AnonymBruker Skrevet 17. januar 2018 #41 Skrevet 17. januar 2018 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Jo, men han er altså vesentlig bedre enn at han er 100% ufør. En god del bedre og, mistenker jeg... Anonymkode: 0e74e...a65 Jeg digger folk som vet bedre enn legene. Stå på Anonymkode: 8380c...362
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2018 #42 Skrevet 17. januar 2018 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er svindel hvis han ikke er ufør. Hvorfor lage denne tråden? Bare fortelle at noen utnytter systemet, og høre om andre syns det er kjipt? Vel, det er alvorlig å utnytte systemet. Det ødelegger for hele systemet. Og det går utover syke mennesker som trenger dette. Du sitter med informasjon om bruker som holder informasjon borte fra NAV, og du syns ikke det er viktig å si ifra. Du sitter med informasjon som kan være viktig for NAV. De er avhengig å kunne ta svindlere som grafser til seg penger på feil grunnlag ved at folk tipser. Anonymkode: d020d...d47 Er det virkelig å utnytte systemet OM det kan føre til at han blir dårligere? Vil det være ok å ta ufør om det kan være forebyggende mot å beholde det man har av helse de neste 30+ årene? Eller bør en uansett gunne på og se om det kanskje går bedre? 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg forstår han, nå i en alder av 35 skal sette seg på skolebenken, skal klare 3-5 år på skole med ryggen, og ev prøve ut hva han skal klare i arbeidslivet, han risikerer å ha dårligere helse ved å gjennomføre dette, og sitte da på andre siden med mer smerter og mislykket utdannelse, knuste håp og drømmer. Har en kroniske smerter, så vil en ofte ha en bedre hverdag som ufør, enn som arbeidstaker, greia er da, når skal man sette ned foten? Er det når man fremdeles har en helse til å klare hverdagen med sine smerter, eller skal man kjøre folk helt til sengeliggende for da er det akseptabelt for oss andre at personen er på uføretrygd?! Jeg er kronisk syk og ufør, lever med smerter 24/7, men ingen kan se det på meg, og ingen vet hvordan jeg har det sånn egentlig, folk ser jo bare meg når jeg har tatt på smilet og sosialiserer meg med venninnebesøk etc. Men greia er at nå som ufør, har jeg litt helse til meg selv å bruke til å holde leiligheten ren, bake et brød/kake, ut på venninnelunsj etc, mens før da jeg fremdeles arbeidet, hadde jeg ingen helse til meg selv, den var reservert for jobben min, og kun det. Men da er det sikkert noen som vil mene at jeg har noe restarbeidsevne. Men heldigvis da, så kjenner NAV saksbehandleren min meg godt etterhvert, og var helt enig, at vi stopper nå, mens en fremdeles kan ha en hverdag, og anbefalte meg å søke ufør. Anonymkode: ed820...d41 Jeg ser ditt poeng. Merker at folk er veldig delt i synet på dette. Anonymkode: 0e74e...a65
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2018 #43 Skrevet 17. januar 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg digger folk som vet bedre enn legene. Stå på Anonymkode: 8380c...362 Ja, siden han forteller meg dette selv, regner jeg med han går enhver lege en god gang. Stå på, du og! Anonymkode: 0e74e...a65
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2018 #44 Skrevet 17. januar 2018 Husk at det er ikke alt en ser og det er ikke nødvendigvis helt sannheten det som blir fortalt deg. Jeg har en mann som etter 12 år ble ufør som følge av en ulykke. Det var ikke enkelt å få dette og mye frem og tilbake med nav og godkjent arbeidsutprøving etc. For den vanlige mannen i gata ser det ikke ut som at det feiler han noe, og han gir heller ikke uttrykk for dette overfor andre som ikke kjenner hans situasjon. Men han har konstante smerter som også blir mye verre når han slapper av og dermed sliter med nattesøvnen blant annet. Kan heller ikke etter mange år på sterke smertestillende spise mer av dette da magen går fullstendig i vranglås, så han må bare innfinne seg med å leve med smertene resten av livet. Han jobber også litt på siden, det han klarer, i eget firma. Dette ser nav på som positivt. Uføretrygden er annerledes i dag enn tidligere og du kan beholde 100% slik at du selv kan vurdere hva du klarer og heller få redusert utbetaling. Anonymkode: 87688...0da
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2018 #45 Skrevet 17. januar 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, siden han forteller meg dette selv, regner jeg med han går enhver lege en god gang. Stå på, du og! Anonymkode: 0e74e...a65 Les innlegget til AB 0da.... Anonymkode: 8380c...362
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2018 #46 Skrevet 17. januar 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg forstår han, nå i en alder av 35 skal sette seg på skolebenken, skal klare 3-5 år på skole med ryggen, og ev prøve ut hva han skal klare i arbeidslivet, han risikerer å ha dårligere helse ved å gjennomføre dette, og sitte da på andre siden med mer smerter og mislykket utdannelse, knuste håp og drømmer. Har en kroniske smerter, så vil en ofte ha en bedre hverdag som ufør, enn som arbeidstaker, greia er da, når skal man sette ned foten? Er det når man fremdeles har en helse til å klare hverdagen med sine smerter, eller skal man kjøre folk helt til sengeliggende for da er det akseptabelt for oss andre at personen er på uføretrygd?! Jeg er kronisk syk og ufør, lever med smerter 24/7, men ingen kan se det på meg, og ingen vet hvordan jeg har det sånn egentlig, folk ser jo bare meg når jeg har tatt på smilet og sosialiserer meg med venninnebesøk etc. Men greia er at nå som ufør, har jeg litt helse til meg selv å bruke til å holde leiligheten ren, bake et brød/kake, ut på venninnelunsj etc, mens før da jeg fremdeles arbeidet, hadde jeg ingen helse til meg selv, den var reservert for jobben min, og kun det. Men da er det sikkert noen som vil mene at jeg har noe restarbeidsevne. Men heldigvis da, så kjenner NAV saksbehandleren min meg godt etterhvert, og var helt enig, at vi stopper nå, mens en fremdeles kan ha en hverdag, og anbefalte meg å søke ufør. Anonymkode: ed820...d41 Men hvis du sliter så mye så har du rett på uføretrygd. Slik TS legger frem saken så sier TS at kompisen er bedre, og ville kunne gått på skole, og hatt jobb. MEN ingen garanti på å ha en så god inntekt som han er vant til. Hvis TS bare sitter å synser så er det en annen sak. Det er mange som ikke vet fulle sannheter om helsen til folk. Det er ikke sånn at man har rett på uføre fordi man sliter med noe. Det må være at man ikke kan være i arbeid. Hvis kompisen sier til NAV han ikke kan jobben, men egentlig kan jobbe sier det seg selv at han lyver for NAV. Anonymkode: d020d...d47 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2018 #47 Skrevet 17. januar 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Les innlegget til AB 0da.... Anonymkode: 8380c...362 Japp, så det. Interessant. Jeg lurer da på hvor grensen går for at man akkurat er dårlig nok til ufør... Anonymkode: 0e74e...a65
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå