tok ut, bare ble trukket for) siden jeg ikke hadde opptjent noe særlig feriepenger. Hvorfor tok du ikke ut ferie? Du hadde jo blitt trukket. Jeg ga beskjed om det da jeg begynte at jeg ikke ville bli trukket mer enn 4mnd siden jeg ikke hadde jobbet fullt i forrige jobb
applestories Skrevet 17. januar 2018 #6 Skrevet 17. januar 2018 1 time siden, Frøken askepott skrev: Hvorfor tok du ikke ut ferie? Du hadde jo blitt trukket. Jeg ga beskjed om det da jeg begynte at jeg ikke ville bli trukket mer enn 4mnd siden jeg ikke hadde jobbet fullt i forrige jobb Det var ikke tid, i perioder var det bare meg på jobb den sommeren. Tok ut en uke i julen da, overførte resten. Fikk ikke tatt det ut i fjor heller så da forsvant de ukene. Vi får tydelig beskjed om at det er vårt ansvar å ta ut avspasering og ferie, men blir ofte møtt med "ja, hvis du har lite å gjøre, hvis du synes du har tid til å ta fri". Men arbeidet må gjøres uansett, så i praksis er det vanskelig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå