Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som jobber med lønn her, som kan fortelle litt? 

Hva slags utdanning har du?

Hvordan ser en vanlig dag ut?

Årslønn? (privat eller offentlig)

Har du andre arbeidsoppgaver enn lønn, i så fall hva? 

På forhånd takk :)

Anonymkode: bc95e...63e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har en Bachelor i økonomi og administrasjon, jobber hovedsakelig med lønn. Har varierende arbeidsoppgaver da jeg jobber i en liten privat bedrift. Mine arbeidsoppgaver innebærer også bokføring, remittere, avstemming, årsavslutninger, kundekontakt, sykepenger og fravær, osv.

Begynnerlønn 372.000, gikk opp til 408.000 etter et halvt år.

Har begynt på videreutdanning via nettstudier for å bli autorisert regnskapsfører :)

Anonymkode: 6b955...9ce

Skrevet

Takk for svar. Må du regne mye (i så fall, hva slags regning er det snakk om?), eller går det meste automatisk? 

Skrevet

bump!

Skrevet
På ‎18‎.‎01‎.‎2018 den 23.33, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. Må du regne mye (i så fall, hva slags regning er det snakk om?), eller går det meste automatisk? 

Mye går automatisk og resterende tas på kalkulator :)

• Liker 1
Skrevet
På 24.1.2018 den 8.56, AnonymBruker skrev:

Ok! Vil du fortelle litt hvordan en vanlig dag på jobb ser ut? 

Skrevet
På ‎28‎.‎01‎.‎2018 den 0.11, AnonymBruker skrev:

Ok! Vil du fortelle litt hvordan en vanlig dag på jobb ser ut? 

Er som oftest den første på jobb, setter på kaffe og tar meg en kopp mens jeg går gjennom nye eposter. Spiser en skive mens jeg besvarer eposter. Sjekker om det er noen bilag som må bokføres. Dersom lønnsutbetaling nærmer seg for noen av kundene jobber jeg med det. Vi har klienter som har alt fra 1 til over 100 ansatte, så noen krever mer jobb enn andre. Noen har reiseregninger eller utlegg som skal være med, noen er syke og skal for eksempel kun ha lønn fra arbeidsgiver de første 16 dagene. Klientene våre praktiserer forskjellig, noen forskutterer og andre ikke. Ifm sykemeldinger må vi lage inntektsopplysningsskjema, og beregne lønnen. De sykemeldte og eventuelle refusjoner fra NAV må følges opp. Som oftest kommer det eposter fra noen klienter i løpet av dagen, noen telefonsamtaler blir det også. Ved begynnelsen av en ny måned jobber vi med avstemming og gjerne terminoppgjør dersom det er tid for det. For noen klienter ordner vi betaling og andre ordner dette selv. Tja, dette er en liten oppsummering hvert fall :)

Jeg trives godt med å styre arbeidsdagen litt selv og har fleksitidsordning. 

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er som oftest den første på jobb, setter på kaffe og tar meg en kopp mens jeg går gjennom nye eposter. Spiser en skive mens jeg besvarer eposter. Sjekker om det er noen bilag som må bokføres. Dersom lønnsutbetaling nærmer seg for noen av kundene jobber jeg med det. Vi har klienter som har alt fra 1 til over 100 ansatte, så noen krever mer jobb enn andre. Noen har reiseregninger eller utlegg som skal være med, noen er syke og skal for eksempel kun ha lønn fra arbeidsgiver de første 16 dagene. Klientene våre praktiserer forskjellig, noen forskutterer og andre ikke. Ifm sykemeldinger må vi lage inntektsopplysningsskjema, og beregne lønnen. De sykemeldte og eventuelle refusjoner fra NAV må følges opp. Som oftest kommer det eposter fra noen klienter i løpet av dagen, noen telefonsamtaler blir det også. Ved begynnelsen av en ny måned jobber vi med avstemming og gjerne terminoppgjør dersom det er tid for det. For noen klienter ordner vi betaling og andre ordner dette selv. Tja, dette er en liten oppsummering hvert fall :)

Jeg trives godt med å styre arbeidsdagen litt selv og har fleksitidsordning. 

Tusen takk for detaljert svar. Så du jobber kun med lønnsrelaterte ting, ikke noe annet utenom? Det blir ikke kjedelig?

Synes du jobben er stressende? Mye overtid?  

Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for detaljert svar. Så du jobber kun med lønnsrelaterte ting, ikke noe annet utenom? Det blir ikke kjedelig?

Synes du jobben er stressende? Mye overtid?  

Jeg gjør mye forskjellig, og ikke det samme dag inn og dag ut. Da blir det ikke så kjedelig å jobbe på kontor. Kan tenke meg at dersom man jobber i et større firma at man gjerne blir "spesialisert" på et eller noen få områder, da blir det nok mye likt.

Bokføring, avstemme bankkontoer, avstemme kunder og leverandører, mva-melding og slikt går mer innunder regnskapsarbeid. Av og til hjelper jeg sjefen min med diverse oppgaver eller får se på mens han gjør noe som jeg ikke kan enda.

Første året mitt så var årsoppgjøret veldig stressende og vi jobbet mye overtid. I år har det gått som smurt og har vel bare rett over 10 timer overtid nå i januar. Ting går litt kjappere når man har gjort det før :laugh:

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gjør mye forskjellig, og ikke det samme dag inn og dag ut. Da blir det ikke så kjedelig å jobbe på kontor. Kan tenke meg at dersom man jobber i et større firma at man gjerne blir "spesialisert" på et eller noen få områder, da blir det nok mye likt.

Bokføring, avstemme bankkontoer, avstemme kunder og leverandører, mva-melding og slikt går mer innunder regnskapsarbeid. Av og til hjelper jeg sjefen min med diverse oppgaver eller får se på mens han gjør noe som jeg ikke kan enda.

Første året mitt så var årsoppgjøret veldig stressende og vi jobbet mye overtid. I år har det gått som smurt og har vel bare rett over 10 timer overtid nå i januar. Ting går litt kjappere når man har gjort det før :laugh:

Hvor mye overtid ble det første året da?

Skrevet
1 time siden, straamann skrev:

Hvor mye overtid ble det første året da?

Tre ganger så mye. Jeg var nyutdannet og uerfaren, det ble nok utnyttet litt. I min kontrakt stod det nevnt at overtid måtte påberegnes i perioder, usikker på om dette dekker behovet for ekstra overtid utover det som er lov?

Skrevet
På 30.1.2018 den 10.20, AnonymBruker skrev:

Tre ganger så mye. Jeg var nyutdannet og uerfaren, det ble nok utnyttet litt. I min kontrakt stod det nevnt at overtid måtte påberegnes i perioder, usikker på om dette dekker behovet for ekstra overtid utover det som er lov?

Ok, så det ble i praksis 150 % stilling i starten da. Men hvordan skal arbeidsgiver løse et slikt problem mener du? Det er klart at en uerfaren vil bruke mer tid enn en med erfaring. Men samtidig så blir man jo tilsatt for å fylle en stilling, der det er forventet å utføre en oppgave på en viss tid.

Men jeg trodde at nyutdannede sjelden fikk ansvar alene for årsoppgjør første året?

Skrevet
På 24.1.2018 den 8.56, AnonymBruker skrev:

Mye tas av maskiner/roboter. Tall er tall 🙂

Anonymkode: 1ade1...80d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...