Gå til innhold

Kantine på jobb-forventet at man kjøper noe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kun hatt jobber hvor det ikke har vært Kantine, men skal nå begynne et sted hvor de har det, er det da forventet at man benytter kantinen til å kjøpe mat?

Jeg foretrekker av div grunner å spise min egen medbrakte mat. Vil det bli sett på som sært?

Anonymkode: 1c07c...c22

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er helt normalt at man tar med seg matpakke i kantinen. Det et ikke kjøpeplikt i kantiner på jobb. Bare vær obs på at om det er kaffeautomater og sånt der, kan det hende de forventer at du betaler for det. 

Anonymkode: ba6a4...2c5

• Liker 7
Skrevet

Det er ikke noen tvang å kjøpe mat i kantina. Men som regel er maten der ganske billig, så jeg ville ha sjekket utvalg og priser før jeg bestemte meg for om jeg ville kjøpe mat eller ha med matpakke. Jeg har med matpakke fordi jeg er nødt til å vite hva jeg får i meg. Hvis de hadde merket kantinematen med innhold/allergener hadde jeg sannsynligvis kjøpt oftere. De fleste her jeg jobber veksler mellom å ha med matpakke og å kjøpe mat i kantina. Noen kjøper mat hver dag, noen har alltid med matpakke.

Anonymkode: 1906a...4ac

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville tenke det samme som nevnt over, men du kan jo spørre noen som jobber der om folk pleier å handle eller ta med.

(Feks vil jo folk som har spesielle dietter pga. trening/slanking/allergier ofte ha mat med)

Eller så kan du handle første uken og se rundt deg hva andre folk gjør.

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke noen tvang å kjøpe mat i kantina. Men som regel er maten der ganske billig, så jeg ville ha sjekket utvalg og priser før jeg bestemte meg for om jeg ville kjøpe mat eller ha med matpakke. Jeg har med matpakke fordi jeg er nødt til å vite hva jeg får i meg. Hvis de hadde merket kantinematen med innhold/allergener hadde jeg sannsynligvis kjøpt oftere. De fleste her jeg jobber veksler mellom å ha med matpakke og å kjøpe mat i kantina. Noen kjøper mat hver dag, noen har alltid med matpakke.

Nåja.. jeg har jobbet 4 steder med kantine, og det har vel vært én av dem som kanskje har kunnet virke billig. Det var type spis-så-mye-du-vil-for-30-kroner. Om man da spiste store mengder varmmat, fikk man mye for pengene. Men om man valgte de sunnere alternativene (varmmaten var sjelden sunn...) ble det 30 kr for brødmat, og det er overhodet ikke billig i forhold til å ha med brødskiver hjemmefra. 

Anonymkode: ba6a4...2c5

• Liker 7
Skrevet

Det er ikke noe problem å ta med matpakke i kantina. Er mange som gjør det så det er ikke sært.

Skrevet

Det er helt vanlig å ta med egen mat. På noen arbeidsplasser er det kantine der du betaler et beløp i måneden for å spise hva du vil hver dag, og det er ofte rimelig. Men jeg har også alltid vært typen som tar med mat

Anonymkode: b1fce...ee0

Skrevet

Jeg har vært innom et par arbeidsplasser med kantine og følte ikke at det var kjøpetvang i kantina på noen av dem.  Hadde inntrykk av at det var ca 50/50 fordeling på å ha med mat og på å kjøpe mat og at de fleste, meg selv inkludert, varierte litt.  Noen dager hadde man matpakke, andre kjøpte man mat i kantina.  

Skrevet

Eg tykkjer dei som hev med matpakke hjå oss er sære, men det er av di kantina er særs god. Med ei middelmådig kantine er det lettare å forstå.

• Liker 2
Skrevet

Jeg jobber for et stort firma, og her er det like vanlig å spise matpakken i kantina som det er å kjøpe mat i kantina.

Anonymkode: fce8f...3c7

• Liker 2
Skrevet
7 minutter siden, Knutsk skrev:

Eg tykkjer dei som hev med matpakke hjå oss er sære, men det er av di kantina er særs god. Med ei middelmådig kantine er det lettare å forstå.

Jeg elsker svette matpakker med halvmyke knekkebrød. Kjenner flere som gjør det :P

Anonymkode: 02e85...418

• Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, Knutsk skrev:

Kvar og ein lyt ha høve til å syte for seg og sitt, jamvel om nett du meiner at kantina dykkar er særs god, utan å verte skulda for å vere sære.

Anonymkode: 3af80...106

• Liker 6
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber for et stort firma, og her er det like vanlig å spise matpakken i kantina som det er å kjøpe mat i kantina.

Anonymkode: fce8f...3c7

Helt 50/50 altså?

Anonymkode: 36000...708

• Liker 1
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

De er pliktig til å merke og i kantiner. Spør i kassen etter allergenkort

• Liker 2
Skrevet

Jeg tar alltid med meg matpakke og vannflakse hjemmefra.

Mat og drikke hos kantine er som regel veldig dyrt...

Anonymkode: 822c3...6ec

• Liker 2
Skrevet
2 hours ago, Knutsk said:

Kan fort koste mye penger å kjøpe mesteparten av maten sin i jobbkantinen. Mye billigere å ta med mat hjemmenfra... jeg hadde gjerne kjøpt all mat i kantinen der jeg jobber, men det blir for dyrt!

TS - jeg har akkurat begynt å jobbe et sted der de har kantine. Er ingen kjøpeplikt, men jeg merker at det er mange som likevel handler i kantinen. Snodig nok går de fleste opp og kjøper seg knekkebrød eller brødskiver...

Anonymkode: bfaf9...028

• Liker 1
Skrevet

På min jobb har vi fått beskjed om at det er kantinen som er plassen man skal spise, ikke rundt omkring alle andre steder, og at det ikke er kjøpeplikt.

Det er mange som har med matpakke i kantina.

• Liker 1
Skrevet

Jeg trekkes 400,- i mnd og kan da spise det jeg vil i kantinen, luksus! Der jeg jobbet tidligere var det god blanding på om folk hadde med eller handlet i kantinen 

Anonymkode: bc05c...670

Skrevet
3 timer siden, Knutsk skrev:

Kan være mange grunner til at folk tar med egen mat: økonomi, allergier, utvalg, kaloriinnhold m.m.(selv om du er kjempefornøyd betyr det ikke at alle er enige med deg), manglende renslighet osv.

Anonymkode: 8a997...347

Skrevet
3 timer siden, Knutsk skrev:

Ikke lov med dialekt.

Anonymkode: aadde...960

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...