Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har bestandig vært blond, men nå som jeg har blitt eldre (er i starten av 20-årene nå) så har håret blitt betydelig mørkere og med et rødskjær. Kan ikke lengre omtale meg selv som blondine, men mørk blond, andre sier at jeg er rødhåret eller at det er gult/oransje. Ofte nytt samtaletema til hver familiemiddag, med andre ord ikke spesielt gøy :) Selv synes jeg at håret ser skittent ut og gjære litt "babybæsj" aktig ut (litt grafisk, men virkelig ingen annen måte å beskrive det på).

Tenker derfor å farge håret lysere til sommeren, ikke platina eller Marilyn Monroe blondt, men lysere og kanskje litt kaldere. Vet dere om dette er noe som er lett å gjøre for frisører?

Da jeg var 17 så fikk jeg foliestriper i hele håret for å lysne det, men stripene forsvant etter ca. 2 uker. Lillashampoo og andre hårprodukter har vanskelig for å trekke inn i håret mitt og resultatet forsvinner veldig fort. Er det noe håp for håret mitt? :) 

Anonymkode: 53c85...1e3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bleker håret lysere!

Anonymkode: 4f445...2d0

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du bleker håret lysere!

Anonymkode: 4f445...2d0

Antar at jeg må ha en runde med bleking først, men deretter må jeg vel ha en form for glansvask og eventuelt noen striper?

Ts

Skrevet
9 minutter siden, Sugemerke skrev:

Strip i vei! 

Blir ikke fargeforskjellen altfor stor? Samt at sist gang jeg brukte 2500 kr på striping så varte resultatet ca. 2 uker..

Ts 

Skrevet

Gå til frisør og ta striper ☺ 

Skrevet
4 minutter siden, Meadow skrev:

Gå til frisør og ta striper ☺ 

Vil det ikke bli for stor fargeforskjell? :) Har ikke mye greie på hår, men tror at jeg ønsker å gå mer enn én nyanse lysere samt at det skal bli litt kaldere. Sist gang jeg tok striper ble det veldig pent, men varte heller ikke like lenge som jeg hadde tenkt meg

Ts 

Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker said:

Vil det ikke bli for stor fargeforskjell? :) Har ikke mye greie på hår, men tror at jeg ønsker å gå mer enn én nyanse lysere samt at det skal bli litt kaldere. Sist gang jeg tok striper ble det veldig pent, men varte heller ikke like lenge som jeg hadde tenkt meg

Ts 

Hvis du bleker striper vil det vare frem til håret vokser ut og blir klippet av. Det vil ikke bli stor fargeforskjell om du allerede er ganske lys. Du kan ta en balayage type stripejobb, sånn at det er litt mørkere i basen, da vil det se mer naturlig ut etterhvert som håret vokser også. Bleket hår gulner ofte etterhvert, men lillashampoo er mer effektivt på lyst hår, så du vil nok se mer effekt av det når håret er lysere.

• Liker 1
Skrevet

Tipper jeg har nesten samme hårfarge som deg. Får veldig bra effekt av å bleke striper. Får også minimalt med ettervekst, så trenger ikke gjøre det så ofte.

Lillashampoen trakk heller ikke inn i mitt hår før jeg bleket det. Men nå funker det som bare det, bruker Fudge sin ca. en gang i uken. 

Anonymkode: dd741...92b

Skrevet
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blir ikke fargeforskjellen altfor stor? Samt at sist gang jeg brukte 2500 kr på striping så varte resultatet ca. 2 uker..

Ts 

Bare to uker? 

Brukte de farge istedet for å bleke stripene?

Gjest Sugemerke
Skrevet

Om du bleket fjerner du jo pigmententene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...