Gå til innhold

Behandling av akne-arr og pigmentflekker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurte på om noen har erfaring med preparater som Retin-A, dermarolling, kjemisk peeling osv.. Har både hyperpigmenteringer og dypere "krater" arr som følger av mange år med akne. Klarer heller ikke bestemme meg for hvilken type behandling jeg burde gå for ettersom de fleste behandlingene er ganske kostbare.

Håper på svar med egne erfaringer innenfor behandling av både dype og overfladiske arr.:ninuskapus:

Anonymkode: 4921e...108

Skrevet

Jeg ville gått den billige veien først; forsøkt tretinoin og dermarolling. Men pass virkelig på at du roller på en god måte. Det kan ta lang tid før huden din venner seg til tretinoin, slik at det kan ta laaaang tid før du ser noen effekt på arrene dine av det.

Anonymkode: c2d4c...aa6

• Liker 1
Skrevet

Hvis jeg var deg ville jeg peisa på og fått dem behandlet med laser på en hudklinikk. Så er man ferdig med det i stedet for å prøve masse tull som ikke fungerer noe særlig bra. Jeg har prøvd dermarolling, men syntes ikke det var verdt det. 

Anonymkode: 6ed59...c9d

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvis jeg var deg ville jeg peisa på og fått dem behandlet med laser på en hudklinikk. Så er man ferdig med det i stedet for å prøve masse tull som ikke fungerer noe særlig bra. Jeg har prøvd dermarolling, men syntes ikke det var verdt det. 

har du prøvd laser? isåfall hvilken effekt hadde det og hvor "ille" var arrene dine(hvis det var det du behandlet med laser)

Anonymkode: 4921e...108

Skrevet

Bare tull med dermaroller. Kjøp Mizon snail recovery gel :) Gull verdt! 

Google gjerne produktet og skriv before and after for mange bilder. På meg var det stor bedring etter bare noen uker og huden ble babyfin etterhvert :)

Anonymkode: d2477...ca5

• Liker 1
Skrevet

Dere som sier dermaroller er tull, er det kun hjemmeversjonen dere har brukt?

Skrevet

Dermapen.

Anonymkode: c2fe6...003

Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Google gjerne produktet og skriv before and after for mange bilder. På meg var det stor bedring etter bare noen uker og huden ble babyfin etterhvert :)

Hvor kjøpes dette og er det dyrt? 

Anonymkode: 05729...373

Skrevet
56 minutter siden, _Aries skrev:

Dere som sier dermaroller er tull, er det kun hjemmeversjonen dere har brukt?

Forskning og hudleger. Google it.

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor kjøpes dette og er det dyrt? 

Anonymkode: 05729...373

Ca 50 kr på Amazon og ebay koster Mizon Snail Recovery gel. Koreansk hudpleie ligger fremmerst i verden på hudpleie.

image.png.3d0e7823054ebcafdfcd6e6e2cc56e28.png

image.png.c0dd2bd0946940c0157c6e52afd5e789.png

• Liker 1
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det må være dårlig utført forskning, uten å ha testet skikkelige behandlinger. Ikke bare testet sånn jalla ebay-greier. Selv om jeg vet enkelte som ikke har hatt store hudproblemer har vært fornøyd med det også.

Jeg har selv prøvd dermaroller, og huden ble som ny etter bare en behandling. Og nei, det var ikke sånn at jeg hadde ny plettfri hud når jeg gikk ut etter timen, men etter ca 2 måneder hadde jeg faktisk ikke et eneste rødt arr igjen. Nå hadde ikke jeg dype nedsunkne arr, men har sett de som har hatt det også. Og hatt effekt av behandlingen. Bare google dermarollerbehandlinger før og etter, dette er resultater jeg selv har opplevd og har sett andre har oppnådd etter behandlingen. :)

Jeg gjorde det hos hudpleier, som brukte skikkelig lengde på nålene, husker ikke hva som ble anbefalt, men de er lengre enn disse hjemmeversjonene. Og blant annet derfor er de mye mer effektive. Så nei, det er overhodet ikke tull. Selv om man selvsagt ikke kan garantere at alle oppnår samme resultat, men sånn er det med alt uansett. 

Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ca 50 kr på Amazon og ebay koster Mizon Snail Recovery gel. Koreansk hudpleie ligger fremmerst i verden på hudpleie.

image.png.3d0e7823054ebcafdfcd6e6e2cc56e28.png

image.png.c0dd2bd0946940c0157c6e52afd5e789.png

Oi!!!!

Anonymkode: 472c8...0e9

Skrevet
20 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg ville ikke gjort dette. Laser er blir fort veldig dyrt, og resultatene er veldig varierende. For de som har en rekke dype akne arr vil det da heller ikke vare snakk om kun et fåtall behandlinger; en trenger ofte en god del!

18 hours ago, AnonymBruker said:

Snodig kommentar. Om det er noe som er tull når det gjelder akne arr så er det sneglekrem. Jeg sier ikke at sneglekrem er helt meningsløst, men det vil ikke fungere på dype akne arr. Vil det kunne fungere på pigmentering...? Jada. TS kan gjerne skaffe seg en sneglekrem, men ikke la TS tro at det vil være løsningen på hennes/hans dype akne arr.

TS - gå for dermapen eller dermaroller. Siden den skal virke mot dype akne arr må du nok opp i 1mm på nålene. Kjøp da også inn en bedøvelseskrem (xylocain), fordi det kan gjøre vondt - men det skal ikke blø! Husk at du ikke skal rulle med bedøvelseskremen på huden; påfører bedøvelseskremen, og etter at den har fått virke må du tørke/vaske den godt av før du begynner å rulle. Når du ruller (eventuelt trykker med dermapen) er det lurt å bruke en-eller-annen annen krem på huden for å fjerne litt av friksjonen - f.eks. aloe vera (eller sneglekrem). Avslutt med mye fuktighet, og gjerne et vitamin c serum. Jeg ville ikke ha rullet med slik lengde på nålene mer enn 1 gang i måneden.

Anonymkode: c2d4c...aa6

Skrevet

Gå inn på skincity.no, der har de hudtest som du også legger ved bilde hvis du vil og sende inn. Da får du tilbakemelding etter par dager med hvilke produkter som passer til din hud. De har skikkelige produkter og er hudpleiere. 

Anonymkode: d421b...77d

Gjest Priyanka
Skrevet

Obagi! 

Hadde krisestygg hud etter år med kviser, men nå er den utrolig fin. Har holdt seg slik i tre år. 

Skrevet

38 minutter siden, Priyanka skrev:

Obagi! 

Hadde krisestygg hud etter år med kviser, men nå er den utrolig fin. Har holdt seg slik i tre år. 

hadde du mye arr? har bynt å få kontroll på kvisene, kommer selfølgelig i perioder et "ille" utbrudd, men ellers har jeg bare litt whiteheads og et par kviser, og det har jeg egentlig ikke noe problem med. Men arrene mine har jeg hatt i mange år og huden begynner å bli så "sliten" at det ser ut som jeg er 10 år eldre enn hva jeg er...

• Liker 1
Annonse
Skrevet

Jeg sliter med pigmentflekker som har kommet helt plutselig. Hva kan hjelpe mot dette? 

Anonymkode: da201...22a

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sliter med pigmentflekker som har kommet helt plutselig. Hva kan hjelpe mot dette? 

Jeg kjøpte en dermaroller på ebay for ca 40kr, har brukt den flere ganger og har merket at den fjerner ferske pigmenteringer etter kviser veldig raskt! Er litt risikabelt å bruke ebayvarer som dette på huden i og med at det brukes en annen type materiale på nålene, så det er viktig å rense den godt før man bruker den!

Gjest Priyanka
Skrevet (endret)
48 minutter siden, marteabrahamsen said:

hadde du mye arr? har bynt å få kontroll på kvisene, kommer selfølgelig i perioder et "ille" utbrudd, men ellers har jeg bare litt whiteheads og et par kviser, og det har jeg egentlig ikke noe problem med. Men arrene mine har jeg hatt i mange år og huden begynner å bli så "sliten" at det ser ut som jeg er 10 år eldre enn hva jeg er...

Jeg begynte med produktene for tre år siden. Huden ble superfin, og alt av pigmenteringer og arr forsvant. Jeg hadde noen dypere arr som jeg i tillegg tok noen green peel-behandlinger for å forbedre helt. 

Skjønner godt at arr er kjedelig, jeg orket ikke å gå uten sminke hjemme en gang. 

Det viktigste er å få kontroll på kvisene før du fokuserer for mye på forebygging. 

Mitt råd er å oppsøke hudlege som også tilbyr Obagi. Jeg gikk hos Beths beauty. Opplevde at jeg fikk tilbud om medisiner også, så han var ikke så pushy som hudpleiere som ofte selger spesifikke merker er. 

Endret av Priyanka
Skrevet
32 minutter siden, marteabrahamsen skrev:

Jeg kjøpte en dermaroller på ebay for ca 40kr, har brukt den flere ganger og har merket at den fjerner ferske pigmenteringer etter kviser veldig raskt! Er litt risikabelt å bruke ebayvarer som dette på huden i og med at det brukes en annen type materiale på nålene, så det er viktig å rense den godt før man bruker den!

Jeg har ikke pigmentering etter kviser men kan forsøke likevel. Har en slik rull fra før. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...