AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #1 Skrevet 16. januar 2018 Det er nydeligste landet jeg har vært i. Jeg liker kultur og. Jeg er ikke fan av Islam, men i Tyrkia er graden av Islam veldig variabel. Jeg skulle ønske jeg kunne blitt sammen med en tyrker uten konsekvenser og dømming fra mennesker i Norge. Synes mennene der generelt er finere enn norske. Men jeg føler ikke jeg kan det da de styres mer eller mindre av kulturen sin. Synes det er dumt at et så fint land skal være styrt av slik religion.. men er jeg bannlyst fordi jeg mener dette? Kan også si at jeg holdt på å og virkelig vurderte om jeg skulle gå inn for å begynne å date en jeg ble svært betatt av der en gang, men jeg så i realiteten at en fremtid ikke hadde gått så bra. Men dette gjør vel meg til nærmest landsviker nok! Anonymkode: 6b9d4...18a
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #2 Skrevet 16. januar 2018 Hadde du vært min venn hadde jeg brukt mindre tid på å være sammen med deg om du ble sammen med en tyrker. Og jeg hadde tenkt at du ikke var så veldig smart. Anonymkode: d84d0...b77 11
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #3 Skrevet 16. januar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hadde du vært min venn hadde jeg brukt mindre tid på å være sammen med deg om du ble sammen med en tyrker. Og jeg hadde tenkt at du ikke var så veldig smart. Anonymkode: d84d0...b77 Det er slike holdninger som gjør at jeg beundrer kvinner som tør stå frem og bli sammen med "sin" tyrker. Hun jeg vet om er høyt utdannet og. De er begge i jobb, men har flyttet til Tyrkia. Tenker du at hun ikke er smart da? Anonymkode: 6b9d4...18a 6
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #4 Skrevet 16. januar 2018 Tyrkiske menn, er ikke de omskjært og har dårlig kvinnesyn? Det er vel ikke helt bra. Selv om det så klart finnes de som ikke er så religiøse så er det stooore kulturforskjeller. Anonymkode: 86e3a...8d8 2
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #5 Skrevet 16. januar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er slike holdninger som gjør at jeg beundrer kvinner som tør stå frem og bli sammen med "sin" tyrker. Hun jeg vet om er høyt utdannet og. De er begge i jobb, men har flyttet til Tyrkia. Tenker du at hun ikke er smart da? Anonymkode: 6b9d4...18a Herregud, når du har holdninger som "de er generelt penere enn nordmenn", så skal ikke andre kunne ha liknende fordommer? Anonymkode: 1461a...cb6 10
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #6 Skrevet 16. januar 2018 8 minutter siden, AnonymBruker said: Det er slike holdninger som gjør at jeg beundrer kvinner som tør stå frem og bli sammen med "sin" tyrker. Hun jeg vet om er høyt utdannet og. De er begge i jobb, men har flyttet til Tyrkia. Tenker du at hun ikke er smart da? Anonymkode: 6b9d4...18a Det er mange som er naive selv om de ville scoret høyt på en IQ-test. Det hjelper ikke å ha være intelligent hvis man bare bruker den til å rasjonalisere det følelsene sier at man skal gjøre. Anonymkode: 15f12...a69 5
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #7 Skrevet 16. januar 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Herregud, når du har holdninger som "de er generelt penere enn nordmenn", så skal ikke andre kunne ha liknende fordommer? Anonymkode: 1461a...cb6 Jeg mener ikke at jeg automatisk ville valgt tyrkeren om jeg kunne velge i tyrkere og nordmenn. Men jeg synes de har finere farger. Litt mørkere i huden og mørkt hår. Men finnes vakre nordmenn og. Jeg skrev ikke "nordmenn er stygge"... Anonymkode: 6b9d4...18a
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #8 Skrevet 16. januar 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er mange som er naive selv om de ville scoret høyt på en IQ-test. Det hjelper ikke å ha være intelligent hvis man bare bruker den til å rasjonalisere det følelsene sier at man skal gjøre. Anonymkode: 15f12...a69 Er du smart på alle områder? Det er faktisk folk som tør stå for sine valg selv om alle andre rundt mener det er aldri så dumt og det faktisk går bra. Anonymkode: 6b9d4...18a 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #9 Skrevet 16. januar 2018 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tyrkiske menn, er ikke de omskjært og har dårlig kvinnesyn? Det er vel ikke helt bra. Selv om det så klart finnes de som ikke er så religiøse så er det stooore kulturforskjeller. Anonymkode: 86e3a...8d8 Jo de er stort sett omskjært. Men det er vanlig i Amerika også. Det er ihvertfal ikke damene som omskjæres der da. men hvis de har dårlig kvinnesyn så kan de vel egentlig umulig forelske seg? Anonymkode: 6b9d4...18a
