Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal søke om støtte for våren og ser at det er tre alternativer. Er Stipend på ca. 8000 kr/mnd? :klo:

Anonymkode: 494d7...511

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel litt mindre, men du får en større utbetaling første måned. Og det er et lån. Dersom du består alle eksamener blir 40 % omgjort til stipend.

Skrevet
2 minutter siden, solmåneogstjerner skrev:

Det er vel litt mindre, men du får en større utbetaling første måned. Og det er et lån. Dersom du består alle eksamener blir 40 % omgjort til stipend.

Det var visst 7945. Og høyere i januar.

Skrevet

Nei, tar du kun ut stipend får du 40% av den fulle lånekasseutbetalingen, dvs. ca 40.000 i året

Anonymkode: e308d...554

Skrevet

Mener du for vgs eller høyere utdanning? Stipend alene for høyere utdanning er kun rundt 1800-2300 kr, hvis jeg husker rett. Man må også være borteboer i tillegg. Hvis du mener full lån og stipend så får man ca. 7965 kr per måned men den største summen i januar og august er cirka på 20900 kr. 

Anonymkode: d1ce5...bde

Skrevet
4 minutter siden, solmåneogstjerner said:

Det kan da ikke være riktig? Dette gjelder for de som er borteboer, som jeg har skjønt. Hvis det er virkelig er sant så hadde jeg forlengst hatt mye mindre lån enn det som står i dag, så tror ikke det er korrekt.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det kan da ikke være riktig? Dette gjelder for de som er borteboer, som jeg har skjønt. Hvis det er virkelig er sant så hadde jeg forlengst hatt mye mindre lån enn det som står i dag, så tror ikke det er korrekt.

Hvis du bor hjemme hos foreldre kan det godt være at det er annerledes. Hvis du ikke gjør, er det slik som jeg sa. Sjekk Lånekassen.no så finner du ut av det. 

Jeg snakker om høyere utdanning, vgs har jeg ikke peiling på 

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mener du for vgs eller høyere utdanning? Stipend alene for høyere utdanning er kun rundt 1800-2300 kr, hvis jeg husker rett. Man må også være borteboer i tillegg. Hvis du mener full lån og stipend så får man ca. 7965 kr per måned men den største summen i januar og august er cirka på 20900 kr. 

Høyere utdanning. Bor alene. Jeg trodde at fullt lån og stipend var for de som skulle søke utdanninger med høye skolepenger satser. 

Da får jeg vel søke fullt lån og stipend. takk for hjelpen !

Anonymkode: 494d7...511

Skrevet

For høyere utdanning får man 7900 ca hvis man har fulltidsstudium, og søker både fullt lån og stipend. 40 % blir omgjort til stipend hvis du består alle eksamener. 60 % vil alltid være lån, uansett hva du gjør (omtrent). Bare stipend er ikke så mye..

Anonymkode: 41155...1e8

Skrevet

Får typ 7900 i mnd i LÅN. Når man består alle eksamner blir 40% gjort om til stipend, men kun om man er borteboer. Til sammen får jeg ca 43 000 kr i STIPEND i året. 

Ser folk bruker ordene stipend og lån litt om hverandre her

Anonymkode: b0b89...8a0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...