Gå til innhold

Stadig vekk hunder som forsvinner fra tur.. FRUSTRERT!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stadig vekk leser jeg om hunder som er savnet på facebook. De blir borte fra tur, enten skremt av noe, eller finner noe interessant. I området her jeg bor har jeg sett mange slike etterlysninger på facebook nå de siste ukene. Leste om en her om dagen, og nå dukket det opp enda en. Jeg kjenner sinnet koker!!! Hvorfor i helvete lar de hundene få springe fritt når de ikke har trent hundene sine godt nok?? Den ene hunden som var savnet var 5 mnd gammel!! Denne personen som skrev om hunden sin nå kalte hunden sin for en jaktidiot av en hund som stakk av. Vel, det er vel du som er IDIOTEN. En annen hund ble borte fra her i slutten av desember, og eierene tror den kan ha gått på elva og gått gjennom isen:grine: Det er jo godt mulig det skjer med denne savnede hunden som ble lagt ut nå i kveld, for den og har forsvunnet ikke langt fra elva. Stakkars hunder som er ute i den kalde vinterkulda og i flere meter med snø! Jeg vet det ikke er båndtvang, men jeg tenker at det må da kunne gå ann å ta litt forhåndsregler, spesielt nå på vinteren når det er så forbanna kaldt! Jeg vet hunder liker å springe rundt uten bånd, men da må de isåfall være ekstremt godt opptrent til å lyde eierene sine! De kan nok stikke av forde men ååååh jeg blir bare så frustrert og lei meg på hundene sine vegne :( Måtte bare få ut litt frustrasjon. Kjenner det koker inni meg, leser jo om savnede hunder så og si flere ganger i uka...

Anonymkode: 30d56...8e7

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det koker av raseri hos meg også!

Jeg hater eiere som dømmer hundene sine til en pinefull død helt alene !!  FY F!

Anonymkode: b8df3...ca7

• Liker 1
Skrevet

Er båndtvang for en grunn og denne regelen burde opprettholdes, folk som ikke hører på visse regler burde miste retten til dyr. En hund kan være farlig om han får løpe rundt, mer farlig en katter.

Skrevet

Forstår bare ikke hvordan det går an å miste en hund. Har min andre hund nå og ville aldri sluppet henne om jeg ikke visste at jeg hadde innkalling på henne.

Men tror kanskje mange gjør den feilen at de tror at hunden kan innkalling men så kan den det ikke likevel. Fordi om hunden kommer på innkalling de fleste ganger, betyr ikke det automatisk at den vet at det betyr at den skal komme inn, dette er en feil mange gjør. Hunden kan komme fordi den finner det interessant der og da, men navnet dens eller "kom" trenger ikke bety noe annet enn at eieren står og gauler.

Anonymkode: dd722...6d3

• Liker 2
Skrevet

Familien min mistet hunden en gang i romjulen for noen år siden under en tur. Noen sendte opp en rakett, og som en hund som er veldig redd for fyrverkeri fikk han panikk, klarte på en eller annen måte å rykke seg ut av halsbåndet, og sprang avsted. Vi fant han heldigvis igjen etter 1 times leting. Er enig at det høye antallet er provoserende, men ikke alle som mister hunden lar den gå løs, og uhell skjer.

Anonymkode: 288e7...a3d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...