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #10 Skrevet 16. januar 2018 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er slike holdninger som gjør at jeg beundrer kvinner som tør stå frem og bli sammen med "sin" tyrker. Hun jeg vet om er høyt utdannet og. De er begge i jobb, men har flyttet til Tyrkia. Tenker du at hun ikke er smart da? Anonymkode: 6b9d4...18a Ja, jeg tenker at hun ikke er spesielt smart. Selv om hun er høyt utdannet trenger hun ikke være smart på alle områder. Jeg har også høyere utdannelse. Den gjør meg god på det jeg har utdannet meg til, ikke på alt annet. Anonymkode: d84d0...b77 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #11 Skrevet 16. januar 2018 6 minutter siden, AnonymBruker said: Er du smart på alle områder? Det er faktisk folk som tør stå for sine valg selv om alle andre rundt mener det er aldri så dumt og det faktisk går bra. Anonymkode: 6b9d4...18a Noen vinner i lotto, men det betyr ikke at det er en smart avgjørelse å spille. Med mindre hun har voksne barn er det også altfor tidlig å kunne si om det har gått bra. Det er flere som har opplevd at det går kjempebra helt til mannen blir en drittsekk og hun blir sittende fast eller må reise fra barna. Anonymkode: 15f12...a69 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #12 Skrevet 16. januar 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, jeg tenker at hun ikke er spesielt smart. Selv om hun er høyt utdannet trenger hun ikke være smart på alle områder. Jeg har også høyere utdannelse. Den gjør meg god på det jeg har utdannet meg til, ikke på alt annet. Anonymkode: d84d0...b77 Jeg tenker at hvis du hadde kuttet meg ut fordi jeg valgte å bli sammen med en tyrker, så hadde du ikke vært noen god venn. er det andre personer du kutter ut, når de gjør ting som strider mot hva du mener er riktig? Hva med folk som fyllekjører? Kutter du ut dem og? selv har jeg ikke høyere utdannelse, men er flink på andre ting. Har jobb likevel. Men er sikkert folknsom dømmer meg skikkelig fordi jeg ikke har master. Anonymkode: 6b9d4...18a 2
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #13 Skrevet 16. januar 2018 Tyrkia er et fint land med god mat. Og det er mange greie tyrkere. Kan ikke skjære alle over samme kam. Der fins norske drittsekker og. Om noen dømmer deg for ditt valg så er det deres tap. Så lenge man har det bra og det er ett godt forhold så drit i hva andre mener. Anonymkode: efa85...3ef 3
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #14 Skrevet 16. januar 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenker at hvis du hadde kuttet meg ut fordi jeg valgte å bli sammen med en tyrker, så hadde du ikke vært noen god venn. er det andre personer du kutter ut, når de gjør ting som strider mot hva du mener er riktig? Hva med folk som fyllekjører? Kutter du ut dem og? selv har jeg ikke høyere utdannelse, men er flink på andre ting. Har jobb likevel. Men er sikkert folknsom dømmer meg skikkelig fordi jeg ikke har master. Anonymkode: 6b9d4...18a Jeg hadde ikke kuttet deg helt ut, jeg hadde kuttet ned på samvær og samtaler til et minimum. Hadde jeg hatt en fyllekjørervenn som nektet å høre på fornuft og fortsatte med fyllekjøring hadde jeg kuttet han ut ja. Hvorfor skal man være venn med sånne? Tenk om han hadde kjørt på barna mine mens han var full! Jeg hadde i tillegg tipset politiet. Jeg dømmer ingen på bakgrunn av utdannelse, men mindre du har tatt "gender studies" eller noe i den duren. Vi trenger folk uten høyere utdanning også. Fagbrev/fagskole er også arbeidskraft vi trenger. Anonymkode: d84d0...b77 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #15 Skrevet 16. januar 2018 Jeg lot det være med forelskelsen. Jeg syntes det var en god følelse å ha, å i tillegg føle at han følte det samme. Det var også vondt, fordi jeg visste at jeg nok ikke kunne ha en fremtid med han. Mulig han ville prøvd seg på en fremtid med meg, men en tyrkisk mann blir sett på som fornuftig om han får en norsk kvinne, en norsk kvinne vil bli straffet for det. Men burdte jeg straffes for å ha følelsene? Anonymkode: 6b9d4...18a 1
HalldirV2 Skrevet 16. januar 2018 #16 Skrevet 16. januar 2018 Kjør på, hvem bryr seg? Finn deg en tyrker og flytt til Tyrkia da vel?! Skulle nordmenn i Tyrkia bry seg om det? 2
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #17 Skrevet 16. januar 2018 Akkurat nå, HalldirV2 skrev: Kjør på, hvem bryr seg? Finn deg en tyrker og flytt til Tyrkia da vel?! Skulle nordmenn i Tyrkia bry seg om det? Familien min hadde brydd seg, bekjente hadde brydd seg! Anonymkode: 6b9d4...18a
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #18 Skrevet 16. januar 2018 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde ikke kuttet deg helt ut, jeg hadde kuttet ned på samvær og samtaler til et minimum. Hadde jeg hatt en fyllekjørervenn som nektet å høre på fornuft og fortsatte med fyllekjøring hadde jeg kuttet han ut ja. Hvorfor skal man være venn med sånne? Tenk om han hadde kjørt på barna mine mens han var full! Jeg hadde i tillegg tipset politiet. Jeg dømmer ingen på bakgrunn av utdannelse, men mindre du har tatt "gender studies" eller noe i den duren. Vi trenger folk uten høyere utdanning også. Fagbrev/fagskole er også arbeidskraft vi trenger. Anonymkode: d84d0...b77 Jammen da hadde du på en måte kuttet meg ut. Altså, å kutte ned fordi noen hjør noe du er uenig i blir litt det samme. Anonymkode: 6b9d4...18a
aiba Skrevet 16. januar 2018 #19 Skrevet 16. januar 2018 Jeg er ferdig med tyrkere. Før eller siden begynner de å tigge penger. Iallfall de jeg har vært borti 2
HalldirV2 Skrevet 16. januar 2018 #20 Skrevet 16. januar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Familien min hadde brydd seg, bekjente hadde brydd seg! Anonymkode: 6b9d4...18a Og? Du eier da ditt eget liv, gjør det som er rett for deg. I motsetning til de aller fleste muslimske kvinner, kan norske kvinner gifte seg utenfor sin religion, de er frie til å bestemme selv...heldigvis. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå